Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har dere landet årets sommerferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-19, 19:24   #161
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Både fly og leilighet i spania er i boks, deilig å få det landet. Tror det blir bra!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-19, 12:53   #162
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Bestilt plass til bobilen 1 uke på gustavberg i Sverige, etterfulgt av 5 dager i Kristiansand og kaptein Sabeltanns 31. Juli, så cruise hjem til Hardanger siste rest av uken.....

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-19, 23:36   #163
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Så godt det ordnet seg, Tjorven!

Jeg har nå bestemt når jeg skal ha ferie i sommer, fire uker, men ikke i strekk. Så da får vi se om det blir noe mer enn København.

Avventer og ser an været.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-19, 14:05   #164
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Det blir visst to runder nordover i sommer. Mamma og co er på reise i den perioden vi opprinnelig hadde tenkt oss nordover, og sånn som opprinnelig plan var, ville det betydd en hel uke med meg, to unger og en vilter unghund, ingen mann, ingen mamma, ingen bil, sammen med onkel og tante ... Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg hadde gått på nåler da. Selv om onkel og tante er fine folk, vet jeg at de syns vi kan være litt "mye" noen ganger - og når jeg da er eneste voksne, og vi ikke har bil så vi kan dra på stranda eller på besøk, og gi dem litt pusterom og meg litt mulighet til å la unger og hund rote og lage lyd uten å bli stressa, blir det i overkant tett og intenst. Derfor reiser vi nordover to uker først mens mamma og co er på sommerstedet, så reiser vi hjem til Trøndelag mens mannen er på guttetur i Nord-Tyskland (istedenfor å bli igjen sammen med tante og onkel), og så kjører/toger vi nordover igjen til den uka der slekta tradisjonelt samles på sommerstedet. Da med mann og bil = rømningsmuligheter. Og da er det uansett så mye folk og ståk og styr at til og med vi "forsvinner" litt i kaoset. Da er det nærmest festivalstemning, med partytelt i hagen og telt rundt på jordene for å få soveplasser til alle.

Det blir mindre tid til Trollheimen og hjemmeprosjekter på denne måten, men det kan jo gjennomføres på helg (Trollheimen) og ettermiddagstid (div. prosjekter).

I diskusjonen om lavterskelferier, er dette helt klart lavterskel for oss, uten at det på noen som helst måte betyr annenrangs eller kjip. Vi elsker Nord-Norge sommerstid med fjellturer, fiske og familietid. Både 9-åringen og 16-åringen gleder seg. Ingen av dem ønsker fly-ferie for ofte, så det sparer vi enda et par år. I tillegg har jeg lite lyst til å plassere bort rampevofsen på kennel i år. Jeg vil bruke sommeren på å få folk av ham.

Jeg skal sjekke om det er mulig at jeg kan jobbe et par dager den uka vi er hjemme midt i der. Ellers ryker nesten all ferien, ser jeg. (Det er lov å si at jeg savner lærerferien, er det ikke?)

I tillegg får mannen og jeg en liten mini-ferie/langhelg i bil på Vestlandet i august når vi skal kjøre eldstefrøkna og flyttelasset hennes til Bømlo. Vi kan jo kalle det ferie.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011

Sist redigert av ming : 14-05-19 kl 14:18.
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-19, 22:57   #165
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.


I tillegg får mannen og jeg en liten mini-ferie/langhelg i bil på Vestlandet i august når vi skal kjøre eldstefrøkna og flyttelasset hennes til Bømlo. Vi kan jo kalle det ferie.

Klart du kan! Det er fint på Bømlo. Skal hun på sykepleien på Stord?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-19, 15:49   #166
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Klart du kan! Det er fint på Bømlo. Skal hun på sykepleien på Stord?

Kanskje hun skal gå sammen med mellombror da.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-19, 16:30   #167
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Klart du kan! Det er fint på Bømlo. Skal hun på sykepleien på Stord?

Hun skal på folkehøgskole. Planen er sykepleien neste år - kanskje Vestlandet er så bra at hun blir værende?

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-19, 13:21   #168
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Vi har endret planene for årets ferie, etter familieråd i går ettermiddag. Vi blir hjemme, alle ukene, med spontane hytteturer når været er fint. Vi har en kjeller som trenger total makeover, og vi har en bakhage som brukes altfor lite, så i år gjør vi noe med det. Som Guttungen, ganske så fornøyd, konkluderte - mer penger for Japan 2020.

... og våre danske venner, som vi skulle lånt huset av, mot å passe pus, har fått beskjed om å si unskyld til Kisse.

(Og så sparer vi sjøl en haug penger på å slippe sette pusegutta våre på kennel i tre uker.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-05-19, 13:57   #169
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Her har vi endelig landet ned på noe alle kan leve med. Ungene reiser ned til Spania med svigers og er der nesten en uke før mann og jeg tar turen. Mannen blir en uke før han reiser hjem og meg og ungene blir der 1,5 uke til. Så da blir det 2,5 uke på meg og nesten 3,5 uke på ungene i Spania mens mannen får 1 uke som hans ønske var og alle er lykkelige.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-19, 14:27   #170
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Der har jeg endelig somlet meg til å bestille fergebillett (Superspeed Larvik-Hirtshals) til Dana cup, og videre med Stena Line fra Fredrikshavn til Gøteborg uka etterpå.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-19, 21:15   #171
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Hun skal på folkehøgskole. Planen er sykepleien neste år - kanskje Vestlandet er så bra at hun blir værende?

Min venninne ble værende og snakker nå Bømlodialekt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-19, 22:31   #172
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Da er alle billetter bestilt og betalt. Kunne egentlig tenkt meg å ta toget, men det er nattog på strekningen jeg vil ha dag.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-19, 19:30   #173
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Vi drar av gårde i morgen - endelig. Fly til Hamburg og tog derfra via München til Bologna. Siste etappe går til Pisa. Vi skal bo ved kysten. Leiebil fra torsdag, så vi kan reise litt rundt og se. Blandt annet der vi giftet oss for 11 år siden. NÅ begynner jeg å glede meg.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-19, 19:58   #174
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Hun skal på folkehøgskole. Planen er sykepleien neste år - kanskje Vestlandet er så bra at hun blir værende?

Skal hun på folkehøgskole på Bømlo eller omegn?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-19, 20:13   #175
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Jeg har hjemmeferie. Mot min vilje pga økonomi, men forhåpentligvis letter det før neste sommer. Jeg satser på fint nok vær til hagekos etter midten av juli, da overtar jeg ny bolig med fine uteområder.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-19, 20:20   #176
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Her har vi endelig landet ned på noe alle kan leve med. Ungene reiser ned til Spania med svigers og er der nesten en uke før mann og jeg tar turen. Mannen blir en uke før han reiser hjem og meg og ungene blir der 1,5 uke til. Så da blir det 2,5 uke på meg og nesten 3,5 uke på ungene i Spania mens mannen får 1 uke som hans ønske var og alle er lykkelige.

Kan legge til en tur til Budapest på meg og mannen fra onsdag til søndag mens ungene er i Spania. Aldri fartet så mye i en ferie før.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-19, 20:43   #177
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har hjemmeferie. Mot min vilje pga økonomi, men forhåpentligvis letter det før neste sommer. Jeg satser på fint nok vær til hagekos etter midten av juli, da overtar jeg ny bolig med fine uteområder.

Dette var veldig gledelig lesing!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-19, 21:02   #178
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Vi har sommerhus på sørlandet og kjører nedover i morgen. Siden vi har skaffet oss voksne barn, består ferien for det meste av å drive hotell og restaurant for dem.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-06-19, 21:08   #179
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har hjemmeferie. Mot min vilje pga økonomi, men forhåpentligvis letter det før neste sommer. Jeg satser på fint nok vær til hagekos etter midten av juli, da overtar jeg ny bolig med fine uteområder.

Åh, nå ble jeg glad på dine vegne.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-06-19, 22:33   #180
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har hjemmeferie. Mot min vilje pga økonomi, men forhåpentligvis letter det før neste sommer. Jeg satser på fint nok vær til hagekos etter midten av juli, da overtar jeg ny bolig med fine uteområder.

Så flott, Blondie! Det er massevis av bra steder rundt i "vårt" område, og jeg håper du blir skikkelig fornøyd med nytt sted å bo

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no