Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Svindeltelefoner: London calling

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-21, 08:42   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svindeltelefoner: London calling

Med ujevne mellomrom kommet det et rush av svindeltelefoner. Nå er det så lenge siden sist at jeg ikke husker når det var, men i går begynte det igjen. Det ringer til alle døgnets tider fra det ene spennende landet etter det andre.

Nå er jeg sur. Er på ferie, og jeg blir vekket om natta av disse satans telefonene. Jeg har én ungdom på Utøya og én hjemme, så jeg vil ha telefonen på om natten. Den er på lydløs. Det har jeg forsåvidt alltid hatt, og jeg blir aldri ellers oppringt om natta, og jeg vekkes ikke av en og annen sms som tikker inn en sjelden gang. Men dette maset nå, fader, altså!

Er det noen som helst måte å forhindre disse oppringningene?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 08:55   #2
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Jeg har på "ikke forstyr" mellom kl 22 og 07. Da er det kun telefonsamtaler fra nummer jeg har valgt som kommer gjennom. De andre blir lydløse. Så for min del er det bare mine barn, søsken, foreldre og jobb/sjef som forstyrrer meg på natta. Det vil selvsagt hindre om feks andre skulle gi viktig beskjed om mine (sykehus e.l.), men jeg vil se at jeg har ubesvart anrop som jeg kan slå opp når jeg våkner.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 08:56   #3
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Ser nå at du har på lydløs, så svaret mitt hjalp kanskje ikke så mye.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 08:56   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Ja, det var jo ikke så dumt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 08:57   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Ser nå at du har på lydløs, så svaret mitt hjalp kanskje ikke så mye.

Men med «ikke forstyrr» vil jeg jo ikke høre svindlerne?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 09:00   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Altså, jeg må også få mobilen til å slutte å vibrere. Men den må vibrerer hvis ungene ringer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 09:02   #7
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men med «ikke forstyrr» vil jeg jo ikke høre svindlerne?

Nei. Hører ikke noen andre.

Jeg får heller ikke lyd på sms da (har valgt det selv). Ene barnet var på hyttetur for noen år siden og jeg sendte sms på ettermiddagen om "hvor har du lagt pc-lader". Hun svarte kl 1 på natta, og jeg våknet av plinget. Så etter da fjernet jeg sms-lyd på alle på natta. Så ungene vet at de må ringe om de må gi meg en beskjed etter kl 22.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 09:06   #8
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Altså, jeg må også få mobilen til å slutte å vibrere. Men den må vibrerer hvis ungene ringer.

Jeg har ikke på vibrering generelt når det ringer. Har en delillos-låt som ringetone, så jeg våkner.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 09:08   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Da hjelper ikke forstyrr deg. Ungene kommer rett igjennom, andre må ringe to ganger under et minutt for å komme igjennom. Jeg håper sykehus osv vet at ikke forstyrr kan overkjøres ved å ringe intensivt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 09:10   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Ja, jeg burde kanskje nevnt at jeg aldri har lyd på om natten, men derimot vibrering. Både på sms og telefon. Dette funker utmerket (vanligvis), for jeg våkner ikke av vibrering på sms, men derimot av vibrering på oppringninger. Helt perfekt. Inntil nå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 09:12   #11
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Jeg har verken lyd eller vibrering på noen gang. Men har ikke forstyrr. Fra kl 7 kan ting slå inn på klokken igjen. Har familiemedlemmer på favoritt så de kommer igjennom.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 09:19   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Hvis det er iPhone så kan du fikse "ikke forstyrr" til å slippe igjennom telefoner fra de som er på favorittlista di. Da blir alle andre anrop avvist, mens favorittene ikke merker noen ting. Da kan du også velge om du vil ha lyd eller bare vibrering når/hvis en favoritt ringer deg.

(Min er forhåndsprogrammert til å ha ikke forstyrr fra ti om kvelden til syv om morgenen. Dette er helt og holdent for egen del, for da kommer ikke eposter, sms-er, teamsmeldinger etc. igjennom med varsel. Ro i hodet = ro i sjelen = søvn.)

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 10:28   #13
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

På min samsung kan jeg velge om gjentatte oppringinger i løpet av 15 min slipper gjennom. Jeg har valgt, nei.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 10:29   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Jeg har på en innstilling som demper anrop fra ukjente nummer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 10:39   #15
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Eg chatta med Talkmore for å spørre om det gjekk an å blokkere på landskoder. Det finst det ikkje funksjoner for. Eg blokkerer eit og eit nummer, då avtar det etter ein periode.

I tillegg bruker eg «Ikke forstyrr», og «Tillat anrop fra favoritter» på iPhone, der eg har nokre nummer som slipper gjennom på «Favoritter». Viss eg venter ein telefon, legg eg inn det nummeret på favoritter.

Men

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 10:44   #16
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Jeg har opplevd det samme. Først en haug telefoner fra et engelsk nummer og så avanserte de jammen til å bruke norske nummer. Det betydde en periode at ukjente "reelle" nordmenn som ringte meg fikk et temmelig bryskt svar.

Jeg har også barn på leir denne uken, og pga koronatiltak så MÅ vi ha på telefonen slik at vi kan hente barn når som helst på døgnet. Vanligvis har jeg alltid telefonen på lydløs og så får jeg varsler/vibrering på klokka på dagtid og sjelefred hele natta, men det funker ikke nå.

I og med at jeg ikke vet hvem oppringninger kan komme fra, så kan jeg ikke bruke ikke-forstyrr eller lignende innstillinger heller. Hold ut og blokker nummer fortløpende tror jeg er mitt eneste tips.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 11:12   #17
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Da hjelper ikke forstyrr deg. Ungene kommer rett igjennom, andre må ringe to ganger under et minutt for å komme igjennom. Jeg håper sykehus osv vet at ikke forstyrr kan overkjøres ved å ringe intensivt.

Apropos ringe intensivt. De rare numrene som ringer meg, ringer ofte 3-4 ganger rett etter hverandre.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 11:13   #18
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Er det ikke stort sett "Microsoft"-svindlere som ringer? Jeg pleier å svare til slutt, og fjaser om at jeg har en Company computer, og egen it-avdeling. Da pleier de ikke å ringe på et års tid.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 11:43   #19
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Jeg har også fått en haug oppringninger de siste dagene, Tyskland og Danmark. Intenst. Jeg tar dem ikke. Også et anonymt. Tok ikke. Tok en samtale fra norsk nummer, men jaggu var det ikke Windows med indisk aksent, gitt. Jeg blir så lei!

Ingen konstruktive forslag, altså, men å sette på ikke forstyrr og sile favoritter, høres lurt ut. Jeg har heller ikke tlf på soverommet til hverdags, kun hvis noen av husets innbyggere er på vift når jeg legger meg.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 13:03   #20
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Mannen ble også oppringt flere ganger tidlig på morgenen i ferien...
I dag har jeg hatt gjentatte +49-telefoner som prøver å ringe meg.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no