Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletrestjerne - sølv eller gull?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-19, 00:46   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juletrestjerne - sølv eller gull?

Jeg planlegger å kjøpe ny toppstjerne til juletreet - akkurat nå er det Georg Jensen jeg ser for meg. men jeg er usikker: sølv eller gull?

Og lagre eller medium?

https://www.georgjensen.com/nb-no/jul/juletrestjerner

Og videre: er det noen andre stjerner som er fine?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 01:01   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?

Vi har den i sølv, og liker den veldig godt. Vi har large.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 07:48   #3
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?

Vi har den i gull, jeg synes den er nydelig. Har trolig large, men har den ikke på treet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 07:58   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?

Er du sånn som har vakker, ryddig jul, og tema på julepynten? For det vil kanskje påvirke om du har gull eller sølvstjerne?

Hvis ikke syns jeg sølvstjerner på trær er veldig fint.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 08:02   #5
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?

Vi har den i sølv, og har aldri angret på at det ikke ble gull. Det er like stas hvert år når treet toppes med den fineste stjerna!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 08:38   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?

Sølv, jeg er ikke så glad i gull.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 08:57   #7
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?

Vi har i gull og stor. På treet.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 09:33   #8
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?

Jeg har den store i gull og den henger i verandadøråpningen. Den blir for tung for det falske treet mitt, dessverre. Vurderer ekte tre i år.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 11:46   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?

Sølv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 12:10   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?

Gull! Alltid gull!

Men som flere sier, du må ha et tre med skikkelig kraftig topp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 14:14   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?

Så den store er så stor, altså - vi har ekte tre, men bruker gran, og de er jo ikke akkurat tidenes mest kraftige heller....

Jeg trekkes normalt sett mest mot sølv - men er litt usikker akkurat denne er veldig flott i gull og ,synes jeg. Vi har jo et spåkete og lite størmlinjeformet juletre - og vi har sølvfarget glitter.....- og da blir kanskje best med sølv da....hm....må kanskje komme meg i butikk og faktisk se på de ulike størrelsene i reallife...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 14:19   #12
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Så den store er så stor, altså - vi har ekte tre, men bruker gran, og de er jo ikke akkurat tidenes mest kraftige heller....

Det kreves da ikke noe monstertre for å holde den oppe? Men den må jo tres litt godt nedpå toppen, da, ikke bare plasseres helt ytterst på toppgreina.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 14:50   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det kreves da ikke noe monstertre for å holde den oppe? Men den må jo tres litt godt nedpå toppen, da, ikke bare plasseres helt ytterst på toppgreina.

Har du den største? Jeg er veldig dårlig på å visualisere størrelse, så greier det ikke, men om stjerna på dette bildet er en størrelse Large, så ser det jo litt voldsom ut? (men den er jo så fiiiiin)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-19, 07:57   #14
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Har du den største? Jeg er veldig dårlig på å visualisere størrelse, så greier det ikke, men om stjerna på dette bildet er en størrelse Large, så ser det jo litt voldsom ut? (men den er jo så fiiiiin)

Den største, ja. Men dama på bildet har da valgt seg et lavt/pinglete tre (?), så med et litt raust tre synes jeg ikke large blir for mye. Tvert imot synes jeg toppstjerner uten lys i godt kan være litt store.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 15:23   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?

Det kommer an på resten av pynten din. Jeg foretrekker sølvtoner i julepynten, så noe annet hadde vært utenkelig her, men har du f.eks. mye i rødt og gull vil gull være mest naturlig. Vakker stjerne!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 15:54   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?

Temaet på vårt juletre er "hvor har vi vært på ferie", omtrent. Det er høy grad av dyr, fugler, et lite gresk, hus, en isbjørn, osv osv + våre barndoms favorittkuler (både meg og mannen har noen i den kategorien)- ikke noe som går igjen, med andre ord. Storebror kom hjem nå og fikk mulighet til å uttale seg - han stemmer på gull.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 16:19   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?

Ja, jeg syns også gull (suprise!) i den sammenhengen. Vi har denne, og den er forbløffende tung for treet. Ikke noe stort problem på edelgran, men vanlig gran er ofte ganske myk i toppen.



__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 16:35   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?

Oooo, Tally - den var også fin!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 18:18   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?

Jeg ville valgt gull, uten tvil. Men det er jo smak og behag.
Ønsker meg den jeg og, men tror stor blir for stor, så det blir i såfall medium.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 18:44   #20
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?

Eg liker veldig godt mi i gull, sjølv om eg vanlegvis går for sølv i mange samanhengar. Eg heng den opp med sløyfe i vindauget i adventstida, så vert den flytta til toppen av treet når det vert pynta.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no