Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvordan vasker du håret?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Slik vasker JEG håret, ja:
Vasker én gang med sjampo – ferdig! 60 23,72%
Vasker én gang med sjampo, så balsam, så skylling. 126 49,80%
Vasker to ganger med sjampo, så balsam, så skylling. 52 20,55%
Vasker én gang med sjampo. Bruker balsam/hårkur som ikke skal skylles ut. 3 1,19%
Vasker to ganger med sjampo. Bruker balsam/hårkur som ikke skal skylles ut. 1 0,40%
Annet, jeg bare MÅ presisere i tråden under! 10 3,95%
Flasspåll!!! 1 0,40%
Deltakere: 253. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-08, 22:03   #81
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan vasker du håret?

Jeg tåler lite balsam, da håret blir utrolig fort fett. Vasker som regel en gang med shampo, og det er det. Har så lite hår nå grunnet amming, at det går veldig fort. Å plukke opp hår fra sluk, badgulv, vask, børste, seng, et.c. tar derimot veldig lang tid.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 19:12   #82
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du håret?

Jeg klippet mine lange krøller helt bort i mars og nå går dusjingen som en drøm. Jeg sjamponerer en gang, skyller og spaserer ut.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 19:13   #83
Plutti
Superaktiv
 
Plutti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 341
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Sv: Hvordan vasker du håret?

Shampo 1 gang, så balsam. Balsam kun fordi håret blir så eletrisk hvis ikke.

__________________
Gutt 2003 & jente 2006
Plutti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 16:15   #84
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du håret?

Shampo, skyller, balsam, vasker resten av meg og skyller.

Det har ADLRI fallt meg inn å ta to runder med shampo i håret.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 16:32   #85
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Hvordan vasker du håret?

Jeg vasker håret hver dag, en gang med shampo og deretter balsam. Jeg må vaske håret hver dag, hvis ikke blir det fett og ubehagelig.

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 16:42   #86
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan vasker du håret?

Jeg har sensibel hud, så hårvask prøver jeg å begrense til et par ganger i uken. Da må jeg ha shampo i to ganger, en gang oppå hodet og en gang i lengdene. Skylle veldig godt og så litt balsam som også skylles grundig ut.
Jeg har i perioder brukt natron og eplecidereddik, det fungerer greit og klør mye mindre enn shampo og balsam. Da bruker jeg også to innsåpninger.
(tips om milde milde milde naturlige hårvaskprodukter tas forøvrig imot med stor takknemmelighet)

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 21:52   #87
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan vasker du håret?

Første valget. Enkelt og fort

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 09:06   #88
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du håret?

Langt, tykt hår. Shamponeres ofte to ganger for å få ordentlig effekt, og så balsam. Så plusser jeg på med en hårkur mellom shampo og balsam av og til.

Avslutter med å skylle håret i kaldt vann. Da blir det mye mer medgjørlig og blankere. Jeg kan ikke vaske håret oftere enn annenhver dag.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 20:06   #89
LailaM
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 2
LailaM har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan vasker du håret?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ingen ting som passa for meg. Jeg vasker to ganger med sjampo og bruker nesten aldri balsam eller hårkur. Jeg har kort-kort hår og vasker det hver dag, så det burde kanskje holde med en runde med sjampo, men jeg bruker voks og den får jeg ikke skikkelig ut første gang.

slenger meg på denne, klerer meg ikke uten voks, men no dritt å få ut....

LailaM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 12:38   #90
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan vasker du håret?

Gå i dusjen
stå under --> hår blir vått
sjamponere - la det sitte
såpe inn resten av kroppen
skylle hår og kropp
= ca. fire minutter.

Har relativt kort hår.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 13:31   #91
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan vasker du håret?

jeg bare spesifisere

kort hår, vasker to ganger med shampoo (lite shampoo per gang) og så skyller jeg

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:12   #92
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du håret?

Kirsebærs dusjerutiner:
Dusjer hele meg, masserer inn shampoo, skyller ut shampoo, masserer inn balsam, vasker hele meg, skyller ut balsam, tørker meg og har i hårkur som ikke skyldes ut.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:14   #93
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vasker du håret?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Ein gong shampo (ca 6 sekund)
Skyll
Ein gong balsam
(vente ca ti sekund)
Skyll

Eg kjedar meg faktisk dersom eg dusjar lenger enn 2-3 minutt.

Signerer.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 19:22   #94
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan vasker du håret?

Vasker to ganger, skyller, fort. Det tar lengre tid å gre det etterpå, men jeg gjør alt sammen veldig fort egentlig.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 19:23   #95
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan vasker du håret?

Vasker det èn gang ... done!
Jeg har veldig kort hår da. Det hender jeg balsamerer det.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no