Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-15, 16:34   #61
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Naboene plantet Tujahekk forrige helg. Jeg synes ikke det er pent, men om den blir som en skjermende vegg er jeg egentlig for. Vi bor vegg i vegg, så problemet vårt er det samme som deres med innsyn. Men nå tenker vi å bygge en levegg på terassen, så håper det holder for innsynet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 17:09   #62
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Platting må beises! Hvertfall trykkimpregnerte bord. Jeg synes det er mer hassle enn å klippe plen. Neste platting hos oss blir kjerneved eller sibirsk lerk eller noe annet som ikke trenger Beis.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 17:22   #63
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Robotklipper, sier jeg bare. Er så kjekt med plen/mose, så! Når det er sagt, så er vi i gang med å grave ut bed og anlegge pallekarmkjøkkenhage, så den skal snart bli mindre.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 17:42   #64
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.300
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Jeg skjønner ikke hva folk har imot thuja, det er en grønn (og selvsagt rett frisert) vegg inn mot naboen. Den må selvsagt stelles pent med for å holde seg pen.
Det jeg ikke vil ha i min hage er katter, skvallerkål, løvetann og gule og orange blomster. Jeg foretrekker hvit/rød/rosa/blå farger.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 17:53   #65
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Vi har for bratt plen til robotklipper. Men det lettet betraktelig da vi investerte i en ladbar elektrisk, de er veldig lette, og jeg slipper ledning eller bensin.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 19:08   #66
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Jeg elsker min vintergrønne hekk av typen laurbærhegg! Den er ikke klippet i fasong, men vokser mer som store busker. Liker det best. Den har skinnende og mørkegrønne blader hele året.

Men jeg liker ikke tuja. Jeg liker heller ikke tagetes. Og jeg liker ikke røde blomster og ikke spesielt godt roser. Iberiasnegler er det aller verste med hagen min.


Sist redigert av Hyacinth : 25-04-15 kl 22:47.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 20:25   #67
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Karl.











Badapysh!

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 20:40   #68
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Å klippe plen er terapi. Jeg elsker det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 22:13   #69
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Hekk

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 22:14   #70
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Hekk, tuja,

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 22:33   #71
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Å klippe plen er terapi. Jeg elsker det.

Jeg liker også å klippe plen.
Blir nesten litt snurt hvis mannen gjør det før meg.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 22:47   #72
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.024
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

De helsikes vekstene som sprer seg. Det var vel en hekk i utgangspunktet, ikke skjønner jeg de som plantet den. Spirea, er det det kanskje?
Ellers er ikke jeg så kresen. Så lenge hagen er lettstelt (plenklipping går under lettstelt) funker det for meg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 23:35   #73
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg liker også å klippe plen.
Blir nesten litt snurt hvis mannen gjør det før meg.


Jeg skynder meg å klippe før mannen avtaler at tenåringene skal klippe.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 00:24   #74
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Det er kun en ting jeg ikke vil ha i min hage, og det er kjølmark (smellere).
Små, gule jævler som er i larvestadiet i 4-5 år før de utvikler seg til å bli biller, og de eter potetknoller, rotfrukter og røtter over en lav sko.
Jeg bruket hele sommeren i fjor på bekjempe disse utyskene i den lille grønnsakhagen min, men jeg tror ikke på noen måte at jeg er kvitt de ennå.

Edit: Til opplysning så har disse rakkerne hoggtenner som de biter seg fast i f. eks poteten med. De er grusomme, mildt sagt.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 10:05   #75
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Jeg HATER Fagerfredløs og krypfredløs som en eller annen jævel har plantet i hagen og som sprer seg med rotutløpere fra en annen verden.



Jeg graver opp, brakklegger, rensker og klipper, og ser for meg at om 5-6 år er den helt borte.

Jeg er ikke glad i tuja, men har en sypress som jeg klarer å leve med inntil videre.
Jeg er ikke glad i bergenia og ville aldri plantet det selv. Bladene blir stygge og dominerende.

Juryen er ute på høstfloks.

Jeg vil ikke ha plen. Ingen vits med plen når det bare blir gjørme, bekk, løpt i stykker og tråkket ned. Jeg skal bare ha terrase og organiserte bed.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 10:23   #76
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Å klippe plen er terapi. Jeg elsker det.

Jeg også! Gressklipping er halve stasen med å ha hage.

Jeg er ellers i utakt med folket, ser jeg. Jeg synes tuja er fint, jeg. Vi har ikke noe av det selv nå, men har hatt det før. Jeg syntes det var fint med den knallgrønne, friske fargen. Og gull som skjerming.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 10:28   #77
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg skynder meg å klippe før mannen avtaler at tenåringene skal klippe.




Ungene her har gressallergi, så de må få lov å slippe.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 10:49   #78
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Jeg har vurdert å henge opp lapp på postkassestativene om jeg kan klippe for naboene. Sommerjobb. Fnis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 17:30   #79
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det er kun en ting jeg ikke vil ha i min hage, og det er kjølmark (smellere).
Små, gule jævler som er i larvestadiet i 4-5 år før de utvikler seg til å bli biller, og de eter potetknoller, rotfrukter og røtter over en lav sko.
Jeg bruket hele sommeren i fjor på bekjempe disse utyskene i den lille grønnsakhagen min, men jeg tror ikke på noen måte at jeg er kvitt de ennå.

Edit: Til opplysning så har disse rakkerne hoggtenner som de biter seg fast i f. eks poteten med. De er grusomme, mildt sagt.

Sånn ser disse rakkerne ut, her er de på tur inn i potetfellene jeg satte for å fange de.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 18:05   #80
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Unger som slår hekker og napper opp røtter fra klematisen min.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no