Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Erfaringer med Skoda Superb?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-13, 12:28   #1
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Spørsmål

Erfaringer med Skoda Superb?

Vi vurderer å kjøpe 2011-modellen, stasjonsvogna. Hadde opprinnelig planer om Opel Zafira, men den blir for dyr for oss nå. Superben har jo ikke like mange seter, men veldig god plass likevel.
Synspunkter, erfaringer, plusser og minuser tas imot med takk!

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 12:34   #2
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med Skoda Superb?

Ingen personlig erfaring, men jeg har en kollega som har Skoda Superb, og som er veldig fornøyd med den.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 12:38   #3
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaringer med Skoda Superb?

pappa har og han elsker den. Han sier den er god på alle måter. God plass, god å kjøre og mye ekstra som følger med.

Han var forresten saabfantast sammen med svigerfamilien i mange år og når han gikk over til Skoda så ble det litt bruduljer i slekta.

__________________
(2005) (2010) (2012)

Sist redigert av Meissa : 27-02-13 kl 13:19.
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 12:55   #4
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Erfaringer med Skoda Superb?

Kan se for meg at det ble trøbbel da, ja vi har prøvekjørt og den er veldig god, romslig og fin.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 13:08   #5
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.838
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med Skoda Superb?

Lurer på om det er den stasjonsvogna vi nettopp hadde som leiebil da vår bil var på verksted. (Hvis ikke var det Zafira.)
Hvis det er det ville jeg sjekket varmeapparatet i bilen, dette fungerte dårlig i vår leiebil, som forøvrig var 2 mnd gammel.(Eller ny.)
Det var utrolig dårlig ryggelys på bilen, vi så nesten ingenting da vi rygget.
Da jeg skulle vaske vinduene, ja da kom det mye mer spyleveske utenfor vinduet (på sidene) enn på vinduet, bak var det nesten umulig å få vasket det skikkelig.
Vi irriterte oss grønne på bilen de 5 dagene vi hadde den. Den var god å kjøre da, det skal den ha.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 14:17   #6
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Erfaringer med Skoda Superb?

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Lurer på om det er den stasjonsvogna vi nettopp hadde som leiebil da vår bil var på verksted. (Hvis ikke var det Zafira.)
Hvis det er det ville jeg sjekket varmeapparatet i bilen, dette fungerte dårlig i vår leiebil, som forøvrig var 2 mnd gammel.(Eller ny.)
Det var utrolig dårlig ryggelys på bilen, vi så nesten ingenting da vi rygget.
Da jeg skulle vaske vinduene, ja da kom det mye mer spyleveske utenfor vinduet (på sidene) enn på vinduet, bak var det nesten umulig å få vasket det skikkelig.
Vi irriterte oss grønne på bilen de 5 dagene vi hadde den. Den var god å kjøre da, det skal den ha.

Det er jo en viss forskjell på om det var Zafira eller Superb da
men det skal jeg sjekke ja, den vi har sett på har parkerings- og ryggemonitor på skjerm, men vet at den har fått kritikk for dårlig sikt bakover.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 14:46   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med Skoda Superb?

Jeg kjører Superb, utrolig fornøyd i de 3 årene jeg har kjørt denne. Det største minuset med denne er at bagasjerommet er veldig stort/dypt, jeg er mye baki der å henter ting, og må krype inn for å nå det som ligger innerst og blir møkkete på knærne. Jeg er 170 cm. Ellers superfornøyd. Skoda hadde litt problemer med sinkslipp på bagasjelokket, sjekk at dette er utbedret ved kjøp av bruktbil Evt. Sørge for å få det utbedret på garantien.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 15:44   #8
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.838
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med Skoda Superb?

Opprinnelig lagt inn av frksnupp, her.

Det er jo en viss forskjell på om det var Zafira eller Superb da
men det skal jeg sjekke ja, den vi har sett på har parkerings- og ryggemonitor på skjerm, men vet at den har fått kritikk for dårlig sikt bakover.

Jada, men regner med at de kan ha visse likheter med akkurat disse tingene.
Her var det parkerings og ryggemonitor på skjerm, men det hjalp lite uten sikt.
Jeg ville nå sjekket det ut.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 15:49   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med Skoda Superb?

Jeg har fin sikt på Superben, den er stor og lang, men det blir en vane.
Jeg har ryggesensorer, men de piper så irriterende så de blir sjelden brukt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 23:02   #10
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Erfaringer med Skoda Superb?

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Jada, men regner med at de kan ha visse likheter med akkurat disse tingene.
Her var det parkerings og ryggemonitor på skjerm, men det hjalp lite uten sikt.
Jeg ville nå sjekket det ut.

Det skal sjekkes! Takk.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 23:16   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med Skoda Superb?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg har fin sikt på Superben, den er stor og lang, men det blir en vane.
Jeg har ryggesensorer, men de piper så irriterende så de blir sjelden brukt.

Hmf... er så vant til å ha ryggesensor at jeg omtrent får angst om jeg skal bruke en bil uten dette....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 23:21   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med Skoda Superb?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hmf... er så vant til å ha ryggesensor at jeg omtrent får angst om jeg skal bruke en bil uten dette....

Jeg bruker den i trange garasjeanlegg for å vite hvor nær veggen jeg er, men ellers så bruker jeg speil. (Superben har speil både innvendig og utvendig )

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 23:24   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med Skoda Superb?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg kjører Superb, utrolig fornøyd i de 3 årene jeg har kjørt denne. Det største minuset med denne er at bagasjerommet er veldig stort/dypt, jeg er mye baki der å henter ting, og må krype inn for å nå det som ligger innerst og blir møkkete på knærne. Jeg er 170 cm. Ellers superfornøyd. Skoda hadde litt problemer med sinkslipp på bagasjelokket, sjekk at dette er utbedret ved kjøp av bruktbil Evt. Sørge for å få det utbedret på garantien.

Sinkslipp er noe man generelt bør sjekke på svært mange biler i dag. Det er veldig små urenheter i produksjonen som kan forårsake dette problemet med lakktypene man har i dag ("miljølakk").

Sinkslipp vil normalt i starten utarte seg som "ujevnheter under lakken", før det blir en boble og lakken sprekker.

Eks:




Sjekk spesielt hjulbuene, rundt lister og innsteget i døråpningene.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 23:29   #14
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med Skoda Superb?

Opprinnelig lagt inn av frksnupp, her.

Vi vurderer å kjøpe 2011-modellen, stasjonsvogna. Hadde opprinnelig planer om Opel Zafira, men den blir for dyr for oss nå. Superben har jo ikke like mange seter, men veldig god plass likevel.
Synspunkter, erfaringer, plusser og minuser tas imot med takk!

Det er jo to ganske så forskjellige biler. Hva med f.eks. Touran? Ville tro prisene ikke var så forskjellig fra Superb når man ser på like gamle biler med samme motor etc, for i utgangspunktet er de ikke så ulikt priset. Når man snakker om 2011-modell er det jo også den nyeste Touran-modellen som er aktuell...

Mindre enn nye Zafira blir Touran imidlertid.

Har med det sagt ikke noe å utsette på Superb. Kunne godt vært en bil jeg kunne ha kjøpt hadde det ikke vært for at baksetet i Touran er bedre egnet for tre barnestoler...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 23:31   #15
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Skoda Superb?

Er ikkje du like lang som meg, omtrent? Eg satt mykje på med ein kollega til og frå jobb i ein superb, og satt veldig trykka oppi hanskerommet, med 1-år og oppover- bakovervendt sete bak meg. Eg tryr baggasjeromplassen går på bekostning av plassen framme. Då vi kjøpte bil, drog vi innom Babyshop og prøvde bakovervendt sete i bilen, og vi forkasta fleire modellar på grunn av at det blei lite plass til lange bein framføre setet.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 23:33   #16
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med Skoda Superb?

Superb'en har den desidert største benplassen bak, det høres rart ut at du satt tykt opp i hanskerommet ved å ha en barnestol bak deg. Den har like store bakdører som på en limo, samme med benplass.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 23:37   #17
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Skoda Superb?

Eg har bildegoogla. Eg trur det var ein octavia eg pleide sitte på i. Beklager.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 13:19   #18
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Erfaringer med Skoda Superb?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det er jo to ganske så forskjellige biler. Hva med f.eks. Touran? Ville tro prisene ikke var så forskjellig fra Superb når man ser på like gamle biler med samme motor etc, for i utgangspunktet er de ikke så ulikt priset. Når man snakker om 2011-modell er det jo også den nyeste Touran-modellen som er aktuell...

Mindre enn nye Zafira blir Touran imidlertid.

Har med det sagt ikke noe å utsette på Superb. Kunne godt vært en bil jeg kunne ha kjøpt hadde det ikke vært for at baksetet i Touran er bedre egnet for tre barnestoler...

Vi har prøvekjørt Touran, men den var like trang som Roomsteren vi har nå, likte den ikke i det hele tatt. Vi er begge lange og har lange familiemedlemmer, og ønsker oss komfort i forhold til det. Grunnen til at vi så på Zafira var først og fremst bagasjeplassen og romsligheten, og muligheten for flere seter, men vi har jo ikke behov for 7 seter med det første.

Superben blir kompromisset, på en måte, siden den hadde bedre plass i baksetet enn Zafiraen. Prisen teller også, siden jeg skal ut i 80% permisjon er det ikke tida for noe økt billån heller.

Hvis det blir aktuelt med tre barnestoler på sikt så vil vi uansett ha bytta bil innen den tid

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 13:21   #19
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Erfaringer med Skoda Superb?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Er ikkje du like lang som meg, omtrent? Eg satt mykje på med ein kollega til og frå jobb i ein superb, og satt veldig trykka oppi hanskerommet, med 1-år og oppover- bakovervendt sete bak meg. Eg tryr baggasjeromplassen går på bekostning av plassen framme. Då vi kjøpte bil, drog vi innom Babyshop og prøvde bakovervendt sete i bilen, og vi forkasta fleire modellar på grunn av at det blei lite plass til lange bein framføre setet.

Jeg er 170 cm, men syns også at Octaviaen var trang, både foran og bak. Superben er jo derimot mye lengre og med super bagasjeplass (selv om Zafiraen er høyere, og vi sannsynligvis kunne fått inn barnevogna uten å slå den sammen).

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 13:22   #20
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Erfaringer med Skoda Superb?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Superb'en har den desidert største benplassen bak, det høres rart ut at du satt tykt opp i hanskerommet ved å ha en barnestol bak deg. Den har like store bakdører som på en limo, samme med benplass.

Særdeles komfortabelt, med andre ord

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no