Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Det å ignorere borettslagets regler

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-07, 17:23   #41
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Send inn en søknad til styret - da er de forpliktet tilå gjøre NOE med det iallefall...*sitter i et nazistyre*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 17:43   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Flott, takk for råd.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 19:36   #43
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Kremt - mente selvfølgelig klage til borettslaget.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 20:55   #44
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Å gjøre bråkende oppussingsarbeid om kvelden er en uting, uansett om det er borettslag eller ikke.

Vi bor i selveiende rekkehus. For noen år siden, da naboen fant ut at det var en god ide å pusse opp badet ved å bruke tiden mellom 20 og 22 hver kveld sa jeg ifra. Det var veggen inn mot datteren vår og hun våknet.

Jeg har problemer med å se at arbeidstid er et argument. De fleste er ferdig på arbeid ca kl. 16. De som er ferdige senere enn det har som oftest fritid om morgenen. Det må være mulig å være ferdig med bråkete arbeid før vanlig leggetid for barn og i hvert fall når man har fått beskjed om at man er til plage.

Du har min fulle sympati.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 08:29   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Ett år er gått siden jeg startet tråden, er ting blitt bedre? NEI! Nå orker jeg ikke bo her lenger! Vi klager jo, men problemet er at det flytter nye folk inn HELE tiden (det er masseflukt fra blokkene her for tiden, gee wonder why) og samtlige av dem skal selvsagt totanrenovere leiligheten sin. Og de fleste (overraskende mange) er helt sikre på at regelen for ro er klokken 23?! Dette ser ut til å være en ganske gjengs oppfatning. Ja, klokken 23 skal det være ro, men banking og borring og annet som er til stor sjenanse for naboer, skal være helt slutt etter kl 19.

Nå er det nettopp flyttet inn noen i fjerde etasje (vi bor i første, det er utrolig lytt her) og de begynner faktisk bankingen i 19-tiden og holder på til 23 enkelte kvelder. De tror tydeligvis det dreier seg om "ro etter kl. 23". En nabo sa han hadde sagt fra til dem, men dagen etter var det på an igjen. Dessuten, når DE slutter, begynner de neste som flytter inn, og det er vel rett rundt hjørnet tenker jeg. Det flytter inn nye folk her annenhver uke, omtrent.

Jeg skjønner ikke hvordan folk tenker? Er de ikke klar over at folk bor her med barn, barn som faktisk ikke legger seg kl 23?

(Jeg vet jeg er litt i klagemodus for tiden, men bedre å få det ut her enn å syte i RL. )

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 08:40   #46
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Her er jeg fullstendig enig med deg. Vi opplevde det samme, mistrivdes veldig og det endte med at vi flyttet.
Vi oppdaget at folk hadde et ganske selektivt forhold til borettslagsreglene og overholdt de reglene som passet dem, NÅR det passet dem.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 08:43   #47
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Nå kjente jeg plutselig en intens glede over at vi har lagt borettslags- og rekkehustiden bak oss. Aah!

Siterer meg selv jeg, siden jeg føler det på samme måte i år.
Du har all min sympati, Iset. Du virker dog som en handlekraftig kruttønne, hva med å forfatte ditt eget lille klageskriv og legge i postkassene til naboene? Et som er litt mindre PK enn hva styret vil klare å snekre sammen.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 08:55   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Been there, done that. Mannen har også printet ut borettslagets regner fra hjemmesiden, understreket det aktuelle og klistret på døren til de som driter i reglene. Det har ofte hjulpet, men så flytter noen andre inn uka etter ogt så er det påan igjen ...

Hadde vi fått mer lån i banken hadde vi flyttet I GÅR! Kan selge leiligheten for rundt 2 millioner, men det hjelper jo ikke når alt annet koster minst 2,5.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 08:56   #49
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Om styret skal kunne gripe tak idet, så skal egentlig klagen være skriftlig.

Jeg bor i borettslag og har sittet i styret - og JA, veldig mange driter i borettslagslovene/-reglene.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 09:01   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Ja men det føles litt voldsomt å komme med skriftlige klager til alle nyinnflyttere. Jeg synes egentlig styret kunne feks. lagt en lapp i postkassen til alle som nettopp har flyttet inn, der de understreker viktigheten av disse reglene. For det er altfor få som er klar over dem.

Vi har masse nabobråk også. Spesielt de som bor rett over oss (kommunal leilighet, stønn). De kan ikke ETT ord norsk, så da mannen og ei dame fra styret var oppe og skulle gi dem beskjed for en stund siden, var det helt umulig. Ingen i leiligheten kunne et eneste ord norsk. Styret skulle da få en tolk fra kommunen hit som kunne gå gjennom reglene sammen med dem. Vel, dette er 5-6 måneder siden og ingenting har skjedd enda.
I tillegg sliter vi med ekstremt dårlig ventilasjon i blokkene her. Røyker noen inne, merkes det i alle leilighetene. Ingen av oss røyker, men vi har allikevel MYE røykelukt i hele leiligheten hver eneste dag ...

Høres det ut som jeg vil flytte eller? Det er fryktelig psykisk nedbrytende å bo her.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 09:11   #51
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja men det føles litt voldsomt å komme med skriftlige klager til alle nyinnflyttere. Jeg synes egentlig styret kunne feks. lagt en lapp i postkassen til alle som nettopp har flyttet inn, der de understreker viktigheten av disse reglene. For det er altfor få som er klar over dem.

Vi har masse nabobråk også. Spesielt de som bor rett over oss (kommunal leilighet, stønn). De kan ikke ETT ord norsk, så da mannen og ei dame fra styret var oppe og skulle gi dem beskjed for en stund siden, var det helt umulig. Ingen i leiligheten kunne et eneste ord norsk. Styret skulle da få en tolk fra kommunen hit som kunne gå gjennom reglene sammen med dem. Vel, dette er 5-6 måneder siden og ingenting har skjedd enda.
I tillegg sliter vi med ekstremt dårlig ventilasjon i blokkene her. Røyker noen inne, merkes det i alle leilighetene. Ingen av oss røyker, men vi har allikevel MYE røykelukt i hele leiligheten hver eneste dag ...

Høres det ut som jeg vil flytte eller? Det er fryktelig psykisk nedbrytende å bo her.

Om de får 3 klager over kort tid (lurer på om det er 6 eller 12 mnd) så kan borettslaget kaste ut vedkommende. Kommunen er vel pliktig til å ta hjemmebesøk i de kommunale leilighetene om de klager der - da klagen nemlig skal sendes til kommunen og ikke til de som bor der (evt sendes til begge - det har borettslaget her pleid å gjøre)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 11:13   #52
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Jeg synes du skal gi styreleder klage skriftlig. Det er mye lettere å forholde seg til en skriftlig enn en muntlig klage. Mange ganger så går folk tilbake på muntlige klager. "Tja, nei jeg mente det ikke så bokstavelig osv".

Foreslå til styret, eventuelt på generalforsamlingen at relementet opplyses om til alle nyinnflyttede, og at reglementet henges opp i alle oppganger.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 12:16   #53
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Så irriterende!
Jeg hadde glatt klaget igjen, skriftlig.

Vi bor også i blokk, men her er det faktisk ingen problemer, overhodet. Muligens fordi alle som bor her er vestkant-snobber, men dog. Det er deilig at alle overholder reglene og er hensynsfulle og hyggelige.
(Den eneste som brytes er reglen om ingen vask i vaskekjelleren etter et visst tidspunkt, men det plager ingen, så den regelen brytes av alle, fordi alle er enige om at det er greit.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 12:20   #54
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Vi bor også i blokk - og for tiden har vi nydelige/veloppdratte naboer. Sånn var det ikke for en tid tilbake. Vi og et par andre småbarnsfamilier har virkelig stått på for å få folk til å forstå at de ikke kan banke og borre etter 20.00 eller feste etter 23 hver helg med påfølgende nachspiel fra 03 og utover. En av naboene hadde litt tungt for det, men etter en skriftlig klage med mange underskrifter på samt en samtale med driftsleder har det blitt stille fra den kanten også.

Bor man i blokk må man finne seg i en del ja - men man må også ta hensyn til sine naboer og reglementet .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 12:25   #55
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Klag.

Vi leide en gang et rettehus leilighet og vegg i vegg med formannen . De var borte helt til kl 20 da ungene hannes la seg og DA begynnte de å snekkre og borre. de skulle flytte så de skulle pusseopp siste del av kjelleren for å få høyere takst.
yeah

Er glad vi bor i enebolig nå. jeg er ikke laget for å ha naboer vegg i vegg på begge sider

*liker å ha bass på når jeg ser film og ungene mine sover bedre når bassen slår i veggene *

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 12:36   #56
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Om de får 3 klager over kort tid (lurer på om det er 6 eller 12 mnd) så kan borettslaget kaste ut vedkommende. Kommunen er vel pliktig til å ta hjemmebesøk i de kommunale leilighetene om de klager der - da klagen nemlig skal sendes til kommunen og ikke til de som bor der (evt sendes til begge - det har borettslaget her pleid å gjøre)

Vel. Ja. Og nei. Det kommer jo an på om det er hold i klagene, da. Hvis klagene er av typen "jeg tror jeg hørte at noen gikk over golvet, og det forstyrret meg veldig" så blir det neppe konsekvenser av det.

Jeg må jo også si at det er svært individuelt hvor forstyrrende man syns ulike typer lyd er. F.eks. høres det rimelig ekstremt ut å bli forstyrret av at noen pusser opp leiligheten sin 3 etasjer over ens egen. Kanskje vil styret også syns at det er litt ekstremt.

Men generelt ja. Alle klager som man ønsker skal tas til etterfølgelse må leveres skriftlig, ellers koker det bare bort i kålen.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 12:40   #57
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Naboen vår, som hadde litt tungt for det, fikk først en skriftlig advarsel. Da han tydeligvis ikke klarte å lese den, ble han innkalt til samtale med driftsleder - som tydeligvis ikke snakket tydelig nok. Naboen måtte inn til enda en samtale med driftsleder, hvor ordene "advokat" og "ikke velkommen i borettslaget" ble nevt og da virket det som det gikk et lys opp for fyren. Etterpå har vi knapt nok hørt han hoste i trappen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 12:45   #58
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Bina: Det kommer an på huskonstruksjonen. I noen betongblokker vil alt du gjør "i veggene" forplante seg til hele bygningen. Faktisk såpass at det er vanskelig å finne ut hvor lyden kommer fra - den kommer fra "overalt". Det kan kjennes ut som om noen står med slagborret rett ved hodet ditt, selv om det foregår flere etasjer unna.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 12:57   #59
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Bina: Det kommer an på huskonstruksjonen. I noen betongblokker vil alt du gjør "i veggene" forplante seg til hele bygningen. Faktisk såpass at det er vanskelig å finne ut hvor lyden kommer fra - den kommer fra "overalt". Det kan kjennes ut som om noen står med slagborret rett ved hodet ditt, selv om det foregår flere etasjer unna.

Signerer denne. Her har nesten alle bad blitt pusset opp det siste halve året (ja hele min barselperiode) og det er ikke noe forskjell når de pigger opp betonggulv i 9 etg eller rett over oss i 5 etg... :må rømme leiligheten når det er som værst:

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 19:46   #60
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

I blokka vår er det så lytt at vi og naboen over hører hverandres barn gråte på natten. Litt forvirrende til tider..."er det vår eller deres?"

Ellers så ble vi vekket her en natt kl 04 (på en torsdag!) at de nye naboene kranglet så høylytt av vi vurderte å ringe politet. De virkelig SKREK til hverandre så lenge og så høyt at vi var redd luringen skulle våkne. Skjønner ikke at det går ann jeg...

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no