Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Fikse bil eller vrake bil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-19, 00:21   #41
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi har bare ett barn, så trenger bare helt vanlig med seteplass. Men må ha stort bagasjerom. Jeg skal se på avensis.

Det er masse Skoda octaviaer til salgs, hva med dem?

Du leser jo ikke hva jeg skriver.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 01:51   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Sorry! Jeg bare begynte å Google steder som kunne kjøpe vår, leste Toyota og så ikke Skoda. :Sorry:

Ser ut som vår er ett år for gammel for de fleste.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 01:54   #43
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi har bare ett barn, så trenger bare helt vanlig med seteplass. Men må ha stort bagasjerom. Jeg skal se på avensis.

Det er masse Skoda octaviaer til salgs, hva med dem?

Jeg tror dere får mye bedre røverkjøp med Roomster, om den er stor nok. Den kan være toseter når høvdingen skal kjøre alene, uten problem, mens Octaviaen er lavere og lenger. Jeg ville definitivt gått for billig gammelbil og heller spart det dere kunne brukt på billån til en reparasjonsbuffer. Renta er høy.

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Noe sånt, for eksempel?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=129139571

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 01:55   #44
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Og dakars - jeg er også bitter over alle pengene som vi må bruke på bil og ikke brettspill eller ferier.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 07:38   #45
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Vi hadde en 2006 modell hvor det bare kom nye utgifter hele tiden. Den kostet oss et år nesten 100 000. Vi fikk solgt den for 20 000 og tok opp lån og kjøpte en ny rundt 110 000 (mondeo 2009). De to årene nå har vært mye mye billigere da den bare fungerer. Vi har og en 2016 Lesf vi kjøpte helt ny. Med mye avslag på nyprisen så har den bare synket 25 000 ca på to år fra ny pris, ingen andre utgifter. Det er også en utrolig billig bil. Og så starter den jo hver dag og er så god å kjøre. Vet at elbil ikke var er alternativ for dere, men ville bare vise til at nye biler ikke alltid er dyrere enn de eldre. Den 2006 modellen er der dyreste vi har hatt.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 10:31   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Og dakars - jeg er også bitter over alle pengene som vi må bruke på bil og ikke brettspill eller ferier.

Takk for trøst! Jeg så på den roomsteren, men den har mye mindre bagasjeplass enn vår stasjonsvogn. Der kan man også legge ned setene, og både sete plassen og bagasjeplassen er større.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 11:18   #47
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Siden mannen er selvstendig næringsdrivende-kan han da skrive av noe på skatten? Jeg må og innrømme at nyere bil er ganske lett å like. Om du hater Passat, vil du kanskje hate Skoda og. De er vel bygd opp rundt samme lest.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 11:42   #48
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi har bare ett barn, så trenger bare helt vanlig med seteplass. Men må ha stort bagasjerom. Jeg skal se på avensis.

Det er masse Skoda octaviaer til salgs, hva med dem?


Jeg har Skoda Octavia, og er godt fornøyd. 2010-modell, og jeg har ikke hatt utgifter på den til nå ut over vanlig sørvis og en bremseskive som måtte skiftes.

En kollega av meg er på Octavia nr. 3. De bruker å kjøpe ny og bytte ut etter X antall år. Hun har en ekstremt økonomisk matematiker-mann som har regnet på det og funnet ut at Octavia er den bilen (av de som oppfyller kravene deres) som er mest lønnsom/minst ulønnsom for dem i denne settingen.

Må vel for balansens skyld legge til at jeg er så ufattelig likegyldig til biler annet enn som transportmiddel at jeg ikke er i stand til å verken elske eller hate en bil, så aner ikke om det er noe med Octaviaen som kan være grunn til å hate den.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 11:43   #49
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Octaviaen har omtrent tilsvarende bagasjeplass som Passat, er billig å fikse og billig å kjøpe. Vi har en i familien.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 12:24   #50
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Jeg kjenner også mange knallfornøyde Octavia-eiere, og hadde vurdert den selv om vi ikke hadde blitt så hekta på å sitte litt høyt i bilen.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 12:48   #51
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Hva med å legge den ut på Finn, feks som delebil, om den ikke går? Eller selges som den står og vær nøye med å skrive ned alle mangler.
Om den går så ta en sånn teknisk tilstandsrapport. Det finnes en NAF på Rosenholm, ved Mastemyr.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 14:28   #52
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Vi har hatt Skoda. Funksjonell og praktisk, men ingen fancy detaljer. Prisen var årsaken til valget og vi angret aldri.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 00:25   #53
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Kan denne hjelpe med å rydde og regne og tenke?

https://www.smartepenger.no/kalkulat...r-for-bruktbil

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-19, 12:28   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Vi har tenkt og regnet, satt opp endeløse pro/con-lister med tre ulike scenarier; beholde bil, kjøpe nyere bil med billån, leve uten bil.

Vi har endt opp med å be verkstedet se over bilen mtp EU-kontroll (som er innen september i år) og finner de ting som må gjøres i tillegg til det som er nå så vraker vi den. Er den derimot i ok stand utover det her (nå har vi tross alt byttet ut ganske mye ) så fikser vi den og vraker den ved neste store regning. Mtp at vi har fått bilen og ikke kjøpt den, så er den akkurat nå på vippepunktet der den begynner å koste mer enn den smaker, men det vil uansett bli en større månedlig utgift å ta opp et lån.

Så jeg må belage meg på å hate bilen en stund til, og droppe ferie og Øya i år. Som seff har den beste lineupen med artister på LANG tid, og en rekke artister som mest sannsynlig ALDRI kommer tilbake. Så når de slapp Erykah Badu i går begynte jeg å grine.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-19, 15:23   #55
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Men, vær litt obs på hvilket verksted du bruker på en såpass gammel bil.
Er det merkeverksted du bruker?

Det kan være lurt å få en vurdering fra en nøytral part - om du tror det blir kostbar liste.
Så tenk litt på å heller bruke NAF til å ta den testen - De har verksted og kan det de driver med altså.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-19, 15:28   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Vi har et godt forhold til verkstedet vårt. Og vi kan ikke bruke masse tid og krefter på å flytte bilen fra der den står nå til et NAF-verksted og tilbake. Den kjører jo ikke. Det får være måte på til krefter vi skal legge i den drittbilen altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-19, 16:11   #57
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Ånei, å bytte drittbil mot Øya kjente jeg langt ned i sjelen at må være skikkelig, skikkelig kjipt.

På årntli.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-19, 16:17   #58
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Ikke si det da begynner jeg å grine igjen. På årntli.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-19, 16:29   #59
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Åh, så utrolig kjipt. Det er ikke noe morsomt å være voksen og måtte velge en bil man ikke liker fremfor kule ting.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-19, 18:59   #60
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fikse bil eller vrake bil?

Det må være mange bra 3-5 år gamle biler å få tak i nå? Jeg ville ikke kjøpt meg nytt «vrak», da er det kun spørsmål om tid før den går i stykker og blir kjempedyr.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no