Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-19, 07:45   #61
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

I år kjenner jeg på angsten for å gå glipp av hele julen. Og det gjør meg vekselvis handlingslammet, og vekselvis ekstremt effektiv. I sum ligger jeg sikkert nokså normalt an i løypen. Jeg har kjøpt en god del av julegavene, julekortet er klart til printing. Jeg dropper pakkekalender til minsten også i år, men han får Lego Harry Potter-kalender. Den var på tilbud på Lekekassen.no.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 07:51   #62
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har også kjøpt noen julegaver, fint å spre det utover flere lønninger. Jeg må også kvinne meg opp til å gi beskjed om at de eldste tantebarna (som er godt inne i tjueåra) ikke får gave fra tante i år.

Vesla er den letteste å kjøpe til, hun har en kilometerlang ønskeliste med alt fra truser til krølletang.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 08:07   #63
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg foretar meg ingenting i forhold til jul før knertens bursdag er overstått, men han hadde bursdag i forrige uke, så nå har vi bestemt at vi skal ha jul hjemme i år. Det er ganske mange år siden sist.

Snuppa får julekalender fra BodyShop i år. Den ble innkjøpt i Sverige i høstferien til Nesten halv pris. Knerten vil ha sjokoladekalender, og det haster ikke. (Han er veldig klar over prisforskjellen mellom kalenderne, men vil helst ha sjokolade.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 08:17   #64
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg skal ha jul hjemme hos meg, det er første gang helt alene. Det blir dagen før dagen, men ungene har bestilt ribbe og juletre og hele pakka. Jeg er over førti år, jeg skal vel klare det også.

Forhåpentligvis blir desember sånn at jeg kan få laget litt surkål, medisterkaker og sånn i helgene før - det gir meg så glede på selve kvelden.

Kalender er jeg svært usikker på. Et av barna bor på hybel, et er her bare sporadisk og det yngste barnet er her bare annenhver uke.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 08:34   #65
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Broderns yngste har forresten bestilt ribbemiddag. For noen år siden lagde vi en ribbe noen uker før jul der broren min med alle ungene ble invitert, og broderns yngste datter spiste sin egen vekt i ribbe (ikke helt bokstavelig, men hun gjorde et godt forsøk). Nå har hun bestilt ribbe igjen, og det har vel nå faktisk blitt en tradisjon. Egentlig burde vi spikre en dato allerede nå.

På julaften spiser vi pinnekjøtt, så det er greit å få gjort unna ribba på forhånd.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 08:50   #66
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Juletråd!
Jeg er i tenkemodus ang årets jul. Vi blir nok til å feire jul og nyttår her hjemme som vanlig. Min mor er også med.
Gutta skal få pakkekalender i år også, men den blir noe enklere enn tidligere år, og det er de klar over.
Jeg skal ha en ukes ferie, siste uka før jul...og jeg gleder meg vilt! Og det er ikke sikkert at jeg trenger å jobbe i jula i det hele tatt, så jeg kan virkelig trekke det lengste strået i år.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 08:54   #67
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har også kjøpt noen julegaver, fint å spre det utover flere lønninger. Jeg må også kvinne meg opp til å gi beskjed om at de eldste tantebarna (som er godt inne i tjueåra) ikke får gave fra tante i år.

Vesla er den letteste å kjøpe til, hun har en kilometerlang ønskeliste med alt fra truser til krølletang.

Yngstejenta her også, har en ganske solid ønskeliste, som oppdateres jevnlig, som hun har skrevet i et google-dokument og delt. Hun har bursdag nå på onsdag og får en del på lista da, men det er fortsatt nok igjen til julegaver også. Tvillingbroren er det verre med. Der er jeg redd alle gaveideene blir brukt opp nå til bursdagen, og vi får et stort problem til jul ... Synes alltid det er vanskeligere med gutter. I alle fall den gutten, han ønsker seg liksom ikke noe.

Eldstejenta er jeg mer usikker på i år. Sminke har hun nesten sluttet med, det var mye mer spennende i starten da hun begynte å bruke det, da ville hun ha ALT. Nå har hun landet på et minimum hun bruker til hverdags, og det er stort sett bare maskara, som har gått over fra å være svart til nå ha blitt clear. Og concealer når det er ett eller annet som må dekkes over. Resten bare ligger der og blir ikke brukt. Og alt av sportsutstyr og praktiske ting tror jeg hun har nå. Klær er jo alltids greit da, der kan hun sikkert komme opp med noen konkrete ønsker også. Jeg har tenkt på sånn airbrush/varmluftsbørste til håret - noen som har erfaring med det? Hun har langt, fint hår, som hun liker å glatte eller krølle, litt etter som.

Heldigvis er det bra med tid igjen til å tenke ut noe, eller notere meg det hvis jeg hører at de nevner noe.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 14-10-19 kl 09:03.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 08:58   #68
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Gutter blir ofte vanskeligere å gi gaver til jo eldre de blir, ja. Merker det allerede på nevøen på 12. Han har fortsatt en del ting på ønskelisten, men det er mest dyre ting til over 1000 kr. Søsteren hans på 15 derimot ønsker seg alt fra scrunchies og sminke til dyrt headset og mikrofon.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 09:10   #69
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Gutter blir ofte vanskeligere å gi gaver til jo eldre de blir, ja. Merker det allerede på nevøen på 12. Han har fortsatt en del ting på ønskelisten, men det er mest dyre ting til over 1000 kr. Søsteren hans på 15 derimot ønsker seg alt fra scrunchies og sminke til dyrt headset og mikrofon.

Jeg har en gutt på 12 og en jente som blir 15 like etter jul. Det er virkelig ekstremt mye enklere å kjøpe til henne. Hun ønsker seg jo "alt", og han vil bare ha et par rådyre ting. (Min minste leser heldigvis bøker, så han får mye av det i gave.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 09:11   #70
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg sitter og ser på gaver til ungene. Hvor får man kjøpt en OK trapes til å ha på huskestativet ute?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 09:13   #71
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har 16 åring og 18 åring, begge jenter, og det er ganske håpløst. De ønsker seg lite. 18 åringen tjener penger selv og kjøper seg det hun har lyst på, og 16 åringen har aldri ønsket seg noe særlig.

Vi er relativt rause med det de trenger i løpet av året og kjøper derfor relativt små og nærmest symbolske gaver.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 09:13   #72
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Sønnen i flokken er helt umulig å gi gave til ja og har vært det lenge. Nå ønsker han seg type øl og snus, det er ikke aktuelt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 09:14   #73
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har en gutt på 12 og en jente som blir 15 like etter jul. Det er virkelig ekstremt mye enklere å kjøpe til henne. Hun ønsker seg jo "alt", og han vil bare ha et par rådyre ting. (Min minste leser heldigvis bøker, så han får mye av det i gave.)

Høres kjent ut. Jammen godt at jeg var så lur å bare få jenter.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 09:15   #74
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Sønnen i flokken er helt umulig å gi gave til ja og har vært det lenge. Nå ønsker han seg type øl og snus, det er ikke aktuelt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 09:26   #75
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg sitter og ser på gaver til ungene. Hvor får man kjøpt en OK trapes til å ha på huskestativet ute?

"vanlig" trapes får man gjerne på lekebutikker, men det er mest av sånt rett før sommeren da. Vi kjøpte en gang en billig pakke med både turnringer og trapes. Husker ikke hvor, det er mange år siden, men det var noe sånt som dette. Ellers har de masse sånt her, som ser litt ordentlig ut.

Ordentlige sirkustrapeser kjøpes på spesialbutikk, og koster en hel del, men regner ikke med at det er det du trenger? Kjøpte nettopp en luftring (aerial hoop) til yngste derfra, som hun får i bursdagsgave om et par dager, men hun går på sirkus da, og øver på diverse luftakrobatikk.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 14-10-19 kl 09:35.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 09:28   #76
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Eldstemann ønsker seg Samsung Galaxy Buds, og minsten får Lego Hogwarts. I år var begge deler ganske enkelt. Eldste ønsker seg stort sett penger eller gavekort av tanter, onkler og faddere. Det stemmer at gutter i den alderen ofte har få, men dyre ting på ønskelisten.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 09:37   #77
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.864
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Enig med flere her angående barn og julegaveønsker. Han som blir 11 før jul er den vanskeligste å kjøpe til av barna. Det hjelper jo heller ikke at han har bursdag 1. desember, så det er to gaveanledninger kort tid etter hverandre. På den annen side gir jo det muligheten for at han kan få en dyrere kombinert jule-/bursdagsgave (skjønt det har vi ikke gjort hittil, men det er vel så mye fordi han sjelden har veldig dyre gaveønsker). Lillebror på 8 og lillesøster på 6 er begge superenkle å kjøpe til. De ønsker seg alltid mye forskjellig og i alle prisklasser.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 09:45   #78
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2019

Juletråd!

Jeg har begynt å planlegge julekalender, og lurer på om dette er året jeg skal gå for gave hver 3. dag. 72 smågaver føles så unødvendig, og en aktivitetskalender vet jeg ikke om jeg klarer å gjennomføre. Den 5 år gamle divaen kommer dog til å tørne.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 09:48   #79
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Kan jo si noe av det guttungen her får til 12-årsdagen sin om to dager, i tilfelle det er tips som andre kan ha nytte av, siden det ser ut til å være en utfordrende kategori å kjøpe gave til:

Fra oss får han ratt og pedaler til PC og Playstation. Det står faktisk på den sparsomme ønskelista.

Samsung Galaxy buds fra besteforeldre + en onkel.

Fra en søster får han hotellpute til senga si (70X100 cm, for 200 kr på tilbud hos Kid nå), han har faktisk sagt at han ønsket seg det en gang tidligere, da han så at søskenbarnet hadde, men har ikke nevnt det igjen nå, så kudos til meg for elefanthukommelse. Han liker å ligge på senga si og se på youtube på mobilen, så den blir fin og ha da.

Fra en annen søster får han langrennshansker.

Fra mormor får han en mellomstor mattermos, til å ha med varm mat på tur. Han har hatt en tidligere, en veldig liten, som han og søsteren fikk da de gikk i barnehagen, som har blitt veldig mye brukt, men som ikke holder på varmen lenger og som rommer litt for lite. Han etterlyste dem faktisk sist han skulle på tur med klassen, han er ikke så glad i brødskiver, og vil heller ha med varme kjøttboller, pølser e.l.

Fotball fra morfar. Han trenger alltid en fotball til. Det er forbruksvare her i huset. Han begynner å bli litt kresen på baller, og vil ikke ha de billigste, og de bør helst ha struktur i overflata og ikke være for tunge.

Men hva han skal få til jul, det aner jeg ikke.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 14-10-19 kl 09:59.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 10:08   #80
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har gitt beskjed til eldste at han må hoste opp en ønskeliste eller så får han bukser i år også. I fjor endte han med opp å si at han kunne jo ønske seg bukser fra meg ei uke fra jul, jeg tror egentlig han trodde at jeg kom til å finne på noe annet. Det gjorde jeg ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no