Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan vasker du drikkeflasker?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-20, 16:11   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Hvis noen hadde insistert på å ha kul flaske som ikke kan vaskes i maskin tror jeg at de måtte ha vasket den selv rett og slett, i alle fall hvis vasking av flasker for hånd hadde vært et irritasjonsmoment for meg slik det er for deg. (Men ser jo også problemet hvis det i praksis aldri blir gjort, men det går jo an å tenke at det ikke er ditt problem?)

Jeg spurte om hvordan de skal vaskes. Jeg kan godt lage en egen tråd som handler om ungene mine og deres manglende vaskevaner, men det er ikke det denne tråden handler om.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 16:14   #22
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Vi har bare flasker som tåler maskinvask. De som ikke tåler det kastes.
Stor åpning og tutt uten noe dill. Og hvert fall ikke slike sugerør

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 16:15   #23
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Her gått nesten alt i oppvaskmaskina. Vi har vel en flaske eller to som ikke passer i maskina, men der kan tuten legges i bestikkskuffa. Det minner meg om at jeg må kjøpe flaskebørste, for jeg har en flaske i stål som vanlig oppvaskkost ikke går helt ned i.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 16:18   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg spurte om hvordan de skal vaskes. Jeg kan godt lage en egen tråd som handler om ungene mine og deres manglende vaskevaner, men det er ikke det denne tråden handler om.

Innser at det var et surt svar. Sorry. Men jeg har en dårlig dag, og det er en utrolig typisk trend her på FP at folk kommer med mer eller mindre hjelpsomme råd som handler om noe annet enn spørsmålet, og som gjelder en opplysning som kommer et annet sted i spørsmålet, men som ikke er forklart nærmere fordi det ikke er relevant.

Beklager. Og Myria, det var slettes ikke din feil!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 16:39   #25
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Input, jo, korken samler vann uansett. Til og med ved håndvask. Det er en slags svak trykkemekanisme jeg ikke forstår helt.
.

Ok, da har dere en annen type enn oss, for vi har aldri opplevd det. Vi har seks flasker og ingen av korkene samler vann.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 16:42   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Ja, den korka på Les artistes-flaskene har en slags tøvete "klokke" på toppen, som du kan vri på for å markere klokkeslettet du fylte flasken på (hvem som nå måtte ha behov for det). Og inni systemet der kan det sikkert samle seg vann. Jeg har ei slik flaske på kontoret, den vasker jeg for hånd i kjøkkenkroken på jobb en gang i jubelåret, så jeg har ikke prøvd å ha den i oppvaskmaskina. Dette står om flasken i nettbutikken til Kitch'n btw:

Sitat:

Korken er formet som en klokke. Her kan du vri til klokkeslettet når du fyller flasken og holder kontroll på ca. temperatur på innholdet utover dagen. Trykk ned oppå korken for å løsne vakuum før du skrur opp flasken. Stor åpning som gjør det lett å tilsette isbiter. Flasken er ikke beregnet for drikkevarer med kullsyre.
Kan rengjøres i oppvaskmaskin men anbefales ikke, da motivet blir svakere og termoeffekten minskes. Korken skylles i vann.

Så man kan tydeligvis trykke på toppen for å utligne trykket hvis man har noe varmt i flaska. Jeg har bare brukt den til kaldt vann, så det har jeg ikke skjønt før jeg leste det nå.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-09-20 kl 16:49.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 17:02   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Takk, My!

Stemmer med den korken. Hvis jeg trykker på den, kommer det en slags vanndusj ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 17:13   #28
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

De som ikke tåler maskin vasker jeg for hånd med glovarmt vann en gang i blant. Ikke etter hver gang de har blitt brukt altså.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 17:15   #29
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Jeg har også en sånn flaske med en tullete klokkesaken på toppen. Altså, jeg klarer relativt greit å holde styr på når jeg fylte den med vann.

Elsker min! Den holder veldig godt på temperatur. Har aldri testet med varm drikke da.
Jeg vasker min med zalovann og flaskebørste. Men jeg sliter med korken altså. Jeg synes den alltid lukter litt surt.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 17:21   #30
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Jeg elsker min også, den er griselekker.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 17:26   #31
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Vi vasker ikke flaskene etter en gangs bruk, men kanskje en gang i uken eller noe. Null system, egentlig. Les artistens eller hva de heter får variabel kvalitet på håndvasken, noen ganger er det bare skylling i varmt zalovann.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 17:47   #32
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Jeg gikk lei av sure flaskekorker og bytta alle drikkeflaskene våre til stålflasker fra Blafre. Vi har drikketuter til dem, men de er såpass enkle at de blir både reine og tørre i oppvaskmaskin (70 grader). Vi vasker vanligvis ukentlig, men har kjørt daglig vask siden mars. Nå går alle ungene på skolen og håndterer flaskene sine sjøl, så da vaskes de vel omtrent annenhver dag.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 18:11   #33
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

For å svare mer konkret. Vi henter alt drikkevann hele året i plastdunker. (Vi har ikke drikkekvalitet på vannet i krana) De dunkene vasker vi en gang i blant. Men de er jo aldri i kontakt med noe annet enn korken.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 18:26   #34
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.755
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Liker ikke drikkeflasker, og som din venn er jeg seriøst i tvil om i hvilken grad vannstråler fra oppvaskemaskinen faktisk når inn i flaska og faktisk vasker inni der. Selv om vi velger flasker med bred åpning.

Når det er sagt - har ikke noe system på vaskeintervall, kan sikkert gå et par uker mellom. Men det går stort sett i oppvaskmaskinen, og noen tar sin død av det (feks flaskene til kullsyremaskinen «smelter» litt og blir deformert). Så er det også forbud i huset mot å ha annet enn vann i drikkeflasker, så er risikoen litt mindre for mugg og bakterier.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 18:33   #35
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.189
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

12-åringen har Imsdal-flaske med vann som delvis bor i kjøleskapet. Vaskes særdeles sjelden - kanskje annenhver uke? Mannen har drikkeflasker med ymse sportsdrikke (han sykler innimellom ganske langt). Mannens flasker vaskes alt for sjelden. (GRØSS!)

Vasker uansett flaskene for hånd.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 19:13   #36
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

De fleste går i maskinen. ungene styrer det selv. Jeg har de fineste som ikke er i maskinen. Vasker de sånn ca når de er i bruk, jeg bruker de ikke så ofte.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 19:24   #37
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Her står det om hvor ofte man bør vaske, og hvordan de skal vaskes.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 19:29   #38
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Jeg tar alle i oppvasken, vi vasker kjeler og matbokser daglig. Hvis det passer havner de i maskinen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 20:53   #39
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg elsker min også, den er griselekker.

Denne har jeg!

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 21:05   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Her står det om hvor ofte man bør vaske, og hvordan de skal vaskes.

Grøss. Æsj. Jaja, greit å vite. Takk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no