Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-19, 00:14   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Jeg er en ligger, og har det helt utmerket i horisontalen i en sofa. Mannen derimot, er en sitter, og slapper best av i sittende stilling. Jeg lurer derfor på om han skal få en lenestol til jul. Men hva ser jeg etter? Jeg har googlet, men prisspennet er veldig stort, og det ser ut til at veldig mange koster et 5-sifret beløp. Det er ikke aktuelt, altså, men kanskje jeg finner noen gode tilbud på fredag.

Men altså, kan noen lære meg litt om lenestoler? Med eller uten puff? Oppslagbar leggstøtte? Lenefunksjon? Type materiale? Hva annet er viktig for komfort og slitestyrke?

Jeg forelsket meg forresten i den som heter Saga hos Bolia. Det lå en brukt ute på Finn til en overraskende god pris, men jeg var for seint ute

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 00:40   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Kan jeg henge her? Har lurt på det samme.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 00:44   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Jeg må ha puff, men jeg er ingen sitter. En sitter trenger kanskje ikke puff?

Vi har Pola fra Bohus og den er fin, men vond for ryggen i lengden. Avbefaler derfor den.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 00:47   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Jeg slår et slag for den fra IKEA som alle har. Husker ikke hva den heter men den er sykt god å sitte i. Jeg er en ligger da, så vet ikke hvor mye man kan stole på meg. Kommer i mange farger, jeg snek meg til å kjøpe en gul en engang jeg var alene på IKEA, men mannen fikk angst så jeg måtte bytte den i en grå. Fortsatt god å sitte i da. Koster ikke veldig mye.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 00:47   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Vi har fotskammel foresten. Jeg trenger det, men vet ikke om de som foretrekker å sitte liker sånt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 00:53   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Jeg liker denne:
https://no.sofacompany.com/media/cat...880grey_v1.jpg

Og den fra Ikea - den heter Strandmon - den er helt nydelig å sitte i.
https://www.ikea.com/no/no/images/pr...970_S5.JPG?f=s

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 00:59   #7
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Åh, den fra Ikea så jo helt fantastisk ut å krype opp i.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 01:10   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Ja, den var det jeg mente! Og den er så fin i gul!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 09:24   #9
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Jeg savner ikke puff. Vår kan vippes, og låses i bakoverlent stilling - det er også noe å ta stilling til. Men det viktigste er jo å prøve, og finne ut om dere liker å sitte i den. Vi prøvde mange, også noen som så veldig gode ut men ikke var det.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 09:29   #10
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Vi har en med innebygd fotstøtte som kan vippes ut, og den kan lenes tilbake. Den er litt kjedelig, så du vil ikke ha akkurat den tipper jeg, men det er veldig greit med den fotstøtten så en kan unngå å ha en puff slengende rundt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 09:34   #11
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Delta fra Brunstad er veldig god å sitte/ligge i, og tar ikke så stor plass. Er på salg innimellom.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 09:41   #12
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Jeg foretrekker å sitte, og jeg foretrekker uten puff. Men jeg sitter alltid med beina i skredderstilling (også på kontorstol, kjøkkenstol og alle andre stoler) så jeg er kanskje ikke representativ. Den fra IKEA er veldig digg, jeg ønsker meg den!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 09:42   #13
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Puff er fint, jeg er avhengig! Og kan brukes til ekstra sitterplasser rundt stuebordet ved behov. Har noen hvilestoler fra en av kjedene, hatt dem i mange år, Stressless-kopier. Kan vippes bakover, vi elsker det! Våre ligner denne men er i sort skinn: https://www.skeidar.no/produkter/mob...rt-understell/
Kjøper nok lignende igjen når våre takker for seg.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 09:58   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Jeg trenger puff for å sitte godt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 10:04   #15
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.


Og den fra Ikea - den heter Strandmon - den er helt nydelig å sitte i.
https://www.ikea.com/no/no/images/pr...970_S5.JPG?f=s

Jeg har sofautgaven av denne stolen. Helt super!
Jeg trives godt med å sitte, men drar som regel bena opp og enten på en puff eller under meg. Og jeg trives med å ligge i stol med vipp. Sofaen ligger jeg bare på for å slumre.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 10:08   #16
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Strandmon får hvilepulsen min ned under 50. Anbefales på det varmeste.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 10:31   #17
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Strandmon, har den vipp i ryggen?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 10:41   #18
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Strandmon, har den vipp i ryggen?

Nei, det har den ikke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 10:57   #19
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Jeg har en ala dette som jeg virkelig elsker. Den kan låses i en gitt stilling.


Mannen er derimot ikke så glad i den, da den blir for kort i ryggen for ham.
https://www.a-mobler.no/stol-contura...tsize=Standard

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 10:59   #20
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe lenestol - hva ser jeg etter?

Vi har to av disse, men det var vel kanskje ikke helt det du var ute etter. Man sitter veldig godt i dem og i tillegg så er de klassiske (fra 1928). Personlig så syns jeg at det også finnes ganske mange stygge lenestoler så i tillegg til å sitte godt så syns jeg det er flott om de er litt pene å se på.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no