Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-13, 14:23   #21
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Men man skal jo skremme de onde åndene med å være ond selv! Det er jo for å ikke frykte døden man kler seg ut som døden!

Og døden er så himla tabu nå i våre dager. Jeg synes det er helt greit å leke seg litt med det. Fjerne seg litt fra det kliniske og sterile. Kjenne litt på grøsset.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:26   #22
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Det er mye det er lov å ikke like, men det er dumt når man presser motforestillingene nedover hodet på andre. Og det gjør du jo ikke.

Jeg synes Halloween er kjempegøy, men det er andre greier jeg ikke er fullt så entusiastisk ovenfor. Jeg holder det for meg selv, og så jobber jeg ikke så hardt for at ungene skal mase om det.

Jeg kan feks ikke FORDRA sånne lekeland. Altså - Legoland og sånt er morsomt, men sånne små bråkete der de voksne liksom kan "slappe av" i en krok med en kopp kaffe. Fysj og fy.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:26   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Men man skal jo skremme de onde åndene med å være ond selv! Det er jo for å ikke frykte døden man kler seg ut som døden!

Meee.

Tror nok noe av uviljen min nok også er farget av at jeg er møkklei av at populærkulturen mer og mer skaper et univers der ånder finnes, overnaturlige krefter finnes, sånn at når folk har rotter eller ubudne gjester i huset så tror de faktisk oppriktig at det er spøkelser:http://www.dbtv.no/?vid=2680444368001

eller tror på stunts som dette:
http://www.youtube.com/results?searc...be.d-OPzW4L76I

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:29   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg kan feks ikke FORDRA sånne lekeland. Altså - Legoland og sånt er morsomt, men sånne små bråkete der de voksne liksom kan "slappe av" i en krok med en kopp kaffe. Fysj og fy.

Å, så enig! Jeg blir alltid like overrasket når jeg ser på FB at folk frivillig har valgt å bruke en søndag der! Men som deg så gnåler jeg ikke om det. Jeg er mer sånn om de spør om å dra dit: "Ja, kanskje det en gang? Eller hva med Risenga bad? " Og så blir det det i stedet. :lur:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:29   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Jeg tror neppe det er Halloween sin feil at folk tror på ånder altså. Eller populærkulturen generelt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:30   #26
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Meee.

Tror nok noe av uviljen min nok også er farget av at jeg er møkklei av at populærkulturen mer og mer skaper et univers der ånder finnes, overnaturlige krefter finnes, sånn at når folk har rotter eller ubudne gjester i huset så tror de faktisk oppriktig at det er spøkelser:http://www.dbtv.no/?vid=2680444368001

eller tror på stunts som dette:
http://www.youtube.com/results?searc...be.d-OPzW4L76I


Den skepsisen synes jeg absolutt du kan ha dersom du ønsker er mindre "åndelig" univers. Selv om det er lek så påvirker det. Jeg vil påstå at det påvirker mer enn veldig mye annet.

Det gjelder ikke bare barn og unge, men i høyeste grad også voksne.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:31   #27
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Jeg er også med på lekelandhatingen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:31   #28
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Jeg er forresten litt der at jeg ikke egentlig er for eller mot Halloween, jeg bare synes det er så sliihiitsomt. Tårnfrid her som knapt har et pusterom i dagene, dermed kan slike eventer vippe meg helt av pinnen. Men, vi gjør det jo fordet da.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:32   #29
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Jeg liker Halloween. Men jeg liker ikke godteritiggingen, og det går en grense for hvor morsomt jeg synes alt det virkelig groteske er.

Gresskar er gøy. Kle seg ut er gøy (det trenger absolutt ikke være skummelt). Lage litt ekstra ut av maten er gøy. En fest i hverdagen er gøy. And so on. Masse som er kjekt med Halloween selv om man ikke dyrker død og fordervelse, synes jeg.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:32   #30
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror neppe det er Halloween sin feil at folk tror på ånder altså. Eller populærkulturen generelt.

Språket ungdommer og en del voksne bruker når dere "moderne" åndetro blir kommunisert er hentet fra populærkultur. Bilder og univers likeså. Det har endret seg veldig raskt.

Jeg synes det er spennende å gå i dialog på dette, men at dette påvirker åndetro. Det er jeg ganske sikker på.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:34   #31
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Jeg er helt på linje med deg, Polyanna. Jeg forsøkte å tute med ulvene i fjor. Da var jeg ute på isete villaveier i stiv kuling og regn, med ansvaret for en håndfull små hekser. Prøvde å holde oversikten over dem blant trettenhundre andre små hekser, men etter hvert måtte jeg justere ned, og fokuserte på å ikke få noen i manko, antallmessig. Noen gråt av kulde, andre av redsel over halve, blodige kropper som lå henslengt i hagene boretter. Aldri mer, sa jeg da.

Aftenposten skrev for flere uker siden at Halloween er kommet for å bli, og at vi foreldre pent må omfavne denne nye tradisjonen. Men jeg har det bare ikke i meg, og heldigvis ble Ullungen jublende glad da jeg foreslo badeland og pizza i kveld.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:34   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror neppe det er Halloween sin feil at folk tror på ånder altså. Eller populærkulturen generelt.

Nei, åpenbart ikke alene. Men den totale mengden av vampyrgreier, spartikkelmysteriegreier, supernaturalgreier, psycic-greier - jeg tror det bidrar i den retningen. Jeg føler at det før var et tydeligere skille mellom det som åpenbart var en "vanlig krimfilm eller drama" og det som var "skrekk og spøkelser og overnaturlig". Nå har man MANGE serier som den Medium-serien, der det at det finnes en etterforsker med overnaturlige evner er en integrert del av en ellers helt vanlig krimserie.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:34   #33
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Og døden er så himla tabu nå i våre dager. Jeg synes det er helt greit å leke seg litt med det. Fjerne seg litt fra det kliniske og sterile. Kjenne litt på grøsset.

Enig. Folk kan gjerne mislike, jeg nuller i alle fall ut en som misliker med mitt liker. Så da blir det ikke så galt.

Jeg gikk langt over streken i går og introduserte 11-åringen til noen scener fra Blair witch project på You Tube. Man ser jo egentlig ingenting i den filmen, men man grøsser jo langt inn i margen, om man har fantasien i orden. Mannen kalte meg "mother of the year", mulig noe sarkastisk over den. Jeg husket egentlig ikke at det var så skummelt, men grøss.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:36   #34
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å, så enig! Jeg blir alltid like overrasket når jeg ser på FB at folk frivillig har valgt å bruke en søndag der! Men som deg så gnåler jeg ikke om det. Jeg er mer sånn om de spør om å dra dit: "Ja, kanskje det en gang? Eller hva med Risenga bad? " Og så blir det det i stedet. :lur:

Vi skal på Risenga i dag.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:38   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Min ellers stoiske og nøkterne 11-åring kom sent i går kveld hikstegråtende ut fra rommet sitt. Noen hadde vist ham bilder fra det halloween-drapet og fortalt ham at det var SANT (og det er det jo), og fra en halloweenfest. Og jeg var ute på et foreldremøte, og han hadde fått for seg at jeg var på halloweenfest og kanskje ville bli myrdet. Han takler fiksjon veldig greit, men skumle ting som han skjønner er sanne blir han veldig skremt av.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:39   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Det var jo litt utenom sammenhengen, men det er noe med sammenblandingen av hygge og virkelig Uhygge jeg misliker.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:39   #37
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Mannen kalte meg "mother of the year", mulig noe sarkastisk over den.

Bare 11 år og allerede sniktitting på Blair Witch, du er Mother of the year!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:39   #38
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Vi har skjeletter og gravstøtter og full pakke. Og synes at en hver anledning til å samle en gjeng og være sammen er en god ting. I år orker jeg ikke lage fest, men neste år er Halloween på en fredag, da blir det party. Arrangerte tre år i USA (midt i eksamensperioden), og det var utrolig gøy. Men der er jo "alle" med. Det er en egen stemning over det.

Jeg lærte jo til og med sette pris på de sinnsyke utendørs juledekorasjonene også.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:39   #39
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg liker ikke blod og gørr.
Jeg liker ikke tigging ved dørene.
Jeg liker ikke kommersielle arrangementer laget for at vi som forbrukere skal bruke mer penger.
Jeg liker at vi importerer høytider fra andre land.
Jeg liker ikke at ungene spiser store mengder godter på hverdager.

Allikevel stiller mine unger i dag med innkøpte kostymer for å tigge godterier av naboene våre. Det er helt tydelig at det er viktigere for dem at de deltar enn for meg at de ikke gjør det. Kamelen har ikke vært spesielt hårete å svelge.

Jupp! That's the spirit. Jeg hadde heller ikke noe forhold til det, men det betød da null og niks når de ble gamle nok til å forstå konseptet. Så da stiller man opp. Ikke for Halloween sin skyld, men for dem. Det er så mye morsommere når jeg også er engasjert. At jeg ser at det er viktig for dem. Vi pynter litt også vi, og har fat og servietter som er litt kule i dag. Ellers er vi verken slemme eller kjempeskumle, men bare søtskumle og greie. Ikke så mye død og fordervelse, bare skummel påkledning/sminke. Heks og ninja og sånn. Likevel ranker de dette som 3. viktigste dag i året.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:51   #40
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg er forresten litt der at jeg ikke egentlig er for eller mot Halloween, jeg bare synes det er så sliihiitsomt. Tårnfrid her som knapt har et pusterom i dagene, dermed kan slike eventer vippe meg helt av pinnen. Men, vi gjør det jo fordet da.

Ja! Der er jeg, egentlig.

Jeg liker egentlig ikke å må bruke tid på barnesaker.
(Selvsagt gjør jeg det likevel. Hele tiden, faktisk. Men jeg liker det ikke.)

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no