Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-09, 21:22   #61
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Men vi har ikke akkurat fått valget mellom frukt og vikar. Vi har fått frukt. Selvfølgelig trenger vi vikar også, men vi bør vel ikke si nei til frukten av den grunn?

Neida, selvfølgelig ikke, men som sagt synes jeg skoledebatten periodevis har sporet av i retning av at "med frukt og mat løser vi det aller meste". Ref Mings "to tanker i hodet på en gang", det kan virke som om det delvis har blitt glemt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 01:12   #62
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Neida, selvfølgelig ikke, men som sagt synes jeg skoledebatten periodevis har sporet av i retning av at "med frukt og mat løser vi det aller meste". Ref Mings "to tanker i hodet på en gang", det kan virke som om det delvis har blitt glemt.

Jepp. Jeg er vel en av de som har pratet mest om frukt, men jeg er i grunn av samme oppfatning når det gjelder annen skolemat: Alle tiders, men det kommer langt bak på min prioriteringsliste. Så lenge vi ikke kan si "ja,takk, begge deler," bør gratis skolemat vente. (Ut fra overskriften i tråden høres det nesten ut som om lærere ikke unner barna et gratis, sunt måltid på skolen. )
Med mindre man tror lærere ikke har peiling på hva norsk skole trenger, bør det vel være et tankekors at så mange av de vil vente med skolelunsj?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 10:29   #63
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jepp. Jeg er vel en av de som har pratet mest om frukt, men jeg er i grunn av samme oppfatning når det gjelder annen skolemat: Alle tiders, men det kommer langt bak på min prioriteringsliste. Så lenge vi ikke kan si "ja,takk, begge deler," bør gratis skolemat vente. (Ut fra overskriften i tråden høres det nesten ut som om lærere ikke unner barna et gratis, sunt måltid på skolen. )
Med mindre man tror lærere ikke har peiling på hva norsk skole trenger, bør det vel være et tankekors at så mange av de vil vente med skolelunsj?

Er ikke dette like mye et politisk spørsmål da?
Jeg får i hvert fall inntrykk av at partier på høyresiden roper høyest om lærere med bedre faglige prestasjoner og "glemmer" mye av det andre.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 10:38   #64
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Er ikke dette like mye et politisk spørsmål da?
Jeg får i hvert fall inntrykk av at partier på høyresiden roper høyest om lærere med bedre faglige prestasjoner og "glemmer" mye av det andre.

Joda, det er helt klart et politisk spørsmål. Spesielt SV har jo vært fryktelig opptatt av gratis skolemåltid, mens Høyre vel vil satse på bedre lærerutdanning. Selv om jeg er uenig med Høyre i mye (og enig med SV i mye,) er Høyre sin skolepolitikk er langt mer fornuftig enn SV sin, etter min mening. Jeg er likevel ikke enig med Høyre i at vi trenger så forferdelig mange nasjonale prøver, spesielt ikke der elevene blir uthengt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 17:05   #65
Kinita
Fullverdig medlem
 
Kinita sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 36
Kinita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Jeg er en av de (få???) som ikke syns vi trenger gratis skolemat i Norge.
Det er faktisk foreldrenes jobb å sørge for mat til ungene, såpass bør man klare. Det er ikke vanskelig smøre en skikkelig matpakke og skrelle en gulrot de kan ha med.
De pengene det ville kostet Norge å bruke på skolemat trengs til helt andre ting i skolen.
Som utbygging, det er mange trange skoler rundt om.
Oppussing og fornying, det er mange "rønner" av noen skoler rundt om.

Flere ansatte og flere midler til vikarer, mange kommuner innfører vikarstopp omtrent før skoleåret er i gang.

__________________
Kinita og guttungen 02.
Kinita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no