Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor streng er skolen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-15, 16:48   #141
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Mine hælveter består stort sett av velformulert, saklige brev og en og annen sinnaposting på forum. Men jeg pleier igrunnen ofte få det som jeg vil ja.

Det høres ut som om du protesterer og ikke gir deg før du har fått det som du vil. Men det kan jo sikkert oppleves som et hælvete av motparten.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 16:49   #142
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg vet ikke om jeg har en god løsning, Esme, men jeg heller nok mer mot "totalforbud" enn den rimelig slepphendte løsningen som er nå. Det kjipe er jo selvsagt at det går ut over de få som faktisk ikke har en sjanse i havet til å ta ferie med ungene sine i løpet av de 11 ukene i året det er skoleferie. Samtidig skal man jo ha maks uflaks for å ikke klare å få ferie en eneste av de ukene. Hadde det ikke vært for alle billigturtilsyden-farerne, ville vel dette vært et ikke-tema, tror jeg, så det er helt klart snakk om at det store flertallet ødelegger for de få som virkelig trenger ferie utenom skoleferiene. Og så synes jeg det er synd at rektorer må bruke så mye av arbeidsdagen sin på tulleforespørsler fra foreldre (for de er det jaggu mange av, og da snakker jeg ikke bare om sydenturer) i stedet for å drive med skoleutvikling og skoleledelse, som er det de egentlig er ansatt for å gjøre.

Agent Scully: Hvorfor synes du rektor bør bruke tiden sin på å lese brev om dine ferieplaner? (Om de nå er aldri så velformulerte.)

Men om det nå hadde vært totalforbud, hadde det endret noe? Det er nok en drøss med folk som ikke bryr seg om det. Hvilke sanksjoner har man sånn egentlig all den tid barna har lovfestet rett til skolegang?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 16:50   #143
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.138
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Rine; søknader og klager er en rettighet man har. Jeg kan i min jobb bruke en uke fulltids saksbehandling på en klage fra en som utvilsomt ikke har rett. De har like fullt rett til å klage.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 17:01   #144
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men om det nå hadde vært totalforbud, hadde det endret noe? Det er nok en drøss med folk som ikke bryr seg om det. Hvilke sanksjoner har man sånn egentlig all den tid barna har lovfestet rett til skolegang?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Rine; søknader og klager er en rettighet man har. Jeg kan i min jobb bruke en uke fulltids saksbehandling på en klage fra en som utvilsomt ikke har rett. De har like fullt rett til å klage.



Jeg får vel bare oppsummere med å si at jeg synes man har altfor mange rettigheter og for få plikter i dette landet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 17:04   #145
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.146
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Ang. Skolearena så er det en person hos skoleeier som lager/legger inn fraværsårsaker, og siden det nå heter dokumentert eller ikke dokumentert så er det noen som ikke har oppdatert systemet, på noen år.

Alle fylkene skal over på et felles system for bl.a fraværsføring. Kommunene (unntatt Oslo) er ikke en del av dette.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 17:09   #146
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Ang. Skolearena så er det en person hos skoleeier som lager/legger inn fraværsårsaker, og siden det nå heter dokumentert eller ikke dokumentert så er det noen som ikke har oppdatert systemet, på noen år.

.

Nettopp. På ganske mange år også, vil jeg tro.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 17:11   #147
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.252
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.


Jeg får vel bare oppsummere med å si at jeg synes man har altfor mange rettigheter og for få plikter i dette landet.

Rine, jeg tror egentlig du får starte opplyst enevelde sammen med min mann.

(Huhei, det kunne blitt interessant! )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 17:12   #148
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Rine, jeg tror egentlig du får starte opplyst enevelde sammen med min mann.

(Huhei, det kunne blitt interessant! )


Send meg e-postadressen hans.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 17:14   #149
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.252
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Send meg e-postadressen hans.

Jeg kan gi deg et hint; dere er enige om sykelønnsordningen, men ikke om lærere. : dukker:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 17:16   #150
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Det skal du ikke ta for gitt. Det er ikke alltid jeg er enig med lærerrøkla heller, altså.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 17:21   #151
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.146
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nettopp. På ganske mange år også, vil jeg tro.

Send en mail til skoleeier og be de bytte ut årsakene, det bør i alle fall gjøres til neste skoleår. Hos oss har vi hatt "dokumentert" siden 2010 tror jeg.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 17:22   #152
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.888
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Ang. Skolearena så er det en person hos skoleeier som lager/legger inn fraværsårsaker, og siden det nå heter dokumentert eller ikke dokumentert så er det noen som ikke har oppdatert systemet, på noen år.

Alle fylkene skal over på et felles system for bl.a fraværsføring. Kommunene (unntatt Oslo) er ikke en del av dette.

Vi bruker en gammel versjon. Jeg vet ikke hvorfor, men vi gikk fra den nye til en urgammel nå i høst. Det er ett eller annet som ikke går med det nye fantstiske systemet vi går over til.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 17:27   #153
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.146
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi bruker en gammel versjon. Jeg vet ikke hvorfor, men vi gikk fra den nye til en urgammel nå i høst. Det er ett eller annet som ikke går med det nye fantstiske systemet vi går over til.

Men jeg er rimelig sikker på at selv den eldste versjonen har redigeringsmuligheter for fraværsårsakene. Jeg har jobbet med dette systemet noen år (admin). Men noen må gjøre endringen da, men vanligvis så er skoleeier rimelig oppe og går på lovverk og riktige formuleringer? Det er nok litt knotete å bytte midt i skoleår, men ellers uproblematisk.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 17:47   #154
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.888
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Dette er valgene jeg har i Skolearena:

Gyldig fravær - helse
Gyldig fravær - permisjon
Innvilget fratrekk
Ugyldig fravær

Jeg husker faktisk ikke hva det stod på den nye versjonen vi brukte i fjor. Uansett så er dette en midlertidig greie dette skoleåret, uvisst av hvilken grunn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 17:58   #155
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Kom ikke de nye, strengere reglene av at så mange (i Oslo) ble borte opptil flere måneder på besøk til hjemlandet/foreldrenes hjemland, ikke pga en dag her og der eller ukes sydentur?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 18:07   #156
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.802
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Kom ikke de nye, strengere reglene av at så mange (i Oslo) ble borte opptil flere måneder på besøk til hjemlandet/foreldrenes hjemland, ikke pga en dag her og der eller ukes sydentur?

På vår skole, som har mange flerkulturelle, ble det sterkt poengtert at reglene ble innskjerpet pga "sydenturer", som var et stort problem, og ikke pga "hjemlandsturer". Rektor kunne vise til ganske oppsiktsvekkende statistikk vedrørende "norske" familiers sydenturer.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 18:08   #157
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Kom ikke de nye, strengere reglene av at så mange (i Oslo) ble borte opptil flere måneder på besøk til hjemlandet/foreldrenes hjemland, ikke pga en dag her og der eller ukes sydentur?

Nei, det var en blanding. Så vidt meg bekjent ble reglene først innført i håp om at familier som reiste til tidligere hjemland da holdt seg innenfor disse ti dagene, men så ble det slik at alle så på disse dagene som sin rett, og strakk hytteturer i begge ender, og dro på hele ferier i skoletiden. Det tror jeg var et mindre allment problem før. Og som Rine sier, om ikke hvermannsen hadde gort dette, så kunne skolen fremdeles hatt rom for at folk fikk ferie med barna sine selv om de er skiftarbeidere og andre ekstraordinære grunner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 18:09   #158
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.607
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Kom ikke de nye, strengere reglene av at så mange (i Oslo) ble borte opptil flere måneder på besøk til hjemlandet/foreldrenes hjemland, ikke pga en dag her og der eller ukes sydentur?

Jeg har hørt fra tre rektorer ved Oslo-skoler at det der bare er en myte, og at hovedproblemet var "norske" barn som ble tatt ut av skolen for å reise på ferie.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 18:10   #159
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Ok, husker kanskje feil, mente det var stort fokus på dette.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 18:12   #160
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

I min kommune er det ferievanene som er utløsende og ønsket om lik lovtolkning fra skole til skole i kommunen mhp. hva som kommer inn under forsvarlig fravær.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no