Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-20, 12:44   #101
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg kan følge opp Rines innlegg med en irritasjon av det motsatte, det er vel ikke MENINGEN at jeg skal måtte levere en FØKKINGS legeattest hver gang jeg ber om glutenfri mat? Ja, jeg har cøliaki og har det dokumentert ditt (glutenfrie)BRØDHUE. Spiller det noen rolle?
(jeg er pisslei av å bli konfrontert med egen fordøyelse hver gang jeg spiser et annet sted enn hjemme).

Er det nå jeg skal spore av og gruffe over å ha barn som har tålt litt, men ikke mye, melkeprodukter. DET er vanskelig å forstå for mange. Barnehagene godtok heldigvis til slutt at neida, de trengte ikke kjøpe melkefri margarin, ja, de kan få grøt før jul, men nei, de skal ikke ha melk til brødmåltidene til vanlig. Og hjemme hadde vi oversikten selv, slik at vi unngikk frokostblanding e.l. om vi skulle et sted med kaker og is. Men det er kjedelig å bli mistrodd.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 12:44   #102
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Eller alle de som antar at folk er selvutnevnte.

Ja. Men det er fordi det plutselig kom en pandemi av selvdiagnostiserte glutenintolerante at folk mistet helt rekspekten for at noen faktisk blir syke av den minste antydning til gluten i maten.
I min relativt nære krets er det to unge menn som har vært hos en alternativ behandler og fått beskjed om å spise glutenfritt på grunn av acne og rastløshet - men de spiser boller og pizza og kake og alt med gluten når det frister, fordi behandleren (eller mor) har sagt at de skal begrense inntaket.

Jeg antar forøvrig ikke at noen er selvutnevnte, jeg fikk beskjed om at det var oppdaget glutenallergi hos begge - og oppdaget dette jeg forteller over når jeg inviterte og ringte mor for å spørre om hun hadde noen tips om god, glutenfri pizzabunn, og hun sa "det er ikke SÅ farlig...."

SKJERPINGS, SELVUTNEVNTE DIAGNOSTIKERE! Dere ØDELEGGER for de som trenger å bli tatt på alvor.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 12:51   #103
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Slutt med å fake allergier og intoleranser hele tida. Du- og framfor alt ungene dine- må ha legeattest før jeg gidder å kjøpe et eneste glutenfritt pølsebrød.

Fy faen for en jævla dritt ting å kreve! Hvorfor i all verden skal du være så selvsentrert at du krever at folk utleverer medisinsk dokumentasjon før til tilrettelegger? Det er faen ikke så JÆVLA vanskelig (eller dyrt) å kjøpe glutenfrie pølsebrød, dessuten smaker de skikkelig FÆLT, så dersom de faker dette og må spise det kjipe pølsebrødet, kan du jo for faen bare tenke at de kan skylde seg selv. Folk som påberoper seg allergier og intoleranse med det resultatet at de må spise SKIKKELIG KJIP MAT når de kunne spist god mat, tror jeg er et minimalt problem. Om det i det hele tatt finnes. Å ikke kunne spise det samme som alle andre, alltid måtte be om tilrettelegging eller ha med egen mat, alltid få kommentarer - det er så jævlig dritt, at jeg tror faen ikke noe på at det er noe folk gjør for gøy. De opplever at de har det bedre med kostholdsrestriksjoner, om det er noe som kan bevises på blodprøver eller om det er placebo, det er IKKE DITT FUCKINGS PROBLEM!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 12:52   #104
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Input!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 13:16   #105
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Du kan takke BRØDHUENE av selvutnevnte amatørmatintoleransediagnostikere for dette.

Jeg syns egentlig man skal slutte å mistro folk som sier at de ikke tåler noe, og så spiser det likevel. Fordi det kan handle om at man rett og slett er LEI av å oppleves som vanskelig og ikke bli trodd. Samtidig som man foretrekker å unngå matvarer som krøller til magen. IBS er faktisk en greie det også.

Det er faktisk ganske DRITT å tåle litt av noe, men ikke for store mengder, sånn at man ikke MÅ ha tilpasning, dersom det ikke er mulig, men har en mage som foretrekker tilpasning.

SLUTT å mistro folk, og tilpass hvis det er mulig. I alle fall hvis du spør om det er noe folk ikke tåler. Det er faktisk lov å spørre om folk tåler litt, eller blir dårlig bare det er spor av allergenet i maten.

(Jeg pleier å gi beskjed om at jeg tåler litt, og at det ikke er nødvendig å kutte ut ting som er nødvendige deler av oppskriften, men at jeg ikke tåler rå hasselnøtter (varmebehandlet går bra) og at jeg foretrekker laktosefritt der det er praktisk å bruke, uten at alt må være laktosefritt. Dessuten vil jeg heller ha litt vondt i magen enn å drikke kaffe latte med soyamelk. )


Sist redigert av Gaia : 25-09-20 kl 13:22.
Gaia er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 13:23   #106
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Veldig enig med Gaia og Input.

Og jeg kan skjønne at folk stusser. For jeg kjenner mange varianter selv. Noen ligger rett ut i flere dager med migrene, andre karrer seg på jobb. Det samme med muskel/leddplager, som vi har mye av i familien. Og jeg tror nok at noen er verre rammet, noen har en personlighet som er tøffere og mer robust, og det er veldig mange faktorer som er lette å synse om. Og det er slettes ikke gitt at to stykker med samme lidelse rammes likt, og får hjelp av samme tiltak.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 13:29   #107
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Kan vi BANNE i denne tråden også?

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 13:31   #108
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Jeg kan spise (litt) søtt bakverk, men ikke brødskiver.
Prøv å forklare det til FOLK FLEST du!!!
Men jeg lover å ta med AVFØRINGSPRØVE som bevis om jeg skal besøke deg!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 13:34   #109
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Kan vi BANNE i denne tråden også?

Banning kan til og med erstatte Caps Lock, ved behov/preferanse.

Og så er det fritt frem for illsinte spin-offs der man syns det trengs!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 13:38   #110
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av millact, her.


Og hvorfor MÅ de ha uteskole i regn når de vet det er meldt? Ønsker de å ha en haug syke unger?

Man blir da ikke syk av regnvær?? Og hvis det har stått på planen til skolen, så er det ikke bare-bare å plutselig endre undervisningsopplegg fordi det regner??

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 13:58   #111
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Jeg er så PISSE LEI IDIOTER som mener at det eneste gangbare er det ABSOLUTT PERFEKTE når det som er HELT GREIT er MER ENN GODT NOK!!!!! Og som attpåtil insisterer på å FORTELLE det til ungdom som allerede har selvtiliten LANGT UNDER HAVNIVÅ!!! Kan ikke folk bare DRITE I å mene noe som helst om hva andre gjør til enhver tid??????

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 14:10   #112
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Man blir da ikke syk av regnvær?? Og hvis det har stått på planen til skolen, så er det ikke bare-bare å plutselig endre undervisningsopplegg fordi det regner??

På skolen til sønnen min hadde de heldigvis klart å endre det, så de droppet turen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 14:23   #113
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

"Du er jo fra Bergen, da er jo du en sånn høyrøstet skravlekjerring?" (alternativt: "hvorfor er ikke du en sånn høyrøstet skravlekjerring...?")

Jada, regionale stereotyper er razende festlig. Skikkelig sofistikert humor .. #lei

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 14:25   #114
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Foreldremøter!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 14:44   #115
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Sitat fra dem som arrangerte den berømte bussturen:
"Dette kom som lyn fra klar himmel"


Vært nedgravd (eventuelt inne i en grotte) siden mars eller?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 14:54   #116
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

I rettferdighetens navn: De har gjennomført turen 100% etter gjeldende retningslinjer.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 14:57   #117
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Fy faen for en jævla dritt ting å kreve! Hvorfor i all verden skal du være så selvsentrert at du krever at folk utleverer medisinsk dokumentasjon før til tilrettelegger? Det er faen ikke så JÆVLA vanskelig (eller dyrt) å kjøpe glutenfrie pølsebrød, dessuten smaker de skikkelig FÆLT, så dersom de faker dette og må spise det kjipe pølsebrødet, kan du jo for faen bare tenke at de kan skylde seg selv. Folk som påberoper seg allergier og intoleranse med det resultatet at de må spise SKIKKELIG KJIP MAT når de kunne spist god mat, tror jeg er et minimalt problem. Om det i det hele tatt finnes. Å ikke kunne spise det samme som alle andre, alltid måtte be om tilrettelegging eller ha med egen mat, alltid få kommentarer - det er så jævlig dritt, at jeg tror faen ikke noe på at det er noe folk gjør for gøy. De opplever at de har det bedre med kostholdsrestriksjoner, om det er noe som kan bevises på blodprøver eller om det er placebo, det er IKKE DITT FUCKINGS PROBLEM!

Oi oi oi! LENGE siden jeg har prikket noen ser jeg. Men denne får en GRØNN en av meg. Jeg har IBS som er en fantastisk udefinerbar «diagnose». Fått av AHUS, men har ikke papirer på det. Eneste som kan redusere symptomene litt er å være nøye med mat og redusere stress.

Så jeg har en hel MASSE begrensninger på hva jeg kan spise og ikke. Det er ikke for å gjøre meg veldig interresant at jeg til tider spiser skikkelig kjedelig og smakløs mat altså. Det ER ganske kjedelig å gå skulle ut på restaurant også bli sittende med en biff med bakt potet med kun smeltet smør, salt og pepper og litt kokt gulrot til. Det er IKKE for å gjøre meg mer spennende enn jeg er. Eller å aldri spise dessert eller kake borte. Med unntak av om det opplyses om at det er Toro sjokoladekake. For DET tåler jeg.

Bloppy er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 15:06   #118
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

FAENS korona!

Der, nå har jeg bannet her inn for første gang.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 15:36   #119
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I rettferdighetens navn: De har gjennomført turen 100% etter gjeldende retningslinjer.

Jada. Men kan smitte komme som lyn fra klar himmel nå til dags?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 15:50   #120
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Altså, alt som er lov, ER IKKE SMART! Det burde gå an å finne ut helt selv at man IKKE SKAL SITTE 35 GAMLISER I SAMME BUSS I DAGESVIS! Jeg mener det helt alvorlig. Tenk på de som nå må lukke ned hoteller, kafeer, skoler og barnehager.

Og mens vi er i gang: EN FØKKINGS BUSSTREIK NÅ?!?! What the actual FUCK?!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no