Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på julen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-09, 11:29   #41
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja litt. Siden vi skal til USA i løpet av høsten har jeg planlagt å kjøpe alle gavene der, og har begynt å sondere ønske-terenget.

Og kjøpe lys der! Dette var en bra tråd, nå kom jeg på alle de tingene jeg var for sent ute med i fjor, som å importere utebelysning. Halvparten av vårt utstyr gikk føyken for et par år siden. I fjor var det ikke noe bra å oppdrive i norske butikker, så nå må jeg kjøpe fra USA og finne en måte å få det til å funke med strømissuesene som følger med.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 11:30   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Og kjøpe lys der!

Ja! Og Dollywood-julekuler! Hvor har du bestilt legokalender fra, forresten?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 11:45   #43
Kallisti
Apfel der Zwietracht
 
Kallisti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 150
Kallisti er populærKallisti er populærKallisti er populær
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Jeg tilbringer helst julen et sted hvor ingen feirer jul, eller på stranden foran min morfars leilighet i Australia med et enormt glass kjølig hvitvin og et surfebrett. Jeg får neller av jul, ikke selve julaften, da er vi hos svigers og har tradisjonell dansk julemat i lange baner og det er alltid fantastisk bra. Alle forberedelsene til gjengjeld, driver meg til vanvidd, og jeg er alltid blakk langt inn i februar etterpå.

I år har jeg begynt å blakke meg på forhånd pga termin 15 nov. Tanken på å handle i julehysteriet med en baby i den ene puppen og en treåring i hånden kan jo drive det mest avbalanserte menneske til fyll og pillemisbruk, så jeg har handlet en god del inn på http://etsy.com og så planlegger jeg å lage absurd mange glass med Nigellas Chilli jam http://www.nigella.com/recipe/recipe...aspx?rid=20157
Med dett, tror jeg økonomien skal klare seg bedre i jan/feb. Neste år skal jeg helt klart være i Australia og spise frisk frukt og drikke champagne.

__________________
ΚΑΛΛΊΣΤῌ
Kallisti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 11:49   #44
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Jepp, jeg er ferdig med julegaver til alle barna i familien. Og det er vel nesten bestemt hvor vi skal være på julaften. Jeg har store planer om å bli ferdig med det meste av julegaver innen november er over.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 11:50   #45
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Uff. Jeg skjønner godt at noen har behov for å begyne å tenke på det tidligere. Vi burde begynne å tenke på det, siden jeg ikke vet om jeg er barnefri og hvor vi eventuelt skal være.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 12:36   #46
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

JA Gleder meg slik til å begynne pyntingen. Elsker julen.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 12:47   #47
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Jeg har begynt å kjøpe kalendergaver, og vet hva jeg skal kjøpe til poden. Det holder foreløpig.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 14:51   #48
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.273
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Det eneste jeg kan tenke meg å begynne med så tidlig, er å tenke på hvor vi skal feire jul, og med hvem.
Ellers er det innkjøp av julekalender som naturlig nok skjer før 1.desember

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 16:05   #49
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja! Og Dollywood-julekuler! Hvor har du bestilt legokalender fra, forresten?

Eurotoys.dk, de tok imot forhåndsbestillinger.

Dollywood-julekuler ... Jeg kjenner jeg må på shoppingtur snart.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 16:38   #50
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Emily ønsker seg snowboard så det står høyt på listen hos meg. Hun og Sarah har delt på ett til nå, men det er greiest å ha ett hver. Skulle ønske familien min kunne hørt på meg når det gjaldt gaver til ungene, de får bare tull.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 16:53   #51
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Med mindre det er ting som MÅ planlegges, så nekter jeg å tenke jul i september.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 16:55   #52
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Julekortene er ferdiglaget. Jeg har laget 4 kort pr mnd så langt i år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 16:58   #53
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Med mindre det er ting som MÅ planlegges, så nekter jeg å tenke jul i september.

Selv om jeg må innrømme at det hadde vært lurt å gjøre det av og til. Julekvelden kommer på kjerringa ( i dette tilfellet meg) hvert år.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 21:38   #54
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Har begynt litt i det små, handlet to julegaver og skrevet liste over de resterende som skal få.
Synes visse ting er greit å bruke litt tid på,å starte litt tidlig med,men de store juleforberedelsene kommer i desember.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 23:08   #55
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Sidan det i år er vår første skilsmissejul er den planlagt om ikkje anna. Vi skal feire jul sammen her i mitt hus, berre vi fire. Julegavene skal eg snart begynne på, øvrig planlegging tar eg seinere.

Det eg glede meg mest til i år er å pynte til 1.desember. Min eksmann ville ha all pynting gjort natt til julaften, men i år skal eg bestemme sjøl. Og ungane skal få lov å vere med å pynte treet.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 23:12   #56
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Forresten så kan jeg skryte på meg å ha klar to julegaver!

I fjor kjøpte jeg juegaver tll to venninner kjempetidlig, også glemte jeg dem og kjøpte nye i desember.:gullfisk:
Så der er to gaver i boks.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 23:14   #57
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Tenkt og tenkt. Har ikke falt meg inn å begynne å tenke på gaver ennå, men jeg har tenkt på hvor vi skal være. Og jeg har tenkt på at jeg gleder meg.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 23:15   #58
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

NEI!

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 23:19   #59
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Ja, her er mye planlagt allerede. Vi vet hvordan både julaften og nyttårsaften blir. For første gang har vi bestemt at vi skal være hjemme her hele julen, og inviterer venner og familie på besøk flere av dagene. Jeg ser frem til gløgg og grøt på lillejulaften, lengter etter julaftens morgen under dyna i sofaen, gleder meg til Dinocefs karamellpudding, som har blitt vår nye 1.juledagstradisjon (i fjor lagde jeg heldigvis så mye at jeg kunne nyte den hele julen, for den er superdeilig), kan nesten ikke vente til å se lyset i øynene på ungene når vi ser på nyttårsrakettene, eller kosen med å lage pepperkakehjerter med melisglasur, som vi henger i vinduene. Det er sååååå mye å se frem til, at jeg kan nesten ikke vente.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 23:20   #60
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Jeg synes det er veldig deilig med tradisjoner. Det betyr jo at jeg ikke trenger å tenke så veldig mye.

Jeg er typen som godt kjøper gaver hele året, om jeg kommer over noe. Det gjelder også adventskalender ting.

Det eneste jeg har gjort er å bestille biletter til Julestemning. Dette fordi jeg helst vil se det nærmest mulig Jul. Jeg er ikke glad i juleteater i november. Ja også har jeg fått en invitasjon allerede, til julelunsj.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no