Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Innredning i skyvedørsgarderobe

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-19, 12:26   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innredning i skyvedørsgarderobe

Vi skal bytte ut tre frittstående skap med skyvedørsgarderobe på soverommet vårt, som ikke er allverdens stort og i tillegg har litt skråtak. I dag hadde vi en mann der som målte opp og skal tegne et forslag. Dette systemet er uten skillevegger, det er mest trådkurver og stenger og hyller over. Det ser jo ikke like lekkert og walk-in-closet-aktig ut som endel annet som har fine skuffer og små hyller og bokser, men jeg ser jo at det kanskje utnytter plassen aller best når en ikke har skillevegger og i noen tilfeller doble skillevegger inni der. (IKEA Pax ser ut til å ha det).

Og dørene er jo foran, så det viktigste er at det er praktisk og at plassen utnyttes maksimalt. Sånn det er nå har jeg ikke plass som er høy nok til å henge kjoler, og vi har altfor mye dype høye hyller som bare skaper rot og null oversikt. Har hatt skyvedørsgarderobe med trådkurver i et annet hus og var fornøyd med det, men husker ikke detaljene...

Hva er viktig å tenke på?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 12:39   #2
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Innredning i skyvedørsgarderobe

Vi har også begrenset plass i garderoben, og jeg har tenkt å ha kurvstativ på hver side så høyt det går, og to rekker med hengeplass i midten. Jeg har få kjoler som er så lange at de krever særlig mer plass enn dette. I bunnen har jeg lyst på trådhyller som kan brukes til finsko osv.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 14:02   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innredning i skyvedørsgarderobe

Jeg syns trådkurver er veldig greit. Jeg bretter det meste Marie Kondo-style på høykant, da får jeg god oversikt. Og fordelen med trådkurver når man er liten er at man også ser oppi dem under i fra.

I tillegg tenker jeg at det er litt mer hygienisk, når det ikke kan samle seg støv (eller pelsbiller) i skuffen.

Vår pax har for øvrig ikke dobbel skillevegg inni, den har en bare. På ene siden har vi skuffer, på andre siden en blanding av skuffer, hyller og hengere. Men da er jo hele skapet fra Pax. Skulle det vært en egenbygget modul er det mulig å skru fast systemet direkte på egne vegger, man må ikke bruke hullsideveggen fra IKEA. Men det gjør det lettere, selvfølgelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 14:13   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innredning i skyvedørsgarderobe

Ville hatt noen litt mer tette trådkurver, så ikke bh-stropper o.l. henger nedimellom. Finnes kurver i et slags mesh-lignende materiale.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 17:29   #5
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Innredning i skyvedørsgarderobe




Denne type meshkurv ser kanskje finere ut en de tradisjonelle trådkurvene?

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-19, 19:07   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innredning i skyvedørsgarderobe

Takk for svar. Jeg syns egentlig vanlige trådkurver ser helt ok ut, og jeg syns det er veldig praktisk og oversiktlig. Jeg skal jo ikke se på dem så mye, siden det er dører foran. Mannen som var her hadde gode forslag, og skal sende tilbud. Litt spent på prisen, for jeg har ikke ide om prisnivå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-19, 19:16   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innredning i skyvedørsgarderobe

Jeg syntes man lagrer mye luft på innredninger fra f.eks IKEA, 60 cm er for dypt og 35 cm er for smalt. De fleste kleshengere er 42 cm, så jeg har funnet en innredning som er 45 cm dyp. Jeg har funnet en leverandør som heter Lumi, forhandles av b.la Maxbo.
Elfa har også 45 cm kurver. - de har også tegneprogram så du kan se hvordan det blir.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-19, 19:26   #8
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Innredning i skyvedørsgarderobe

Meshkurvene fra Elfa er i hvert fall en god del dyrere enn de vanlige trådkurvene, så vi har ikke giddet å prioritere dem.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no