Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-15, 12:21   #41
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Mose

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 12:25   #42
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Mose

Da hadde jeg ikke hatt hage. Vi har bare mose.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 12:27   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Jeg liker heller ikke gyvel - de er for så vidt pene nok når de blomstrer, men jeg klarer ikke lukten.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 12:42   #44
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Da hadde jeg ikke hatt hage. Vi har bare mose.

Vi har funnet ut at mose er i alle fall mykt, og det har riktig farge. Vi har så og si bare mose nå. Det har naboen også.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 12:49   #45
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi har funnet ut at mose er i alle fall mykt, og det har riktig farge. Vi har så og si bare mose nå. Det har naboen også.

Ja, jeg er egentlig ganske happy. Mannen derimot, har kjøpt mosefjerner/plenlufter. Han som solgte den bare lo da mannen svarte ham på hvor stor plenen var... :ut og grave mer bed:

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 13:53   #46
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi har funnet ut at mose er i alle fall mykt, og det har riktig farge. Vi har så og si bare mose nå. Det har naboen også.

Takk for positiv vinkling, skal ha det i minnet når skuer utover plenen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 14:33   #47
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Takk for positiv vinkling, skal ha det i minnet når skuer utover plenen.

Vi kom frem til den konklusjonen etter noen år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 14:51   #48
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Hjort og rådyr

De begrenser nemlig muligheten min til alt det jeg VIL ha...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 14:55   #49
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Eføy! Djevelens verk er det. Det er helt ubegripelig at noen faktisk betaler for driten. Jeg har brukt 20 år på å fjerne den fra hagen.

Ser mange nevner tuja. Jeg er egentlig enig, selv om vi har en tujahekk som passer veldig fint der den står. Den ble plantet før alle plantet tuja overalt, uavhengig av om det passer eller ikke.

Men ikke like orange? Ringblomster? Whats not to like?

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 14:58   #50
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Jeg liker eføy og har hatt eføy i alle mine hager.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 14:59   #51
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Eføy Jeg ville hatt eføy over alt hvis jeg hadde fått det til. Elsker eføy.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 15:02   #52
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Men ikke like orange? Ringblomster? Whats not to like?

Jeg har ikke noe imot ringblomster som sådan, men jeg liker virkelig ikke fargen. Jeg synes den skjærer i øynene, og jeg blir sur og stressa av den. Mannen min ler av meg, men jeg klarer den bare ikke. En periode bant vi bikkja med sporlina til søstra mi - knall oransj. Jeg kjente bare skuldrene synke da vi fikk bytta den med ei hvit i stedet...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 15:05   #53
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Vi har en over to meter høy, tett og velholdt thujahekk, som de tidligere eierne plantet. Den er jeg veldig glad i for den skjermer oss veldig fra naboene både sommer og vinter. Mose ønsker jeg velkommen på vår lille plen. Mykt og deilig å gå på å gresset gror ikke så fort. :lat:
Men fri og bevare meg fra stikkebusker, røde blomster og ripsbusker.

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 15:08   #54
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Vi har rips

10

Jeg har tilbydt de som vil å hente noen, og nå ahr jeg fått napp, en busk eller to eller tre forsvinner i vår. Jeg vil heller ha.... solbær dersom noen i familien liker, stikkelsbær, det elsker jeg, og egentlgi aller helst et tre, plomme eller kirsebær/moreller, men det er ikke plassen for et tre det da, pga retningen. Om jeg ikke får dem til å ta de diiiiigre lengst nord da, der gjemmer det seg litt stikkelsbør bak som vi ikke når tak i, og det kan evt settes et tre der...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 15:29   #55
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Tistler i plenen er jeg ikke glad i.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 15:41   #56
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Eføy og bringebær type vill. Og villvin.

Og kjeglegran og tuja. Har en haug, omtrent alle har dødd siste årene. De fleste er heldigvis i stabler eller hauger for øyeblikket.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 15:42   #57
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Eføy Jeg ville hatt eføy over alt hvis jeg hadde fått det til. Elsker eføy.



Det er bare å lene seg tilbake noen år, så har man eføy all over ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 17:15   #58
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Av ting man faktisk kan velge tror jeg det må bli potentilla. Er ikke veldig glad i tujahekken min, men det er fordi jeg bor en plass med alt for mye vind for den. Der den står i le er den kjempefin og gjør jobben sin.

Men hvordan ser en hage uten noe vintergrønt ut? Blir det ikke tomt, på en måte? Vintergrønt er jo så mye, glinsende kristtorn, strøken barlind, rufsete sypress, høye, lave, smale, noe som brer seg skikkelig, blått, gult, noe som gir kontraster til løkene og staudene om våren. Apropos, jeg ville heller ikke hatt blågran, det passer ikke til fargene jeg velger ellers.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 17:23   #59
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Den dagen jeg får hage; Plen! Jeg vil ha platting av enten stein eller terassebord.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 17:31   #60
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva vil du IKKE ha i hagen din?

Egentlig enig med deg der, Fibi. Vi har altfor mye plen/mose. Langtidsplanen er å erstatte mye plen med platting og bed. Jeg vil heller luke enn å klippe plen, og skulle gjerne sett at vi hadde igjen så lite plen at det holdt med en liten manuell rotorklipper.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no