Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Reise på ferie i jul- og nyttårsperioden?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-07, 20:47   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Reise på ferie i jul- og nyttårsperioden?

Er det nokon som har erfaring med å reise bort, feks. til varmare himmelstrøk?

Jule- og nyttårshøgtider har aldri vore stor stas for min del. Samansatte årsaker til dette, men eg går kvart år inn i november og desember med uro og tunge tankar. Dei siste åra har det blitt enda meir komplisert og vanskeleg utan at eg orkar gå nærmare inn på dette.

No sitter eg og grublar på om det kunne vore lurare å reist bort i jule- og nyttårshøgtida. At me som famile (oss fire) hadde hatt ei rolegare og meir harmonisk markering dersom me hadde reist bort.

Hensynet til barna er vel det som hindrar oss. Dei bør få muligheten til å oppleve normale julefeiringar.

Men kva er normale julefeiringar da? Og er det normale juleferingar når 25% av familien ønsker seg langt, langt bort?

For ordens skuld: har ingen konkrete planar om å reise bort, men lysten er der i år som i fjor og åra før der.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 20:55   #2
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.728
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reise på ferie i jul- og nyttårsperioden?

Det må vel være bedre å ha en god julefeiring med foreldre som har det bra, uavhengig av hvor den foregår?
Julefeireingen kan jo bli ganske "normal" om dere legger opp til det, selv om temperaturen er høyere og det ikke sner utenfor vinduene?

Det går jo godt ann å pynte til jul i en leid leilighet, ta med seg pepperkaker og julemat?

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 20:58   #3
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise på ferie i jul- og nyttårsperioden?

Får du med deg familien på dette, så hvorfor ikke? Må jo være godt for deg å finne en ny måte å feire jul på.

For meg er det uaktuellt å være borte på selve julaften. Det føles helt feil, for meg. Tror familien er helt enig også. Men resten av jula, samt nyttårsaften, da kan jeg godt reise ja. Var på Gran Canari en nyttårsaften, og det var utrolig godt. Vekk fra alt maset og kjaset, og den gang festpresset. (var før barn dette)

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 21:01   #4
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise på ferie i jul- og nyttårsperioden?

Jeg vet i hvert fall at mine juleelskende unger mer en gjerne hadde villet reise vekk i julen.

Gjør det som er riktig for dere.

Ingen tradisjoner uten unntak.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 21:08   #5
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reise på ferie i jul- og nyttårsperioden?

To ganger har jeg feiret jul på Gran Canaria, og det har vært utrolig deilig. Kunne godt tenkt meg å gjort det igjen.
Faktisk komme tilbake med ladete batterier i stedet for helt døde pga julestress og mas.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 21:14   #6
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.126
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise på ferie i jul- og nyttårsperioden?

Mine foreldre (og av og til min søster med familie) gjør det hvert år, og jeg tror de har det bra. Jeg føler ikke behovet, men enhver må kjenne etter hva som er rett for den enkelte familie.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 21:25   #7
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise på ferie i jul- og nyttårsperioden?

I all den tid jeg ikke har hatt egen familie, har jeg reist med mine foreldre til varmere strøk i julen hvert år.
Jeg har feiret jul i Spania, Marocco, Egypt, Kanariøyene, Sri Lanka, Gambia, Florida....

Dette var jul for meg. Mamma hadde med noen julekaker, en juleduk og selvsagt noen julegaver.
Vi hadde 14 dager sammen, bare vi fire, og det har jeg satt pris på når jeg ble eldre også.

Julenissen har kommet på kamel, på vannskuter, i fallskjerm (!), i sivbåt, på vannski og vandrende ved bassenget...

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 21:30   #8
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise på ferie i jul- og nyttårsperioden?

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

I all den tid jeg ikke har hatt egen familie, har jeg reist med mine foreldre til varmere strøk i julen hvert år.
Jeg har feiret jul i Spania, Marocco, Egypt, Kanariøyene, Sri Lanka, Gambia, Florida....

Dette var jul for meg. Mamma hadde med noen julekaker, en juleduk og selvsagt noen julegaver.
Vi hadde 14 dager sammen, bare vi fire, og det har jeg satt pris på når jeg ble eldre også.

Julenissen har kommet på kamel, på vannskuter, i fallskjerm (!), i sivbåt, på vannski og vandrende ved bassenget...

For en skapreiser som meg så høres det der ut som den ultimate barndomsjul.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 12:34   #9
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reise på ferie i jul- og nyttårsperioden?

Jeg kunne godt tenkt meg det. Mulig vi gjør det neste år! Synes ikke du skal tenke på dette som en dårligere måte å feire jul på. Det blir så bra som man gjør det til.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 14:43   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise på ferie i jul- og nyttårsperioden?

Takk for innspel.

Mannen synes me skal feire sjølve julafta her, men er slett ikkje negativ til å reise bort i romjula. Det kunne jo vore eit ok kompromiss.

Kvar kan ein reise på denne tida av året? Trenger ikkje vere 30grader i skyggen varmt, men lunkent som på ein ok norsk sommardag

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 15:04   #11
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.693
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise på ferie i jul- og nyttårsperioden?

Vi feiret jul i Thailand i fjor. Det er den beste julen vi har hatt sammen, uten forpliktelser eller julemas. I år er finansene på bånn, så det blir hjemmejul.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 18:53   #12
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise på ferie i jul- og nyttårsperioden?

Jeg hadde ikke nølt med å reise om jeg hadde muligheten til det.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:36   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise på ferie i jul- og nyttårsperioden?

Vi har vært borte i romjula to ganger før vi fikk barn og en gang på selve julaften med barn. Vi digger det!! Det er så utrolig deilig å være borte på den tiden av året. Vi har vært på Gran Canaria og Tenerife.

Nå skal det legges til at hverken jeg eller mannen min har veldig sterke juletradisjoner med familiene våre....

24. desember drar vi avsted til Fuerteventura og blir borte en uke. Vi feirer julaften dagen før. Denne gangen blir mamma og pappa med på tur....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no