Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ikea netthandel

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-08, 13:18   #41
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Kontakt noen høyere opp i IKEA-systemet?

Jeg har sendt mail litt høyere opp, men det er ganske umulig å finne ut av hvem som skal kontaktes. Uansett så gikk den siste meldinga over streken, og jeg vil gjøre alt jeg kan for å få kontakt med høyere hold.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 13:20   #42
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ikea netthandel

Historien blir jo bare mer og mer merkelig - de har definitivt problemer!

  Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 13:23   #43
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea netthandel

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 13:24   #44
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte når jeg fikk den siste sms-en. Historien er helt bak mål, og jeg håper at dette er en engangshendelse som de legger seg flat for, og at ingen andre opplever dette. Jeg føler meg temmelig maktesløs som forbruker, i et så stort system der det er tydelig at både kommunikasjon og betalingssystem har store og mangelfulle svikt.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 15:13   #45
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea netthandel

Kjære min tid!!!!
Er det virkelig mulig.
Har vi ingen som kan lekke til en avis her? :kikker-rundt-seg:

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 16:58   #46
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikea netthandel

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte når jeg fikk den siste sms-en. Historien er helt bak mål, og jeg håper at dette er en engangshendelse som de legger seg flat for, og at ingen andre opplever dette. Jeg føler meg temmelig maktesløs som forbruker, i et så stort system der det er tydelig at både kommunikasjon og betalingssystem har store og mangelfulle svikt.

Jeg skjønner at dette oppleves veldig rart, men at du fikk den sms-en har kun med systemer å gjøre, ikke at Ikea er vrange og ville lage mer styr for deg.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 18:30   #47
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea netthandel

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 21:27   #48
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea netthandel

Nei, nå må de gi seg! Jobber de på totalt forskjellige planeter uten noen form for kommunikasjon med hverandre, eller?

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Og han var enig med meg i at dette var skummelt, men på han hørtes det ut som det ikke var deres feil. Uansett hvem sin feil det er så er jeg kunde hos Ikea, og forventer at de opptrer ryddig og profesjonelt i forhold til kundeservice.

Nettopp. Hvilke problemer de har med sine leverandører skal ikke være ditt problem. Minner meg om da vi skulle få installert fasttelefon fra Telenor for noen år siden, og Bravida skulle gjøre jobben. Bravida er ikke akkurat kjent for å holde avtaler, og Telenor skyldte hele tiden på dem. Da mannen hadde fyrt seg godt opp og ringte og forklarte at han driter langt i hvem sin feil det var, kom en mann dagen etter og fikset det.

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg skjønner at dette oppleves veldig rart, men at du fikk den sms-en har kun med systemer å gjøre, ikke at Ikea er vrange og ville lage mer styr for deg.

Helt uholdbare systemer, som de må rette opp i snarest, og gjøre alt de kan for å gjøre det godt igjen for kunden. Som sagt, et dårlig system skal ikke være kundens problem.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 23:26   #49
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Nå har jeg snakket med de flere ganger, og jeg er bare tom. Meldinga kom ut pga av en feil. Det var ikke gått beskjed fra økonomi til transportavd. Når jeg endelig fikk snakke med han som sa alt var i skjønneste orden, så var jeg så forbanna at jeg måtte konsentrere meg skikkelig. Jeg fikk sagt han noen sannhetens ord om hva jeg mener om den behandlinga jeg har fått. Han la seg til og begynne med ikke flat. Hvorfor jeg ringte og ringte når han hadde sagt at alt var i orden? Jeg spurte han hvorfor jeg skulle stole på han etter alt som har skjedd og når jeg attpåtil får den meldingen ETTER han har ringt for å si at alt er i orden. Nei, han skjønte meg ikke. Han hadde jo ordnet opp. Og hvorfor ringte jeg så mange ganger i går?
Etter jeg hadde sagt hva jeg mente fra a-å, så beklaget han seg veldig (den satt LANGT inne) og sa at dette faktisk aldri hadde skjedd før, og nå var jo denne betalingsmåten tatt bort. Det tok tid å finne beløpet fordi de hadde så mange kontoer som måtte gjennomgås, og forskjellige banker de brukte. Det de sa tidligere i går og dagen før der igjen var at de ikke kunne lete gjennom dette, fordi de fikk så mange innbetalinger daglig, og at jeg måtte finne ut av det selv, via banken min.

Men hva skulle jeg ha kompensasjon for, og hva var det jeg skulle ha i kompensasjon? Varene kommer jo når de skal, det er ingen forsinkelser på de. Og jeg må sende reklamasjonsavd en mail, så kontakter de meg innen en uke. Det han sa til meg mellom linjene var at de ikke hadde gjort noen feil, og at jeg hadde mast unødvendig på de ang dette.

BBS ringte meg i ettermiddag for å fortelle at de omsider hadde funnet kontonr transaksjonen var gått inn på.

Jeg har gjort meg en erfaring, og det er at jeg aldri handler på nett med Ikea!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 23:29   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea netthandel

Jeg hadde ikke bare slått meg til ro med at jeg aldri mer skulle handle på Ikea nett, jeg hadde nok kontaktet TV2 Hjelper deg eller avisene for å "spre budskapet". Jeg er nok en liten jævel sånn sett, men jeg gidder ikke å la butikker slippe unna med galskap på den måten når de ikke engang kan innrømme sine feil. Dette er jo juice for aviser og forbrukerprogrammer, de kaster seg jo over sånt. Ring/mail dem!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 23:34   #51
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea netthandel

Forlang 10% avslag på totalsummen eller noe sånt - som kompensasjon for tapt arbeidstid (for alle telefonene) og for tort og svie for ergrelse og irritasjon.

Du ender vel opp med et symbolsk gavekort eller noe sånt - på netthandel som du kan betale via bank.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 23:35   #52
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikea netthandel

Krev fri transport.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 23:52   #53
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Krev fri transport.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Forlang 10% avslag på totalsummen eller noe sånt - som kompensasjon for tapt arbeidstid (for alle telefonene) og for tort og svie for ergrelse og irritasjon.

Du ender vel opp med et symbolsk gavekort eller noe sånt - på netthandel som du kan betale via bank.

Ja, jeg kommer til å forlange noe sånt. Det skulle bare mangle, mener jeg. Og gir de meg det ikke, så gir ikke jeg meg

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:56   #54
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Hei.
Ikea beklager på det sterkeste det bryderiet du har hatt med betaling av
ordren din.
Vi ønsker og kompensere dette med et gavekort på kr. 500,-.

XXX
Saksbehandler
IKEA Kundeservice

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:59   #55
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikea netthandel

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Hei.
Ikea beklager på det sterkeste det bryderiet du har hatt med betaling av
ordren din.
Vi ønsker og kompensere dette med et gavekort på kr. 500,-.

XXX
Saksbehandler
IKEA Kundeservice

Så bra! Du får jo litt for 500 kr på Ikea. Da er vel saken ute av verden da?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 08:53   #56
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea netthandel

Det skulle da bare mangle. Godt de tok til vet og beklaget det hele. 500,- er ikke mye, men det er noe ihvertfall.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 09:07   #57
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikea netthandel

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Hei.
Ikea beklager på det sterkeste det bryderiet du har hatt med betaling av
ordren din.
Vi ønsker og kompensere dette med et gavekort på kr. 500,-.

XXX
Saksbehandler
IKEA Kundeservice

Bra du fikk noe, men 20% av på frakten var ikke særlig til kompensasjon ... Hvor mange prosent av kjøpesummen var dette?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 09:18   #58
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea netthandel

Selv med din dårlige erfaring er jeg litt interessert i hvordan du gik frem for å bestille online. Epost??

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 14:31   #59
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Jeg handlet for ca. 26 000, og fikk 500 i kompensasjon.

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Selv med din dårlige erfaring er jeg litt interessert i hvordan du gik frem for å bestille online. Epost??

Jeg bestilte her: http://www.ikea.com/ms/no_NO/aktivitet/bestilling.html


Nå er det nærmere 3 uker siden jeg fikk varene, og fem stoler manglet. Jeg hadde bestilt seks stoler, og fikk en. Jeg ringte de straksens, og fikk beskjed at de skulle ringe meg innen to uker. I dag ringte jeg og purret, og de skulle ringe meg innen 20.07.
Det er sikkert bare en filleting, for stolene får jeg, men jeg blir så forbanna på alt dette rotet. Det tar sikkert enda en mnd før stolene er her..
Kan jeg forlange kompensasjon for det? Jeg vet ikke om det er vanlig, eller ikke. Har noen flere ting derfra jeg ønsker, men frakten på 3000 gidder jeg ikke. Jeg hadde derfor tenkt å høre om de kunne sende meg de varene jeg vil kjøpe fraktfritt sammen med stolene. Er det urimelig? Har ikke opplevd slikt før.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 14:34   #60
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea netthandel

Herregud, dette er jo helt sinnssykt? Jeg hadde ringt TV2 Hjelper deg, faktisk. Da kan du ende opp med en saftig kompensasjon pluss at de får svi på pungen, idiotene. Ring/mail TV2! Jeg kan godt gjøre det for deg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no