Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-19, 19:06   #441
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg og søstersen har bakt idag. Dumlesnitter, mandelflarn, biscotti, risboller, rocky road.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 19:30   #442
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har bakt havrekjeks og vannkringler og har Nennes rundstykker til heving. I morgen tidlig kommer kjæresten hjem. Jeg er nesten ferdig med julegavene.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-19, 12:34   #443
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg hadde litt rester av diverse som jeg blandet i hop til en slags Rocky Road etter inspirasjon her inne. Det ble sånn passe suksess, mest fordi sjokoladekaramellene jeg hadde oppi var steinharde. Godbitene må serveres med advarsel.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-19, 15:04   #444
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Da er serinakaker også straks ferdig og i går pyntet vi pepperkakehusene (more is more er definitivt mottoet til ungene ). Mamma kommer på onsdag og blir i to uker (så jeg tenkte jeg skulle være ferdig med det viktigste til da) og mannen tar to uker juleferie fra og med torsdag. Torsdag er siste skoledag for barna, men det er bare en kort kosedag med underholdning i gymsalen og julegrøt.

Tydelig at alle desemberbarna i mellomste og yngstes klasser har kastet seg over siste mulighet for helgefeiring, det er intet mindre enn fire bursdagsfeiringer i dag og i morgen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-19, 15:12   #445
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2019

Veldig glad desember gjengen slo seg sammen her og det ble en feiring og ikke 4.

Alle gaver i hus, dvs må hente en på posten til uka. Vurderer å be om fri 23.
Julepynta blir det ikke i år. Det kødder det til med julefølelsen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-19, 17:48   #446
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Eg er ferdig med alle pakker. Trudde eg. Det kom ei gammel tante med penger og lurte på om eg ikkje kunne ordne til trolla. Eg kom tilfeldigvis på, med ein gong kva dei kan få, så eg må berre få kjøpt det.
Huset er julepynta, treet blir tatt neste helg. Litt kakebaking igjen, men helst kos no.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-19, 22:48   #447
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Hvis noen har et tips til hvor det lure stedet med 4 av julegavene mine kan være, så si fra!

Ellers er pepperkakehus og pepperkakebaksten hos Adrienne unnagjort ( ) , sandnøtter og kokosmakroner i boks og peppernøttdeigen står og koser seg.

Datteren har hatt pakkedugnad og jeg har føkket opp bestillingen til første gang jeg prøver Helt Hjem.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-19, 22:54   #448
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Stakkars deg Polyanna. Jeg hadde samme problem faktisk. Kunne virkelig ikke finne den ene gaven til lillebror, hvor i all verden hadde den blitt av? Til slutt kom jeg på at da vi kom hjem etter å ha handlet dukket han plutselig opp i gangen og jeg måtte bare skyfle tingen nedi den ene kommoden i kottet, med 17. maiflagg og gjestetøfler og alt sånt, hehe. Måtte lete ganske grundig før jeg husket det også. Håper gavene dukker opp i alle fall.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-19, 22:56   #449
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har bakt (og fryst) aniskringler, pepperkaker av Samson-deig (noe HELT annet enn Ikea, ja! Nam!), serinakaker (fordi poden spurte så pent), Sjuves biscotti (opptil flere ganger), laget karameller av kondensert melk (og for første gang ble de mislykket, jeg trodde ikke det var mulig!) og sjokoladeknekk med gullstøv, pistasjenøtter, aprikos og tranebær. Skikkelig julete ble de.

Så er alle julegavene i boks. Det kan jeg takke min bedre halvdel for. De er også pakket inn og delvis levert (fordi vi har skikkelig lite oppbevaringsplass hos oss.)

Julekort driter jeg i, men det er ordentlig koselig å få fra andre!

Mannen har kjøpt pinnekjøtt fra slakter. Ligger i frysen. Da gjenstår bare litt småhandling før jul, samt juletre. Og å pynte litt mer. Vi er også så heldige at vi hvert år får en stor ølskinke av svigermor. Fantastisk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-19, 23:17   #450
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Hyacinth: Kva oppskrift bruker du til aniskringler?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-19, 08:00   #451
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Hyacinth: Kva oppskrift bruker du til aniskringler?

Den som ligger her inne, Filifjonkas. Men jeg husker den aldri, så jeg må søke opp hver eneste jul...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-19, 08:28   #452
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Julekortene og kalendere er bestilt, men enten husker jeg feil, eller så har de endret info om levering.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-19, 09:04   #453
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

I helga fikk vi handlet inn litt flere gaver, og i går lagde vi pepperkaker og hørte på julemusikk. Treet rakk vi heldigvis ikke å pynte, selv om det var planen til 17 åringen. For min del trenger ikke det treet å komme opp før til helga. Og helst ned før nyttår.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-12-19, 09:08   #454
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Var hjemme hos min mor i helga, sammen med min søster og niese. Mamma har bursdag den 13., så vi bruker å møtes der en helg rundt den tiden. Så da byttet vi gaver og hadde en liten minijulefeiring eller julebord, med rakfisk fredag og pinnekjøtt lørdag, og min fiolinstudentniese holdt julekonsert i stua i bursdagsgave til sin mormor. Så da ble det enda litt påfyll av julestemning.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-19, 09:09   #455
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Det hørtes kjempekoselig ut My!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-19, 10:56   #456
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Herlighet for et surr det er med gaver i år. Kollisjoner på alle kanter. Først hadde jeg og min søster kjøpt det samme til vår felles nevø. Jeg byttet til noe annet. Så har jeg og den samme søsteren spleiset på noe til vår felles søster, også oppdaget hun jeg spleiset med at mottakeren nettopp har vært og kjøpt seg akkurat det. Jeg og søsteren min har kjøpt det samme til min stefar (ikke så farlig, det er forbruksvare som det er ok å ha mer av). Jeg har laget fotobok til mine svigerforeldre, som mannens søsken også skulle være med på, også har broren glemt at jeg nevnte det, og han og kjæresten har laget en de også, bare fra dem. Og nå forteller svigermor meg hva de har kjøpt til ungene, og jeg har kjøpt nøyaktig det samme fra faren min til minstejenta.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-19, 12:21   #457
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Det er så koselig å se julekalender på nrk, er helt oppdatert både på jul i svingen og snøfall! #har5-åring

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-19, 13:02   #458
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Vi så Snekker Andersen på lørdag, hele gjengen, inkludert 17-åringens kjæreste, og alle likte den faktisk innmari godt. Det var feelgood-kos-helt-ukomplisert julefilm.

(De nekter nå å se Love Actually for ørtende gang. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-19, 13:02   #459
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Og så ser vi Blodnissene, enda så fæl den er, bare fordi det tross alt er hyggelig å se noe med unga.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-19, 13:10   #460
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(De nekter nå å se Love Actually for ørtende gang. )

Jeg går og venter på at studentdattera skal komme hjem på juleferie på onsdag, slik at vi kan se Love Actually og The Holiday.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no