Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tilbehør til lakseform

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-14, 11:03   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Spørsmål

Tilbehør til lakseform

Jeg er rimelig avhengig av en god del grønnsaker til middag. Hvis ikke så spiser jeg for mye hovedrett og potet/ris/pasta. Ofte blir det brokkoli og gulrøtter vi har til.

Jeg har funnet en oppskrift på lakseform med spinatstuing som jeg kunne tenkt meg til å prøve, men kun spinatstuing blir for lite tilbehør her i huset. Hva annet enn brokkoli kan være godt til noe slikt? http://www.tine.no/norvegia/oppskrif...d-stuet-spinat

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 11:06   #2
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Tilbehør til lakseform

Vil ikke de fleste rotgrønnsaker passe til en slik rett? Blomkål smaker også godt til laks.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 11:22   #3
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tilbehør til lakseform

Terninger av søtpotet, gulrot og pastinakk, stekt i panne og krydret med urtesalt er kjempegodt til alle typer fisk.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 11:34   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til lakseform

En frisk salat av mango, tomater (fjerne frøene/det bløte), avokado og rødløk, alt i små terninger. Veldig friskt og godt til laks. Til en sånn form syns jeg også revne gulrøtter hadde vært godt, eller en helt grønn salat.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 12:01   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tilbehør til lakseform

Ertepure; kok frosne grønne erter møre, sil av og mos i stavmikser, smak til med creme fraishe, maldonsalt og revet parmesanost.

Tomat og rødløksalat; del småtomater i 2 eller 4, bland med løvtynne skiver rødløk, maldonsalt og litt god balsamicoedikk (f.eks Olivier's).

Blomkålpure; kok blomkål (og evenuelt en potet), mos i stavmikser og bland med fløte og maldonsalt.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 12:07   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til lakseform

Jeg synes det er deilig å såvidt steke/wokke finstrimlet gulrot, kålholde, og kålrot og fennikel (og gjerne bønnespirer om jeg har i hus), så det er varmt og begynt å bli mykt, men likevel knaser sprøtt.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no