Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-08, 14:10   #121
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

mitt inntrykk er at de gjerne ikke vet helt hva de stemmer på.

Og at dette da gjelder et utvalg frp velgere, ikke alle.


Neida, smilefjes. Det gjelder ALLE.
Fei alle under bordet med den samme kosten.

PK, tjah, joda. Men heller en PK FP enn et forum full av nek.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 14:14   #122
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tror ikke du er heeelt der ennå.

Og jeg skjønte godt hva du mente.


Det fineste jeg har lest i hele dag.

:Følelse av å ha løpt maraton for å være PK - men tydelig og gjerne nesten litt morsom:

  Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 14:19   #123
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Er det nå man sier velkommen?

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 14:23   #124
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Er det nå man sier velkommen?

Til meg?

  Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 14:28   #125
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Jeg er skikkelig drittlei av begrepet PK, det er så utbrukt at det ikke sier meg noe lenger. I høyden funker det som patetisk skjellsord når man ikke har argumenter igjen. ("Å, du er så PK med de menneskerettighetene dine").
Jeg vil heller si at FP er et flinkisforum, i den forstand at det er samlet mye ressurser og kjepphester her. Det kan man jo bli litt sliten av iblant, men gjør det samtidig interessant.
At man møter motstand og må argumentere når man inntar kontroversielle standpunkter går det vel ikke an å være misfornøyd med?

Karima sa det.
Kjenner jeg er temmelig drittlei folk som tror de er modige, ville, gærne & provoserende dersom de tør å si noe på vegne av den undertrykte minoriteten på 93% av landets befolkning som ikke stemmer SV.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 14:29   #126
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Edit: Innlegget kom for sent, poenget borte.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 14:35   #127
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Karima sa det.
Kjenner jeg er temmelig drittlei folk som tror de er modige, ville, gærne & provoserende dersom de tør å si noe på vegne av den undertrykte minoriteten på 93% av landets befolkning som ikke stemmer SV.

Nå er jeg oppriktig interessert. Mener du at man er PK kun dersom man er SV'er, eller at man automatisk kalles det hvis man er SV'er, eller at alle som er uenig med SVs politikk gjør det for ikke å være PK?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 14:36   #128
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Nå ramlet jeg av lasset.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 14:38   #129
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

I forhold til resten av verden synes jeg FP er veldig PK. Noen er det på flere områder enn andre, og det er klart det kan bli litt slitsomt til tider. Jeg har ikke sans for misjonering, uansett hva det misjoneres om, men jeg synes ikke folk på FP er så ille på det.

Jeg synes FP er et fint forum. :kosemose:

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 14:41   #130
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nå er jeg oppriktig interessert. Mener du at man er PK kun dersom man er SV'er, eller at man automatisk kalles det hvis man er SV'er, eller at alle som er uenig med SVs politikk gjør det for ikke å være PK?

Ingen av delene. Bare at jeg har hørt litt for ofte (på FP sjeldnere enn i media) plumpe, sårende, eler bare ugjennomtenkte ting som legitimeres med "ja, fyren høres ut som en idiot, men han er da i alle fall ikke PK", og derfor må han (for det er ofte en han) få litt ekstra cred og oppmerksomhet fordi han "tør" å si at han virkelig mener at samer er undermennesker/ klimaproblemene ikke finnes / kvinner hører til på kjøkkenet og bør tie i forsamlingen /etc.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 14:46   #131
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

(…)
man er PK kun dersom man er SV'er
man [kalles automatisk PK] hvis man er SV'er
alle som er uenig med SVs politikk gjør det for ikke å være PK[.]

Det er da slett ingen motsetning mellom disse tre utsagnene.

Ben "all of the above" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 14:56   #132
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Ingen av delene. Bare at jeg har hørt litt for ofte (på FP sjeldnere enn i media) plumpe, sårende, eler bare ugjennomtenkte ting som legitimeres med "ja, fyren høres ut som en idiot, men han er da i alle fall ikke PK", og derfor må han (for det er ofte en han) få litt ekstra cred og oppmerksomhet fordi han "tør" å si at han virkelig mener at samer er undermennesker/ klimaproblemene ikke finnes / kvinner hører til på kjøkkenet og bør tie i forsamlingen /etc.

Jeg har også falt ut. Hvordan var dette knyttet til SV?

Jeg vet at alle tror jeg kverulerer, men jeg gjør ikke det, kors på halsen!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 15:02   #133
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Ingen av delene. Bare at jeg har hørt litt for ofte (på FP sjeldnere enn i media) plumpe, sårende, eler bare ugjennomtenkte ting som legitimeres med "ja, fyren høres ut som en idiot, men han er da i alle fall ikke PK", og derfor må han (for det er ofte en han) få litt ekstra cred og oppmerksomhet fordi han "tør" å si at han virkelig mener at samer er undermennesker/ klimaproblemene ikke finnes / kvinner hører til på kjøkkenet og bør tie i forsamlingen /etc.



Dette faller litt i samme gaten som folk som buser ut med alle mulige kommentarer om og til andre som kan virke sårende, men hey, det gjør jo ingenting, for man er jo ærlig! Og ærlighet er fint, er det ikke? Kan jo ikke være motstander mot det? Well, jeg synes at av og til er det bedre å være litt sosialt smart og formulere seg litt diplomatisk enn å bare si akkurat det som faller en inn rett fra levra.

:digresjon, og ikke myntet på noen spesielle medlemmer på FP:

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 15:12   #134
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg har også falt ut. Hvordan var dette knyttet til SV?
Jeg vet at alle tror jeg kverulerer, men jeg gjør ikke det, kors på halsen!

Det var egentlig ikke knyttet til SV, men til hvordan uttrykket "PK" brukes for å legitimere/diskredittere ytringer. En god tommelfingerregel later til å være at desto mindre sjansen er for at Kristin Halvorsen kunne sagt det du sier, desto mer vellykket kan det være å kokettere med at du ikke er PK.
Beklager at jeg var (er?) uklar.

Magnolia: Ja, det var sånn jeg mente det. Enig.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 15:14   #135
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nå er jeg oppriktig interessert. Mener du at man er PK kun dersom man er SV'er, eller at man automatisk kalles det hvis man er SV'er, eller at alle som er uenig med SVs politikk gjør det for ikke å være PK?

Man kan være PK hvis man er leder i FAU og medlem i naturvernforbundet også. Ihvertfall hvis man ikke gir ungene cola i tillegg.

  Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 15:17   #136
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Jeg sliter mest med å skjønne hvorfor det er ille å være PK, jeg for min del.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 15:21   #137
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Du og jeg, Teo. Grunnen til at jeg siterer rine i hovedinnlegget er fordi hun er særdeles nedlatende i sin beskrivelse. Som at å være PK is a bad thing ...

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 15:23   #138
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Jeg stusser også sammen med Teo. Slik jeg har opplevd det her på FP i det siste, så brukes det nærmest som et skjellsord. Hvorfor?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 15:24   #139
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg stusser også sammen med Teo. Slik jeg har opplevd det her på FP i det siste, så brukes det nærmest som et skjellsord. Hvorfor?

Fordi du lyver, selvsagt blir du sliten og stressa og unngår å feste barna dine ordentlig på bilturer. Jeg blir helt matt av folk som insisterer på å feste barna optimalt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 15:32   #140
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Det har sikkert sammenheng med at noen synes at PK er synonymt med nedlatende/skremmende. Ikke at jeg forstår hvorfor, da.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, paddemobbing, whisky


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no