Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

"Smart" telefon

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-13, 18:42   #101
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Kjære deg, Andreas. Dette er ikke FP på defensiven. Dette er FP som harselerer, stort sett.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 19:07   #102
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Min smarttelefon vet når jeg skal få mensen. Tenk det du, andreas84! :intimitetstyranniserer:

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 20:55   #103
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 22:10   #104
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

:fniser villt og hemningsløst:

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 00:27   #105
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Man blir nok ikke smartere av smarttelefon, men det hjelper ikke å unngå dem, heller. Noterer jeg meg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 05:03   #106
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Andreas: de refererer ikke til deg, men til han som det stod om i den avisartikkelen det ble linket til lenger opp her. Han som mente at internett ikke var kommet for å bli, eller noe slikt.

Jeg har ingen mp3-spiller, og tenker at det er tullete å kjøpe en ny dings når jeg har spotify på telefonen. Når jeg er ute har jeg plugger i ørene, og når jeg er på treningsrommet på jobb plugger jeg den i høytalerne som står der. Veldig praktisk.

Poenget mitt er vel egentlig at for meg erstatter smarttelefonen en del andre dingser. Det gjør den nok for ganske mange. Derfor er der mange som setter pris på de nye telefonene. De gjør hverdagen enklere.
Selvsagt kan man si mye negativt om dem også, det kan man om de fleste saker. Men for mange er plussene større enn minusene.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 08:07   #107
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Man blir nok ikke smartere av smarttelefon, men det hjelper ikke å unngå dem, heller. Noterer jeg meg.



Som Kirsebæret sier, så er det jo ikke vits i å kjøpe seg en ny dings for å høre på musikk når man allerede har en telefon med Spotify. Og om du mener en smarttelefon er en "stor, tung dings" lurer jeg på hvilken telefon du har vært borti. Min er slett ikke tung og jeg merker den knapt på armen. En arm-dings til å ha telefonen i koster nok mindre enn en ny MP3-spiller, uansett, og Spotify er jo gull verdt!
Jeg liker å ha en telefon med alt jeg trenger, i stedet for å ha ditt og datt separat.

At folk flest i dag sitter med nesa i telefonen ER et problem ja, jeg har jo hatt familiebesøk der flere har sittet med nesa i telefonen under hele besøket, eller sett på film sammen med folk som helst bryr seg mer om mobilen enn filmen, og det er ganske irriterende, spesielt på kino. Folk kan jo utvise normal folkeskikk selv om de tilsynelatende er helt avhengige av telefonene sine, vi har jo fått et zombie-samfunn! Men det betyr jo ikke at TELEFONENE er "teite", det er jo folk som er problemet. Telefonene er helt geniale, de.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 11:36   #108
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av andreas84, her.

Jeg syns det er tåpelig med en stor, tung boks festet til armen for å høre på musikk, når det fins snasne små mp3 spillere. Da slepper man i tillegg strålingen. Det armfestet regner jeg med Koster litt penger også.

Så måten å være en bevisst forbruker på, er å kjøpe en ny dings med akkurat samme funksjonalitet som den dingsen man har fra før, bare i noe mindre målestokk. Jeg er jammen glad vi fikk oppklart dette.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 23:13   #109
andreas84
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 15
andreas84 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: "Smart" telefon

"Så måten å være en bevisst forbruker på, er å kjøpe en ny dings med akkurat samme funksjonalitet som den dingsen man har fra før, bare i noe mindre målestokk. Jeg er jammen glad vi fikk oppklart dette."

Mobilen jeg har nå kostet 300,-. 750i husker jeg ikke, men jeg tipper ca 2000,- Nå ville den kostet en del mindre. Sansa mp3 spiller koster 350-400,-

Så ja, jeg vil påstå at det er bevisst pengeforbruk å gi 700,- (eller 2400,- 750i) for en vanlig telefon + mp3-spiller, mot 3-5000,- for touch-telefon.
Jeg synes også det er godt å slippe ekstra vekt på armen, strålingen, og redselen for å ødelegge noe til 3-5000,- når man er ute å trener.

Jeg kan forstå at det ikke frister å kjøpe mer når man allerede har svidd av 3-5000,- på en mobil. Når så mye er brukt, virker det som mange leter frem mange grunner til å forsvare trend-kjøpet.


"Og om du mener en smarttelefon er en "stor, tung dings" lurer jeg på hvilken telefon du har vært borti. Min er slett ikke tung og jeg merker den knapt på armen."

Som sagt, min gamle telefon var Sony Ericsson 750i. Den veide 99g. Den jeg har nå veier 94g. Når det gjelder disse touch-telefonene ligger de nyere på rundt 120-180g. Med et gjennomsnitt jeg tipper til 135g. Evt les å vurder selv http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_HTC_devices
Uansett. De er større og tyngre en de gamle.


"vi har jo fått et zombie-samfunn! Men det betyr jo ikke at TELEFONENE er "teite", det er jo folk som er problemet. Telefonene er helt geniale, de."

Dette Zombie problemet du snakker om, kan minskes. Om disse mobilene bare ikke hadde blitt hypet opp, og prakket på oss så kraftig.
Nå er det vel på barne og ungdomsskolen de begynner å få mobiler.
Mennesker er mennesker, vi er hva vi er utifra situasjonene vi settes i.


Sist redigert av andreas84 : 15-10-13 kl 23:19.
andreas84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 23:29   #110
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av andreas84, her.

Som sagt, min gamle telefon var Sony Ericsson 750i. Den veide 99g. Den jeg har nå veier 94g. Når det gjelder disse touch-telefonene ligger de nyere på rundt 120-180g. Med et gjennomsnitt jeg tipper til 135g. Evt les å vurder selv http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_HTC_devices
Uansett. De er større og tyngre en de gamle.

Ja, oi! Det er jo en vektforskjell på hele 41 gram der. Lurer på hvor mange minutter man shaver av mila om man løper med min vs din telefon.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 23:38   #111
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Jeg tror du må innse at slaget er tapt, andreas. Smartfonene er kommet og du får oss ikke til å velge noe annet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 00:31   #112
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av andreas84, her.

Så ja, jeg vil påstå at det er bevisst pengeforbruk å gi 700,- (eller 2400,- 750i) for en vanlig telefon + mp3-spiller, mot 3-5000,- for touch-telefon.

Hvis jeg strekker godvilja langt, så kan jeg gå med på at det kanskje er økonomibevisst å gjøre det på den måten. "Kanskje" fordi det finnes billigere smarttelefoner også, jeg betalte vel ca. 2000 for min smarttelefon (som på ingen måte var noe jeg måtte ha fordi alle andre hadde det, vi var langt uti 2013 før jeg kjøpte min første smarttelefon, og da fordi den klapptelefonen jeg hadde døde), og skulle jeg hatt både en annen, enklere telefon og en Mp3-spiller som støtter Spotify, så hadde jeg fort endt opp på den prisen uansett. Skulle jeg derimot ikke hatt Spotify-støtte på Mp3-spilleren, kunne jo den blitt billigere, men da hadde jo musikken kostet, så totalt hadde det nok ikke blitt billigere uansett.
Det er derimot ikke særlig miljøbevisst å kjøpe to elektroniske dingser når man kan klare seg med én.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 00:38   #113
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Smart" telefon

Og hva vekt angår: Jeg byttet ut en klapptelefon på 112 gram med en smarttelefon på 124 gram. De (svimlende) 12 grammene merker jeg fint lite til, gitt!

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 05:45   #114
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Smart" telefon

Jeg skjønner at du må ha et godt og innholdsrikt liv som klarer å bli så engasjert i hvilke telefoner folk velger.

Og jeg er enig med røkla; Hvorfor kjøpe flere dingser når man har en dings som fungerer? Det er mer miljøvennlig med bare en.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 06:38   #115
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av andreas84, her.

Mobilen jeg har nå kostet 300,-. 750i husker jeg ikke, men jeg tipper ca 2000,- Nå ville den kostet en del mindre. Sansa mp3 spiller koster 350-400,-

Så ja, jeg vil påstå at det er bevisst pengeforbruk å gi 700,- (eller 2400,- 750i) for en vanlig telefon + mp3-spiller, mot 3-5000,- for touch-telefon.

Men så slipper jeg også å betale for kalkulator, 7. sans, vekkerklokke, kamera og GPS, så jeg betviler på det sterkeste at min 5000,- kr mobil egentlig har blitt så mye dyrere enn din 300,- ++++ mobil.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 07:50   #116
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Jeg kan se og forstå noen argumenter mot smarttelefonene (mot mobiltelefoner generelt, egentlig) , men akkurat den der med at de er så tunge, og at man bør kjøpe flere dingser framfor én, er jeg ikke helt med på, altså.

Men Andreas, ser du begge sidene i slike saker, eller ønsker du bare å fronte ditt syn og få fram at du syns at vi andre er litt dumme?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 08:25   #117
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Ettersom smarttelefonen (iphone 4) min ikke var smart nok til å være vanttett, dessverre. Så nå lider jeg meg gjennom dagene med en låne-iPhone 3 fra jobben. Og sjelden har jeg merket hvor kjipt det er å nedgradere.

Snart blir det nyeste iPhone her igjen og alle hjerter gleder seg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 08:37   #118
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av andreas84, her.

På min tidligere jobb, og t-banen så jeg hele tiden folk totalt oppslukt i telefonen.

Ikke noe verre enn å få tiden til å gå ved å lese en bok. Eller mener du man i stedet bør snakke med fremmede?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 08:38   #119
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Ja, oi! Det er jo en vektforskjell på hele 41 gram der. Lurer på hvor mange minutter man shaver av mila om man løper med min vs din telefon.

Sikkert like mye som jeg shavet av på de fem kilometrene jeg løp i helgen med nye løpesko som var 60 gram lettere enn de gamle. Det vil si sånn ca. ingenting.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 10:54   #120
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Jeg leser bok på telefonen. Og jeg vil IKKE snakke med fremmede på bane eller buss om morgenen. Absolutt ikke!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no