Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegaver til menn

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-13, 07:51   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Julegaver til menn

Jeg synes det er så vanskelig å kjøpe gaver til menn og jeg trenger smarte tips. Hva kjøper jeg til

- min far på 70 år
- min bror på 44 år
- min sønn på 10 år

Noen som vil hjelpe meg?

Jeg har en plan når det gjelder min mann.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 08:21   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver til menn

Avis-eller bladabonnement til din far?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 08:24   #3
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julegaver til menn

Min bror, og mann, får Ullvang-gensere i pr. 449,- på g-sport nå.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 08:28   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til menn

Sitat:

- min far på 70 år

Bøker, konfekt, ullsokker, noe spiselig (sursild? hjemmelagete kjeks?) En god ulljakke fra janus? Et godt ullsjal? Blad eller avisabonnement?

Sitat:

- min bror på 44 år

Samler han på noe? Kan du samle noe til ham?

Sitat:

- min sønn på 10 år

Noe kult fra teknikkmagasinet? Lavalampe? Nintendo/el lignende spill? Den der hunden tecna, er det det den heter? God fjernstyrt bil som tåler vann og litt humper i veien? Guniss rekordbok?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 08:28   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til menn

Jeg har alltid pleid å kjøpe bøker, eventuelt musikk, eventuelt film, til de fleste. I fjor til jul fikk faren min samlede dikt av Tomas Tranströmer, og til bursdagen i år fikk han den nye norske etymologiske ordboken. Broren min fikk Boardwalk Empire på DVD i fjor og gavekort til Kindle til bursdagen i år. Sønnen min, som blir 11 om en uke, har de siste juler/bursdager fått brettspill (Small World, Carcassonne, Munchkin), trådløse hodetelefoner med mikrofon (til bruk på Wii og PC), i tillegg til bøker, ny pysjamas, vinterklær, skøyter, DS-spill.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 08:31   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til menn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(...) trådløse hodetelefoner med mikrofon (til bruk på Wii og PC) (...)

Det ønsker sønnen min seg også. Er dere fornøyd med de dere har? (Og hvor kjøpte dere, i så fall?)

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 08:34   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver til menn

Hodelykt?
Mannen min elsker sin. Den kostet litt, men de finnes i alle prisklasser. Her brukes den til alt fra turgåing til snømåking.
For en tiåring er den sikkert kul å gå med til og fra skolen eller i mørket generelt.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 08:42   #8
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til menn

Gode og varme hansker!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 10:04   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til menn

Jeg handler gjerne bøker. Gavebøker, historiske bøker, bøker med bilder av krig, teknikk, slott, whisky, fluefiske, jakt, sånne mannete ting som mannemenn liker.

Til menn på ti ville jeg funnet noe annet. Tegneserier av god kvalitet fra Tronsmo? Viktig å få dem hektet fort.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 10:06   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegaver til menn

Min bror liker Biotherm produkter for menn og får det. Andre år har han fått fint skjerf, bøker, DVD serier (Frasier) osv.

Rødvin til min far. Han setter alltid pris på det.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 26-11-13 kl 10:25.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 10:20   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til menn

- min far på 70 år
Min far på 60 får gavekort på teateret, sammen med min mor.

- min bror på 44 år

Tegneserie? Pondus, Sandman et eller annet?

- min sønn på 10 år

Min sønn på 9 år, fikk CLUE-bøker til bursdagen. Krim av Jørn Lier Holst eller hva han heter. Det falt virkelig i smak, og nå er det nesen i en bok hele tiden. Anbefales! I tillegg er det fjernstyrte helikopter for alle penga i familien for tiden, og de koster jo slikk og ingenting på Coop Obs! f.eks. Poden fikk til bursdagen, det filmer og tar bilder mens det flyr.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 10:26   #12
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julegaver til menn

Min bror på 39 skal få denne:


Han er stor fan av Star Wars, så denne blir midt i blinken.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 21:11   #13
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julegaver til menn

Om det passer kan spabehandling være noe, det er jo kanskje ikke for hvem som helst…

Gavekort på kino og middag, teater/konsertbilletter

Eller treningsutstyr eventuelt hobbyutstyr om de har noe

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 21:38   #14
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver til menn

Tusen takk for tips! Jeg skal vurdere noen av dem.

Nip, de tingene du foreslår kunne jeg tenkt meg selv

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.

Sist redigert av Nooria : 27-11-13 kl 18:25.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 10:54   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til menn

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det ønsker sønnen min seg også. Er dere fornøyd med de dere har? (Og hvor kjøpte dere, i så fall?)

Jeg måtte spørre mannen, da det er han som har orientert seg i markedet og valgt dem ut. Hodetelefonene er Sony PS3 PULSE Wireless 7.1 Headset, de har dem i alle fall hos Komplett (http://www.komplett.no/sony-ps3-puls...headset/762198). Jeg skrev feil, de er til PS3, ikke til Wii. De er visst ganske bra

Sony sier at de skal virke med både Mac og Windows:
https://support.us.playstation.com/a...edition#withOS

De har en trådløs sender/mottager som bruker en USB-port, og det skal gå an å koble en hodetelefonkabel fra lydkilde til USB-donglen for trådløs lyd fra hva som helst, men det krever at det er en USB-port med strøm til donglen i nærheten av lydkilden.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 11:28   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til menn

Min far (65) er ikke særlig interessert i bøker. Jeg har ofte kjøpt noe alkohol til han. Andre ting jeg har kjøpt til han er genser, stilig belte, fenalår av villsau (kjøpte på julemarkedet her i byen et år), gavekort i operaen (han liker sånt). I fjor visste jeg at han og min stemor skulle på ferie til Egypt på nyåret, så da ga jeg dem ei reisehåndbok derfra.

Stefaren min (79) fikk langermet sportsundertrøye fra HH i fjor. Tidligere har han fått sånt som Ulvangsokker, en flaske god rødvin, diverse kryddersild e.l. kjøpt på Bondens marked, fuglemater fra Eva Solo, tja, og nå begynner jeg å gå tom for ideer til han der.

Svigerfar får som regel noe tekniske greier som samboeren min ordner med. I år får han DAB-radio.

Når det gjelder 10 år gamle menn følger jeg spent med, for jeg har to nevøer i aldersgruppa som skal få gave.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 11:35   #17
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Julegaver til menn

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Min bror på 39 skal få denne:


Han er stor fan av Star Wars, så denne blir midt i blinken.


Den har min mann fått av meg. Den er kul!

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no