Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilken film...

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-06, 15:22   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken film...

...var den siste du så?

Jeg husker ikke den siste, men jeg har Charlie og sjokoladefabrikken liggende som jeg skal se en av dagene nå. Har ikke de størtse forventninger til den. Noen som har sett den?

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 15:31   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den siste på kino? Det var Cars, sammen med poden og mannen, for et par uker siden. Siste på kino uten barn var Mission:Impossible 3. Jeg så Charlie og sjokoladefabrikken i fjor, jeg likte den jeg. Johnny Depp er ganske perfekt som Willy Wonka.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 16:09   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Uro", og nok en gang: jeg synes ikke den var det helt store.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 16:27   #4
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Den siste filmen jeg så var "Beleiringen"



Ren actionfilm og midt i blinken for mannen min.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 16:29   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke med min beste vilje å huske hvilken film som var den siste jeg så på kino. Hjelp. Det kan godt ha vært Walk the Line.

Den siste jeg så på dvd var i hvert fall Match Point. Den var ikke verst, men jeg hadde kanskje tenkt at den skulle være enda bedre. :kravstor: Ellers driver jeg og mannen og ser oss gjennom BBC-filmatiseringen av I, Claudius, som han kjøpte til meg i et inspirert øyeblikk. Den har holdt seg!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 22:48   #6
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sist jeg var på kino så jeg "Pirates of the Caribean 2" sammen med eldstemann. Jeg var veldig i tvil om den kom til å være for skummel for ham, men lot meg overtale. Han var veldig begeistret. Den hadde litt høy slangefaktor for min del, men Johnny Depp er jo snaskens. Og unge Orlando også.

Tinetoff: Så bra at Claudius har holdt seg. Jeg og mannen har lurt på å kjøpe. Da gjør jeg det, og hvis han ikke maser om den, blir det bursdagsgave i november.

nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 23:10   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så Johnny Vang sammen med Kjære, han hadde nemlig ikke sett den. Den er morsom Og tragikomisk og rar.

På kino? Som Toffen greier jeg overhodet ikke erindre hva det var jeg så...Uff!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 00:26   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den siste kinofilmen var Cars. Hele familien gikk sammen. Lars holdt ut i en time og førti minutter, men da måtte jeg gå ut med ham, så jeg gikk glipp av slutten. Den blir nok innkjøpt til jul tenker jeg, så det blir vel ei råd.

Kvinnen i mitt liv så jeg på TV på søndag.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 09:10   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så også "Kvinnen i mitt liv" på TV søndag. Det tror jeg må stille som en sterk kandidat til den aller, aller dårligste filmen jeg har sett. Alt var ræva.

På kino tror jeg det må ha vært "Gymnaslærer Pedersen" - jeg går sjelden på kino dessverre.

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 09:15   #10
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Walk the line" var den siste jeg så.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 10:35   #11
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På kino var det vel The Inside Man, kan anbefales, spesielt på grunn av den kule musikken.
glitter; du vet ikke tilfeldigvis hvilken musikk som var i denne filmen?
På DVD var Capote den siste jeg så.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 11:16   #12
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inside Man er bra film med bra musikk.

Siste film jeg så på kino var The Break Up. Den eneste filmen som gikk på det tidspunktet min høygravide søster ville lufte seg. Det er den desidert verste filmen jeg noen gang har sett. Lett amerikansk underholdning kan være stas det, men dette var møl, møl og atter møl. De kranglet hele filmen gjennom (slitsomt) og fant ikke tilbake til hverandre igjen (snytt for happy ending). Introduksjonen til deres lykkelige liv med hverandre var for kort til at jeg trodde på at dette teite paret noen gang hadde vært glad i hverandre.

Hvilke film jeg så sist på DVD husker jeg ikke, men den jeg har sett i det siste som virkelig har satt spor er Walk the line. Åh, for en film .

Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 12:42   #13
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

United 93, dårlig syns jeg.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 15:50   #14
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Den siste jeg så på DVD var grøsseren "Silent Hill". Ikke en bra-bra film, men grei underholdning. Kjekt med noe annet enn alle de amerikanske remake-filmene av asiatiske grøssere. De er jeg lei!

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 17:34   #15
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Vi har ikke vært på kino på lenge, så den siste kinofilmen husker jeg ikke. Vi er begge over gjennomsnitt filmglade, så vi har tatt igjen ved å se mange filmer på DVD. Vi har "gammel film"-fase for tiden, og akkurat nå er det 50- og 60-tallsfilmer det går i.

Den siste var "Singing in the rain" med Gene Kelly og Debbie Reynolds fra 1952, og den var veldig morsom. Historien var også bra (det handler om skuespilleres liv i overgangen fra stumfilm til lydfilm). Ja, det er en musical av den gamle sorten, der nummerene er lange (men ikke så mange)...Ikke la det skremme noen fra å se den

Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 22:28   #16
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Den siste filmen jeg så var Firewall med Harrison Ford. Elendig. Den siste jeg så på kino var vel Brokeback Mountain, og den trenger jeg vel ikke fortelle dere hvordan var.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 22:58   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg så også "Kvinnen i mitt liv" på TV søndag. Det tror jeg må stille som en sterk kandidat til den aller, aller dårligste filmen jeg har sett. Alt var ræva.

Ja, er ikke den forferdelig? Jeg leide den når jeg var gravid og ikke fikk lov til å gjøre noenting og skjønte ikke et kvekk av at min heltinne Brita Møystad Engseth syns den var en god komedie, og at endelig hadde vi fått gode feel good-filmer på norsk også.

Buddy derimot, den var fin.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 23:25   #18
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, er ikke den forferdelig? Jeg leide den når jeg var gravid og ikke fikk lov til å gjøre noenting og skjønte ikke et kvekk av at min heltinne Brita Møystad Engseth syns den var en god komedie, og at endelig hadde vi fått gode feel good-filmer på norsk også.

Buddy derimot, den var fin.

Buddy er kjempefin. Jeg liker mange av de norske filmene som er laget de siste årene jeg altså. Men "Kvinnen i mitt liv" ble jeg bare flau og latterpint av - på helt feil måte.

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 23:30   #19
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Buddy er kjempefin. Jeg liker mange av de norske filmene som er laget de siste årene jeg altså. Men "Kvinnen i mitt liv" ble jeg bare flau og latterpint av - på helt feil måte.

Jeg er kjempeglad i Buddy! En av de få filmene jeg bare var nødt til å kjøpe.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 23:50   #20
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Vi har ikke vært på kino på lenge, så den siste kinofilmen husker jeg ikke. Vi er begge over gjennomsnitt filmglade, så vi har tatt igjen ved å se mange filmer på DVD. Vi har "gammel film"-fase for tiden, og akkurat nå er det 50- og 60-tallsfilmer det går i.

Den siste var "Singing in the rain" med Gene Kelly og Debbie Reynolds fra 1952, og den var veldig morsom. Historien var også bra (det handler om skuespilleres liv i overgangen fra stumfilm til lydfilm). Ja, det er en musical av den gamle sorten, der nummerene er lange (men ikke så mange)...Ikke la det skremme noen fra å se den

Dette er jo en av de aller beste musikalene! Utrolig morsom, og en viktig film filmhistorisk sett.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no