Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #15

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-23, 00:17   #981
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.865
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg er alltid kald på utsiden av overarmene og på rumpa, og litt på utsiden av magen. Jeg har tenkt at det kommer av dårlig blodsirkulasjon i området. Det er ikke plagsomt da, bare underlig at områder like ved er varmt og normalt, mens noen områder alltid er kalde.

Ja, for min del regner jeg med at lipødemet påvirker blodsirkulasjonen. Men dårlig blodsirkulasjon kan vel komme av flere ting. Jeg har dette bare feltvis. Det både føles avgrenset, og en kan kjenne en temmelig klar temperaturforskjell om en stryker over med hendene. Jeg har det mest på dager som er kalde og råfuktige i lufta. Og også om jeg er stresset og mer anspent enn vanlig. Ulltøy, varme dusjer eller å gni godt åå feltene hjelper en del. Kompresjonstøy er også til hjelp for min del.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 05-09-23, 04:36   #982
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.606
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Men Oslo har mer innvandrere enn på øya di, antar jeg. Det var det jeg mente med Oslo og hjemmeværende mødre.

Det har Osle helt sikkert. Det er derfor jeg mener at det treffer det integrering bedre enn her.

Øya mi har åpenbart mange innen helse /turnus / deltid for en del unger slutter tidlig i Sfo, så mulig dette holder dem i alle fall de 12 timene, jeg har ikke oversikt på de to trinnene det gjelder, men klassekameratene til mine slutter tidlig. Men de er stort sett norske (eller polske. Eller en og annen ukrainer. Vi har nesten ikke andre innvandrere. Så ja. Oslo har en mye mer variert befolkning)

Så her er det lite integrering, men tiltaket er nå

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 05-09-23, 09:37   #983
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #15

I dag gruffer jeg over selvopptatte r..høl. Naboveien har blitt enveiskjørt, men med lov å sykle i motsatt retning. I utgangspunktet en skikkelig dårlig ide, men nå er det jo sånn, og har vært det et par måneders tid. Så hva gjør folk? Kjører ekstra fort mot kjøreretningen. Dobbelt så farlig, altså. Jeg går med bikkja der, og ser det stort sett daglig.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv  
Gammel 05-09-23, 13:43   #984
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Altså, at folk kjører med bil, forbudt vei? Dobbelt så fort?

Er dette enda et av de gøye tiltakene gjort i småveiene rundtomkring, uten å ta de som bor der med på råd?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 05-09-23, 16:02   #985
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.789
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Her har jo hele bydelen fått beboerparkering så de i utgangspunktet trange gatene har blitt enda trangere, og enda mer trafikkfarlig for dette er jo selvsagt på flere skoleveier.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 05-09-23, 16:09   #986
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.286
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Møte på videregående i morgen, og jeg må være "den mammaen", og selv om jeg vet at de jeg skal ha møte med egentlig er enig med meg, må jeg dessverre fortelle de at det er gjort ganske slett arbeid de siste ukene.
Og spesielt gleder jeg meg ikke til å fortelle de hvor mye de fucket opp da de sendte Storebror alene i klassen, og at de kan IKKE bruke det som argument for at han ikke er i klassen.
For det var ene og alene skolen sin gedigne tabbe.

Jeg har allerede en unge med skolevegring. Jeg trenger IKKE to. Og vi er på randen til det nå.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 06-09-23, 08:23   #987
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Ikke at jeg helt skjønner casen, Serafin, men har skolen fått ordentlig beskjed? Vi på vgs opplever nemlig hele tiden at informasjon ikke følger med eleven fra ungdomsskolen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 06-09-23, 08:52   #988
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.286
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ikke at jeg helt skjønner casen, Serafin, men har skolen fått ordentlig beskjed? Vi på vgs opplever nemlig hele tiden at informasjon ikke følger med eleven fra ungdomsskolen.

De har fått veldig tydelig og ordentlig beskjed. Vi har hatt flere møter, og senest to dager før skolen startet ble jeg forespeilet noe helt annet enn det opplegget som er nå.
Det er absolutt ikke samsvar mellom det vi har fått hørt på møter og det opplegget som er nå.

Det er rett og slett for lite folk. De har plassert 3 stykker sammen, og satt en voksen på de, noe som gjør at de tre må være på basen, og ikke kan gå i klassen. Når vi var forespeilet at de mye av tiden skulle ha en fagarbeider som var kjent på linjefaget deres, slik at de kunne være mye i klassen.
Var også sagt 1-1 spes.ped timer, slik at de kunne jobbe ut fra interessene til ungdommene. Nå er det 1 spes.ped på 3 vidt forskjellige elever.

Så vi må nok gå en runde. Eller fem.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 06-09-23, 08:55   #989
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.021
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #15

15 min hurtigvask som ble 25 min. Med 1 par sokker i!!!!
Når forhåndsinnstilte verdier sier at det er 15 min og jeg ikke gjør endringer og bare putter i et par sokker så bør ikke tiden øke med 10 min.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 06-09-23, 09:30   #990
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.828
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Hva er vitsen med time på laboratoriet til fastlegen når man likevel må sitte og vente bak alle de som kommer drop in? Jeg har ikke en gang bestilt timen selv, men fått innkalling. Jeg kunne sovet en halvtime lengre.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå  
Gammel 06-09-23, 10:11   #991
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.697
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Kanskje ikke passende i gruffetråden, men jeg finner ikke "ting som gjør deg usigelig trist"-tråden. Skolevalget i kommunen og nabokommunen viser at over halvparten av stemmene gikk til FrP. :dobbeltsukk:

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 06-09-23, 10:16   #992
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.652
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

I dag gruffer jeg over selvopptatte r..høl. Naboveien har blitt enveiskjørt, men med lov å sykle i motsatt retning. I utgangspunktet en skikkelig dårlig ide, men nå er det jo sånn, og har vært det et par måneders tid. Så hva gjør folk? Kjører ekstra fort mot kjøreretningen. Dobbelt så farlig, altså. Jeg går med bikkja der, og ser det stort sett daglig.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Altså, at folk kjører med bil, forbudt vei? Dobbelt så fort?

Er dette enda et av de gøye tiltakene gjort i småveiene rundtomkring, uten å ta de som bor der med på råd?

What - du mener sykler, håper jeg? Det er jo fullstendig galskap å kjøre feil vei i den nå?!

Sønnen min har engasjert seg i denne saken (denne veien), og sendt flere meldinger til kommunen om det. At denne har blitt enveiskjørt, er en følge av at en annen har blitt det - som virkelig trengte det, for den var farlig og det var farlig å stå i den og vente på bussen. Det har blitt langt mer tungvint for meg å svippe bort i butikken, men i disse dyrtider er det kanskje like greit?

Storm er ikke aktiv  
Gammel 06-09-23, 10:25   #993
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Ah, ja. Uff. Det er dessverre gjenkjennbart at fylkeskommunen struper ressurser. Håper det løser seg!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 06-09-23, 10:34   #994
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.606
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Kanskje ikke passende i gruffetråden, men jeg finner ikke "ting som gjør deg usigelig trist"-tråden. Skolevalget i kommunen og nabokommunen viser at over halvparten av stemmene gikk til FrP. :dobbeltsukk:

Jepp.

Bor i Frp-land.

De har jo store deler av kommunestyrene også her i områdene. Så det er ikke bare ungdommen, det er de med faktisk stemmerett også oppover i alle aldre.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 06-09-23, 12:11   #995
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Jeg kan faktisk forstå at FrP (og INP) får en del støtte vestpå. Jeg tror det bunner MYE i to ting: Infrastruktur og næringspolitikk. Langs kysten er dette to sider av samme sak. Her østpå så tenker vi på veier som persontransport. Vestpå er det en forutsetning for å drive næring. Når man har en skattepolitikk som aktivt motarbeider både verdiskapning og et grønt skifte (veldig mange prosjekter innen fornybar energi er skrinlagt etter de siste skatteendringene, for eksempel), og i tillegg må transportere det man produserer på veier der det jevnlig velter lastebiler fulle av laks, veiene stenges eller man kan få en stein i hodet når som helst, så oppfattes det som direkte motarbeiding. Jeg tror det i mindre grad handler om de klassiske FrP-sakene som bunner i fremmedfrykt.

Nå syns ikke jeg at FrP (eller INP) har gode løsninger på disse spørsmålene, særlig innen energi og transport, men FrP har relativt høy troverdighet på infrastruktur, i hvert fall. At de kommer til å prioritere det over mye annet.

Det er likevel forstemmende, men det trenger altså ikke bety at lokalsamfunnet er stappfullt av fæle, rasistiske små-Sylvi Listhauger. Det kan handle minst like mye om en ganske velbegrunnet frustrasjon over at man prøver å skape verdier, men blir motarbeidet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 06-09-23, 12:16   #996
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Jeg har heller ingen problemer med å forstå at det kan være lett å tro på Listhaugs fremstilling av Oslo som et område hvor befolkningen lever i akutt livsfare på grunn av vold, trusler, ran osv. hvis man sjelden/aldri er her. Uten at man på noen måte er rasist av den grunn.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 06-09-23, 12:17   #997
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.606
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Ja, det er noe i det altså.

Den som har kjørt den veien så de vet hva slags vei alle tonn med Grandiosa fraktes på ut fra fabrikken kan få mareritt av mindre. Det kjører svært mange trailere der, på en vei jeg ikke tror "østlendinger" kan se for seg at er en så tungt belastet eksportvei.

Det er likevel frustrerende, men det er noe i det du sier altså, det handler en god del om veier og andre ting enn klassisk fremmedfrykt. Heldigvis. Men vi har jo Sylvi, lokal som hun er, til å minne oss på at noen ER faktiskhelt sånn også. Men jeg skal øve meg på å huske det argumentet du kom med her, hver gang jeg blir sånn lettere sjokkert over "tross alt oppegående folk" i omgangskretsen som stiler til valg for frp.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 06-09-23, 12:26   #998
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har heller ingen problemer med å forstå at det kan være lett å tro på Listhaugs fremstilling av Oslo som et område hvor befolkningen lever i akutt livsfare på grunn av vold, trusler, ran osv. hvis man sjelden/aldri er her. Uten at man på noen måte er rasist av den grunn.

Det er også sant, men jeg tror det oppleves som mindre akutt eller relevant, særlig i et lokalvalg. Altså at det kan godt hende de tror på det, men at det ikke er det som drar dem til stemmeurnene. Men kanskje at de ikke blir like skremt/avskrekket av Sylvi som de "burde blitt"?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 06-09-23, 12:44   #999
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Det varierer nok, jeg har har møtt flere som stemmer FrP lokalt fordi lokalpolitikere har en viss makt over hvor mange asylsøkere som blir bosatt i kommunen, om de skal ha asylmottak og slike ting. Uten at de er rasister altså, men er redde. Og redde for å bli overkjørt av «makta i Oslo».

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 06-09-23, 13:25   #1000
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.286
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ah, ja. Uff. Det er dessverre gjenkjennbart at fylkeskommunen struper ressurser. Håper det løser seg!

Jeg er jo evig optimist og tenker at det kommer nok til å løse seg. Men jeg ser ikke frem til å måtte være vrang.
Men jeg tror også at de egentlig er enig med meg, og det er veldig tydelig for alle at dette ikke fungerer for Storebror.

Også må vi nok ha en liten prat om hvordan noen av de møter elevene, for jeg ser for meg at det er litt mye "pedagog-stemme" ut og går, og at Storebror kanskje har rett i at de blir behandlet som babyer. Han er spesielt forarget over at de blir LEST FOR, fra en BARNEBOK.

Og ikke minst at den ene fagarbeideren ikke hadde visst om Oppenheimer og hvorfor det var viktig å kunne noe om det, og at hun faktisk hadde sagt at "Ikke alle kan bli rakettforskere"



Tror de sliter litt med å tilpasse nivået, da det er så ujevnt på Storebror også.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no