Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

OK med gjenbruk av gammel pels

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Er det OK med gjenbruk av pels?
Nei, all pels er forkastelig 13 16,46%
Ja, gjenbruk er helt ok 58 73,42%
Annet, vennligst spesifiser i tråden 8 10,13%
Deltakere: 79. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-20, 20:40   #61
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: OK med gjenbruk av gammel pels

Jeg mener det er bra med gjenbruk, men siden enkelte er så hissige så vet jeg ikke om jeg ville gått med en pels på byen.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 20:44   #62
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK med gjenbruk av gammel pels

Opprinnelig lagt inn av Normy, her.

Jeg mener det er bra med gjenbruk, men siden enkelte er så hissige så vet jeg ikke om jeg ville gått med en pels på byen.

Moren til svigerinnen min fikk kastet en kaffe på pelsen sin i fjor vinter - en 30 år gammel mink. Nå er hun en ganske myndig dame som ikke lett lar seg vippe av pinnen, så hun sa nok tydelig fra - men hun ble satt ut. Tenk om noen kom og kastet kaffe på henne når hun kjøpte egg hos Rema?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 20:57   #63
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK med gjenbruk av gammel pels

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Når de stakkars dyrene nå en gang ble ofret, burde man jo i det minste sørge for at det ikke var helt til ingen nytte, liksom.

Dette er jo nøyaktig samme argument som blir brukt for å argumentere mot å velge bort animalske produkter, eller for å ikke velge mer etiske produkter. "Dyret er jo uansett dødt, så..." Og selvfølgelig stemmer det for akkurat den pelsen og akkurat det kjøttstykket og akkurat de eggene, men så lenge man fortsetter å bruke slike argumenter, er man også med på å akseptere videre "ofring" av dyr. For det er seriøst ekstremt få som ser om en pelskåpe er ny eller gammel, så dessverre blir det pels = pels i denne situasjonen.

Å begå hærverk og vold er selvfølgelig helt uakseptabelt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-20, 14:02   #64
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK med gjenbruk av gammel pels

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes ikke dette er noe paradoks i det hele tatt. Det handler rett og slett om to verdier (gjenbruk vs. pelsoppdrett) som kommer i konflikt med hverandre, der den ene teller sterkere enn den andre. Sånn vil det jo helt garantert være med mange ting i livet, de færreste er vel helt fritatt fra verdier/meninger/holdninger som ikke passer sammen?

Er i og for seg enig med deg i at det er vanlig å ha flere verdier som kolliderer, og når det skjer så må den ene vike.

For min del oppleves ikke dette som en kollisjon i og med at gammel pels ikke støtter pelsoppdrett (jeg ser influencer problemet, men regner det ikke som relevant for meg )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no