Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-15, 22:04   #81
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Med--er med deg over Fagerfredløsen, Harriet. De er jo ikke til å bli kvitt, og ikke er de særlig pene heller.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 22:58   #82
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Jeg kom på én ting til: Russ! Ikke dem, ikke dritten, ikke dopapiret og for faen ikke tampongene.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 23:16   #83
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg kom på én ting til: Russ! Ikke dem, ikke dritten, ikke dopapiret og for faen ikke tampongene.

Det var det jeg trodde du skulle si da jeg så du svarte først i tråden. Når folk klager over russ tenker jeg alltid på deg og at de ikke har noe å klage over i forhold.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 23:21   #84
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Jeg tror jeg skriver under på russ, sjøl om jeg neppe er like plaga av dem som Candy. Man får visst et eller annet i lua for å sove i hagen til en lærer. Og å lage frokost til familien som bor der. Jeg synes det er ille nok at de ser klokka åtte-trøttetrynet mitt, om de ikke skal se klokka seks-trøttetrynet og hele ungeflokken i fri dressur.

Jeg har informert dem om at overnattingsgjester må grave bed, da.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 23:26   #85
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Platting må beises! Hvertfall trykkimpregnerte bord. Jeg synes det er mer hassle enn å klippe plen. Neste platting hos oss blir kjerneved eller sibirsk lerk eller noe annet som ikke trenger Beis.

Min også må det. Rekkverket må også tas.

Jeg har lukt i en god stund i dag, ferdig omtrent med et bed og begynt på et neste. Har stor tomt. Men jeg oppdaget i fjor at det er ganske koselig å luke, avslappende rett og slett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 23:34   #86
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Jeg har en russ i hagen. Jeg har laget russen selv.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 23:53   #87
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Rhododendron.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 00:08   #88
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Herregud, Nextlife, så ekle!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 00:10   #89
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Ellers har jeg stort sett bare ting jeg liker i hagen min, tror jeg. Jeg angrer litt på tujaen, da så den ryker nok på et tidspunkt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 00:12   #90
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Kjempekonvall. De er nydelige og har et fantastisk bladverk, men vokser fra knoller som tar fullstendig over under jorda og sprer seg noe voldsomt. Og er et herk å bli kvitt igjen.



Og enkelte typer hestemynte (og annen mynte forsåvidt). Sprer seg som juling.



Og sånn japansk lilla trekløver, husker ikke hva de heter men det er mørkelilla-aktige trekantede blader, og gule små blomster, det også sprer seg veldig og hvis det først har sådd seg fra en potteplante, f.eks naboen sin, er det gubedremeg overalt! ( )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 00:17   #91
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Roser og buskmure/potentilla. Også angrer jeg på at jeg plantet myske - for selv om den er fin og søt og lukter godt så sprer den seg noe vanvittig.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 00:30   #92
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Ikke roser, ikke rhododendron! Dere er jo helt klin kokos!

Hva blir det neste, ikke tulipaner?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 00:35   #93
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Jeg vil gjerne ha roser og rhododendron og tulipaner, men kan styre meg for firfisla som satt og solte seg på verandatrappa i stad. Den fikk streng beskjed om å i det minste gafle i seg noen snegler mens den var der. Jeg veit jo at de ikke er noe farlige, men fader, så kjapp den var. Liker ikke sånne uberegnelige småkrokokodiller...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 00:36   #94
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Rhododendron og roser er sjarmløse i min verden. Vi har ikke Rhododendron - men alle naboene har og de er jo helt greie når de blomstrer. Mesteparten av året står de bare der og er ... kjedelig.

Firfisler derimot, er hjertelig velkommen. Padder og frosker og salamandere også. Og grevling.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 00:38   #95
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Heller grevling. Den ser jeg hvor er, og den vil ikke være ute mens jeg er det.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 00:48   #96
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Jeg lurer innimellom på om jeg er den eneste som liker potentilla.

Men jeg svært lite begeistret for tuja, spesielt ikke som hekk. Vi har en tuja i hagen nå, den er helt grei, men ikke noe jeg ville plantet selv.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 00:54   #97
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Jeg liker potentilla, endatil de gule, for annenhver hage på min barndoms boligfelt har det. Min hage også, men bare én.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 00:57   #98
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Syrinbusker Kattene blir helt gale og de vi har/hadde er totalt malplasserte i hagen. Så vi saget dem ned. I år skal de graves vekk for dævenskapet spirer jo selvsagt opp igjen.

Vi har en diger jobb å gjøre med hagen i år....nå venter jeg bare på at snøen skal forsvinne slik at jeg kan komme igang for å spre arbeidet utover våren og sommeren. *sukk*

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 10:25   #99
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Jeg liker også potentilla, har ganske mange rosa og gule i en skråning og 5 stk som del av en hekk rett nedenfor gårdsplassen siden de tåler så bra ¨å bli overlesset med snø.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 10:31   #100
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Og enkelte typer hestemynte (og annen mynte forsåvidt). Sprer seg som juling.




Og sånn japansk lilla trekløver, husker ikke hva de heter men det er mørkelilla-aktige trekantede blader, og gule små blomster, det også sprer seg veldig og hvis det først har sådd seg fra en potteplante, f.eks naboen sin, er det gubedremeg overalt! ( )

Tenker du på oxalis/falsk kløver? Ja, den sprer seg.



Jeg angrer veldig på at jeg slang mynte oppi pallekarmen med urter, for den sprer seg noe helt vilt. MYNTE MÅ STÅ I EGEN KRUKKE!!!!

Hestemynte har også veldig lett for å dra til seg syksom, så de ble jeg advart mot av en nabo.

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Roser og buskmure/potentilla. Også angrer jeg på at jeg plantet myske - for selv om den er fin og søt og lukter godt så sprer den seg noe vanvittig.

Buskmure er en stusselig sak, altså. Jeg er ikke så glad i sånne enkle åpne blomster. Men det finnes noen nydelige murer. Miss Willmott, feks:


(Lurer på hvem Miss Willmott var, hun som har en potentilla oppkalt etter seg og en blomsterert, og jo, det var litt av en dame! Les essayet om Ellen Willmott her. Hun etterlot seg et "spøkelse" og spredte frø av en hvit stikle før hun døde, så folk skulle huske henne. Det skal jeg gjøre også, hahaha. )

Ikke like roser og rhododendron? What? Det finnes jo så mange flotte! Men rhododendron trives best på vestlandet, jeg hadde ikke giddet å ha det på østlandet, de har det ikke vått nok.

Jeg har klart å slå kloa i en sjelden damaskrose på årets hagesalg:



Lukten! Herregud!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no