Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-09, 19:51   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

,,,


Sist redigert av Guava : 18-09-10 kl 18:45.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 19:54   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

Ærlig talt. Det synes jeg de kan betale selv.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 19:55   #3
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

Nei, det synes jeg ikke.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 19:55   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

Ja til forbud mot kjæledyr!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 19:59   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

Om de har katt så. Om de ikke har katt så synes jeg de skal slippe å betale kattepass.


  Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 20:40   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

Nå kan man vel ikke helt trekke sammenlikningen mellom barn og dyr. Dyr er stort sett fornøyd om de får mat og vann - i hvert fall noen dager, mens barn krever vel ørlitt mer?

  Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 20:56   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

Det er litt sånn enkelte ser på dyr før de får barn. Og man kan ikke forlate dyr mange dager i strekk, det er faktisk slik at man må skaffe pass til dem. Men derfra til å kreve refusjon for det? Jeg er egentlig ganske imponert over at de får refusjon for barnepass også, det er ikke mange forunt med slike ordninger.

Jeg synes at politikere i størst mulig grad skal ha ordninger som gjenspeiler ordningene vi andre må slite med. Dette for at de ikke skal glemme hvordan det er å være vanlig, arbeidende menneske når de skal bestemme hvilke ordninger som skal gjelde for oss. Så nei, kattehotell betaler man selv.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 21:00   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

En katt er like hjelpesløs som et barn? Hun kan hvertfall umulig ha barn, den dama. Hvis politikere skal ha refusjon for dyrepass, skal vel ALLE andre også ha det? Hvorfor skal politikere stå i en særstilling på akkurat dét?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 21:01   #9
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

Jeg mener det er noede må dekke selv. Sammenligningen med barn blir underlig for meg. Jeg lar ikke 3,5-åringen og 2-åringen være alene mens mannen og jeg drar på jobb - de er i barnehage. Et husdyr ville klart seg alene de timene.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 21:02   #10
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

Summen var jo så lav også så jeg begriper ikke at hun gadd søke.
Det får være grenser for hva en skal få dekka. Kanarifugl trenger også tilsyn. En bør kanskje også få dekket oppheng av meiseboller når en er borte?

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 21:17   #11
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

Herlighet for ei idiotisk kjerring.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 21:20   #12
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

Gud bedre meg vel for et nek. Kattehotell bør ikke dekkes av våre skattepenger ei heller hundehotell.

  Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 21:24   #13
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

Jeg leste denne saken i en eller annen avis for noen dager siden. Og jeg skjønte egentlig ikke hvorfor hun ikke bare kunne ta katta med seg, det er jo en innekatt uansett.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 23:56   #14
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

Opprinnelig lagt inn av Intrigue, her.

Summen var jo så lav også så jeg begriper ikke at hun gadd søke.

Ja ikke sant, det var jo en latterlig sum da. Hadde det vært snakk om flere tusen kunne jo hun jo prøvd og ha klaget.
Men det skal da ikke være skattebetalernes problem at hun ikke har noen til å passe katten hun skaffet seg. Da må hun stå til ansvar selv.

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 11:53   #15
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg leste denne saken i en eller annen avis for noen dager siden. Og jeg skjønte egentlig ikke hvorfor hun ikke bare kunne ta katta med seg, det er jo en innekatt uansett.

Jeg jobber på hotell og folk har ofte med seg dyra, mest hunder, men også katter, kaniner og marsvin.

Jeg derimot kan søke om penger til dyrepass ved behov, men det er jo ingen avløsere å oppdrive i dette fylket så vi er stort sett stuck..

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 13:15   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

Når hun velger å ha katt i en jobb som innebærer reising, får hun betale for kattepassen selv. Det er faktisk et valg man tar - å ha dyr med en slik livsstil.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 13:24   #17
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

Jeg synes faktisk at det kan vurderes. Hvis det er slik at man får hjelp/refusjon/støtte til private ting som politiker (støtte til barnepass, støtte til bosted, full pensjon etter seks år etc) så synes jeg ikke at dyrepass er "verre" eller "bedre" enn barnepass. Men jeg er usikker på om jeg synes dette er en bra ting. I teorien er jeg enig i at man skal kunne være politiker uansett om man er småbarnsmor, bor i ytre gokk eller har gård (fikk Sponheim noe støtte til geitefjøset sitt da han satt på stortinget, forresten? ) I praksis er jeg mer skeptisk, det virker "rart" at politikere skal ha goder som "vanlige folk" ikke har, og jeg tenker det kan skape en avstand som ikke er heldig.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 14:19   #18
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Sponheim har da ikke geiter!

Aha, shit! Han har sauer, ikke sant?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 16:12   #19
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Når hun velger å ha katt i en jobb som innebærer reising, får hun betale for kattepassen selv. Det er faktisk et valg man tar - å ha dyr med en slik livsstil.

Jeg er helt enig.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 16:24   #20
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det rimelig eller ei at politikere må betale kattepass selv?

Det får da vere grenser. Betal sjølv!

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no