Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Det å ignorere borettslagets regler

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-08, 13:15   #81
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Yndlingsnaboen vår er slik at han nekter andre å bruke "hans" maskin når han har vasketid, og sitter vakt i vaskekjelleren så ingen skal ta "hans" tid.

Ja, gud forby. Det ville jo være skikkelig ille.

Herlighet, glad vi slipper å forholde oss til borettslag altså.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 13:32   #82
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.


Kanskje jeg skulle finne fram reglene (hvis jeg har fått dem) og se når tid jeg har lov å bore i veggene? Har ikke tenkt på at det skulle være forbudt å gjøre det.

Tror reglene er omtrent de samme de fleste steder. Hos oss står det:

Sitat:

I tiden mellom kl 23:00 og kl 07:00 skal det være ro i blokkene. All bruk av støykilder slik som vaskemaskiner, støvsugere og annet som medfører støy skal unngås.

Bruk av boremaskiner, elektriske sager og lignende samt hamring skal være avsluttet innen kl. 19:00.

Det tillates ikke bruk av boremaskiner, elektriske sager og lignende samt hamring på søndager og helligdager.

Forøvrig må sang, musikk, radio, TV og annen aktivitet, aldri ha en slik styrke at det sjenerer naboene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 13:52   #83
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Gud, så glad jeg er for at vi har flyttet fra blokkhelvete! All min sympati, Iset!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 14:24   #84
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Iset: Har dere sikringsskap på gangen? Trekk ut sikringene til bråkenaboen neste gang de holder på så sent og ikke vil høre. Funker, nemlig


Ellers er jeg sjeleglad for at vi flyttet fra vår leilighet for en mnd siden. Jeg hadde garantert klikket i løpet av sommeren pga bare En nabo. Vi slet og om røyking. Og naboen ga blanke i at jeg faktisk ble syk. Flytte seg til andre siden av terrassen gadd hun ikke. For stolen sto jo der De ramlet og slamret og bråkte hele dagen. Ungene klatret over skilleveggen på terrassen eller hang på den og glodde. I år satte forresten foreldrene likegodt utebordet så langt ute på sin terrasse at de hadde fullt innsyn i hele vår leilighet og uteplass. OG de presterte å bli sure da jeg satte parasollen som skjerming for å orke å være hjemme.

Jeg savner heller ikke de som bodde vegg-i-vegg med soverommet. De bråkte hver gang de hadde seg, kun på bestemte dager må skjønne

Og murborringen?
Jeg har dratt med meg 2 hylende unger og ringt på hos en som bare MÅTTE borre en kveld. Og skremte opp barna som selvsagt hadde sovnet. Snakker om pensjonist som er hjemme hele dagen ellers.

Jeg savner heller ikke å høre alle andre sine vaskemaskin-sentrifugeringer som ikke står stødig og gjør så glassbordet vibrerer og bildene rister på veggene.


Jeg skal ikke tilbake til leilighet, iallefall ikke før jeg blir så gammel at jeg ikke hører de andre bråker

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 16:03   #85
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Hmm... nå kom jeg nettopp over en annen av blokklivets "gleder", da jeg glad og fornøyd satte kursen ned trappene med klesvasken. En svær jævla dam med SPY i trappa!

Jeg lokaliserte raskt "synderen", én fordel ved å ha soveromsvinduet ovafor inngangsdøra, er at man hører jo når folk kommer hjem om natta. Så jeg ringte på nede i første og spurte forsiktig om han hadde hatt gjester. Gurimalla så flau han ble. Da jeg kom opp fra vaskekjelleren sto han stakkar'n og vaska. Hadde hatt en gjest som bare "forsvant" i natt, sa han. Gjesten har altså gått opp trappene og spydd i tredje etasje

Nå må jeg vel sørge for å treffe på de gamle nabokjerringene mine og fortelle at det var ikke meg. Én av dem hadde nemlig hengt opp lapp på gelenderet: "Kan den som har SPYDD her fjerne det snarest. Fy! Fy! Fy!"

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 23:03   #86
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Iset: Fjern sikringene. Det gjorde gubben her i blokka, vi har ikke vært plaget av fest fra den leiligheten siden!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 00:19   #87
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Haha genialt. Det skal jeg huske senere!!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 08:47   #88
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Tror jeg må bo i et ganske greit borettslag, for det er ikke på langt nær et sånt helvete som de fleste her uttrykker at de har opplevd. Ja, det er bråk og lyder fra naboene rett som det er, men vi har da flyttet inn i blokk frivillig og kan ikke forvente "total tyssnad". Jeg er fullstendig enig med Iset om at borettslagets regler SKAL følges og det er ikke akseptabelt med boring og hamring sent på kveldene.

Vi har bodd her i snart 10 år (4 av de med barn) og jeg kommer til å savne området når vi flytter i oktober. Har overhode ikke noe vært forhold til naboene og vil ikke savne dem, men de har vært greie og ordentlige, kun med noen små episoder innimellom.

Men så flytter jeg da også til en ny leilighet med nye naboer, bare ikke så mange og så tett.....

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 11:44   #89
T-bone
Fullverdig medlem
 
T-bone sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 46
T-bone har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

For noen år siden bodde vi i blokk og da romjulen var kommet hadde jeg endelig fri og tid til litt oppussing. Siden det var murvegger måtte jeg bore med murborr i veggen for å feste plugger. Slik holdt jeg på et par timer både 1. og 2. juledag, men så var det noen som ringte på døra. Det var en sinna dame (tillitsvalgt, vaktmester eller noe) som endelig hadde klart å lokalisere hvor lyden kom fra etter en dør-til-dør aksjon. Jeg fikk mye kjeft og en kopi av ordensreglementet.

Jeg erkjente alt og var en angrende synder.
I det gjennomregulerte ordensreglementet fra 60-tallet sto det for øvrig at selv sang-/korøvelser ikke var tillatt etter klokken 20:00.

T-bone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 11:51   #90
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Jeg synes personlig det er helt greit med borring på søndager, feks. Men IKKE etter kl 19, for man vekker jo faktisk hele blokka med sånt. Helt utrolig hvor mange som ikke skjønner at det faktisk bor folk med barn i blokker, og at barn ikke er oppe til 23.

Men jeg må innrømme jeg er litt glad for at det ikke er lov på søndager, for da har vi i hvertfall EN dag der vi er sikre (yeah right) på at vi slipper mareritt-borring.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 11:54   #91
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Tror jeg må bo i et ganske greit borettslag, for det er ikke på langt nær et sånt helvete som de fleste her uttrykker at de har opplevd. Ja, det er bråk og lyder fra naboene rett som det er, men vi har da flyttet inn i blokk frivillig og kan ikke forvente "total tyssnad". Jeg er fullstendig enig med Iset om at borettslagets regler SKAL følges og det er ikke akseptabelt med boring og hamring sent på kveldene.

Jeg er oppvokst i blokk, og der var det så og si aldri noen slike problemer. Heldigvis. Men her er det helt forferdelig. Det er nok ikke for ingenting at det er masseflukt fra blokkene her nå, hehe. Ei venninne bor i blokk 1, og de historiene hun forteller derfra gir meg frysninger. Hadde jeg bodd i DEN blokka hadde jeg heller flyttet ut i telt på gata, det er helt horribelt!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 11:56   #92
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

HELDIGVIS jobber styret (visstnok) med å fikse ventilasjonen nå. Ja, det har bare tatt 10 år omtrent. Da vi flyttet inn her for 3,5 år siden var ventilasjonen skikkelig dårlig og den har enda ikke blitt fikset. Jeg synes det er helt sykt at vi skal betale 3500,- i leie i måneden når vi omtrent ikke kan være inne i vår egen leilighet enkelte dager pga. andres røykelukt. Mange av mine røykende venner og familie har selv reagert og tror folk har vært her inne og røyket, så det er ikke bare det at vi er ikke-røykende oversensitive hysterikere.

Det der høres forferdelig ut.

Har dere ikke mulighet til å selge og kjøpe noe til samme pris et annet sted?

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 12:00   #93
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Nei, da hadde vi gjort det for lenge siden. Vi kan selge for rundt 2 millioner, men alt annet her koster minst 2,5. Vi kan flytte lenger utover, men da får mannen så lang reisevei til jobb at det vil han helst ikke. Vi får se når jeg får meg jobb etterhvert, hvor mye lån vi får. Så vi må vel bo her i minst et år til.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no