Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tips for å holde den f ... knotten ute?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-08, 23:37   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Tips for å holde den f ... knotten ute?

Har myggnetting foran soveromsvinduet, men det hjelper jo ikke, for den kryper jo igjennom. Hvor får man kjøpt tett nok myggnetting, noen som vet?

  Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 09:10   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tips for å holde den f.... knotten ute??

Ingen som vet? Sånn som det er nå kan vi ikke ha vinduet oppe om natta, og det er ikke akkurat forfriskende. Bare når det blåser litt.

  Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 10:34   #3
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å holde den f ... knotten ute?

Uff, stakkars deg! Har ingen gode tips - bare mye sympati. Knott er til å bli gal av. Jeg sto og beiset i flere timer i et knotthelvete på lørdag og har røde prikker fortsatt. Har disse krekene noen funksjon ut over å være utrolig iriterende?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 11:52   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tips for å holde den f ... knotten ute?

Antakelig er de fuglemat, men ja - de er fæle. Hører dem ikke heller jo...

  Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 12:33   #5
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Tips for å holde den f ... knotten ute?

Jeg er stort sett aldri plaget med knott inne selv om vi har mengder av den ute. Kommer den inn flyr den stort sett alltid mot vinduene.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 12:36   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tips for å holde den f ... knotten ute?

Vel - da er du heldig. Den liker tydeligvis meg, for jeg får stikk med en gang. Og det klør som tusan.

  Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 15:11   #7
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips for å holde den f ... knotten ute?

Det er virkelig slitsomt med de der knottene. Var en tur i Mørsvikbotn for noen uker siden, og der var det nesten SVART av knott! Helt forjæ....
Hadde myggnetting foran vinduet samt tunge gardiner. Det hjalp faktisk. Dobbel myggnetting.
Men ute kan man bare glemme å beskytte seg...Vi måtte løpe fra huset til bilen og slenge oss inn for å ikke være helt "pizzatryne" etterpå
Værst er det jo for de små som ikke klarer å forsvare seg mot knotten. Vi kan i det minste vifte og klappe dem bort.

Myggmelk hjelper vel heller ikke?

Man må sove med fullt nattøy og stappe buksebena i sokkene!

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 15:17   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å holde den f ... knotten ute?

Har du prøvd med pollenfilter foran vinduet? Det er jo tettere enn det jeg innbiller meg at en myggnetting er, og luft kommer likevel igjennom.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 15:21   #9
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips for å holde den f ... knotten ute?

Kanskje et tynt laken kan gjøre susen? (f.eks. lin)
Spikre sammen en ramme som fyller inn vinduet, og stifte lakenet på?

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 15:26   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å holde den f ... knotten ute?

Sånn myggnetting til å ha rundt sengen er vel tettere enn den man har foran vinduene? Kanskje dere kan henge opp slik også?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 18:30   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tips for å holde den f ... knotten ute?

Pollenfilter var et godt tips. Det skal jeg sjekke ut. Hvor får jeg kjøpt det?

  Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 18:32   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å holde den f ... knotten ute?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Pollenfilter var et godt tips. Det skal jeg sjekke ut. Hvor får jeg kjøpt det?

Jeg har kjøpt mine på apotek.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 18:43   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tips for å holde den f ... knotten ute?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg har kjøpt mine på apotek.

Og da er de så store at de dekker et normalt stort vindu?

  Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 19:52   #14
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å holde den f ... knotten ute?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Og da er de så store at de dekker et normalt stort vindu?

De jeg kjøpte fantes i to ulike størrelser. Den største dekker et normalt H-vindu, (litt over 100 cm bredt og 140-150 høyt, tipper jeg) med god margin. Var det 130*150 cm montro?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no