Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Fins det gode apper eller andre måter å legge inn alle livets passord?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-19, 19:40   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Fins det gode apper eller andre måter å legge inn alle livets passord?

Jeg bruker uendelig mye tid på å tilbakestille enheter og opprette nye passord hele tiden. Utrolig irriterende.

Hvilket system har dere for dette?

Og hvis noen vet hvordan jeg får tilbakestiltb den hersens Kindle Paperwhiten som har malt seg selv inn i et hjørne ved å være i en barnebruker uten at jeg husker "parental password" blir jeg utrolig takknemlig for et hint om hva jeg gjør nå.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 19:46   #2
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fins det gode apper eller andre måter å legge inn alle livets passord?

Skriver mine brukernavn og passord ned inne på "notisblokk" på mobilen. Og har passord for å komme inn på både mobil og notisblokk..

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 19:51   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fins det gode apper eller andre måter å legge inn alle livets passord?

Google Chrome husker de fleste passordene mine for meg.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 20:23   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fins det gode apper eller andre måter å legge inn alle livets passord?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Skriver mine brukernavn og passord ned inne på "notisblokk" på mobilen. Og har passord for å komme inn på både mobil og notisblokk..

Her også, men mobillåsen brukes så mye så den glemmer jeg ikke.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 20:27   #5
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fins det gode apper eller andre måter å legge inn alle livets passord?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Skriver mine brukernavn og passord ned inne på "notisblokk" på mobilen. Og har passord for å komme inn på både mobil og notisblokk..

Samme her.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 20:31   #6
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Re: Fins det gode apper eller andre måter å legge inn alle livets passord?

Bruker https://keepass.info/ . Tar litt tid å legge inn alt, men så er det jo der. Men du må huske passordet til den da.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 22:37   #7
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fins det gode apper eller andre måter å legge inn alle livets passord?

Jeg bruker også Keepass. Finnes også som app (til Android). Det gjelder bare å huske å legge inn nye passord der.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 22:46   #8
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fins det gode apper eller andre måter å legge inn alle livets passord?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Skriver mine brukernavn og passord ned inne på "notisblokk" på mobilen. Og har passord for å komme inn på både mobil og notisblokk..

Hvordan får du passord på notisblokk?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 23:07   #9
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fins det gode apper eller andre måter å legge inn alle livets passord?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Hvordan får du passord på notisblokk?

Innstillinger - sikkerhet og personvern - applås.
Har Huawei, men vil tro det funker på alle telefoner?

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 23:13   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fins det gode apper eller andre måter å legge inn alle livets passord?

Jeg har 2 passord for å åpne telefonen. Det ene er satt av admin på jobben, eneste kryptiske passordet jeg faktisk husker ettersom jeg bruker det såpass ofte. Deretter skjermlås, har ikke låst appene mine i tillegg, men føler den er rimelig safe.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 23:56   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fins det gode apper eller andre måter å legge inn alle livets passord?

Jeg er ikke helt oppdatert, men jeg tror LastPass fortsatt er blant de beste appene for den slags.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-19, 20:34   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fins det gode apper eller andre måter å legge inn alle livets passord?

Bruker Lastpass og har brukt det i en årrekke. Tofaktorautentisering aktivert.

Enkelte sentrale passord holder jeg utenfor: BankID, MinID, Paypal, Google o.l.,og en del jobbrelaterte.

Sentralt ellers å huske: Bruk tofaktor på alle tjenestene der man kan det, og unngå gjenbruk av samme passord eller passord men mønster (hvilket er lett å gjøre når man bruker en passord-manager).

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no