Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

"Lite hensiktsmessig måte" på engelsk?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-23, 18:26   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lite hensiktsmessig måte" på engelsk?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Særlig tyskere.

Haha! Ja. Men eventbyrå-tyskere er som ekstra overstrømmende vennlige amerikanere overlesset med høflighetsfraser å regne, i forhold til konsertproduksjonstyskere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 18:29   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lite hensiktsmessig måte" på engelsk?

Poenget mitt var egentlig at det ikke nødvendigvis alltid er riktig å slenge på ekstra høflighetsfraser til internasjonale mottagere bare fordi lissom, det avhenger jo også av bransjelingo og internkultur. Om man nå plutselig skulle sitte og føle seg som en elefant i et glassmagasin bare fordi man ikke konsekvent legger inn "how is the weather in your part of the world, we are having sunny days, let's hope it lasts, and also I hope your weekend will be marvellous" i korrespondansen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 18:34   #23
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lite hensiktsmessig måte" på engelsk?

Haha, ja, det er greit å se an hva tonen ser ut til å være der man er.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 19:57   #24
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Lite hensiktsmessig måte" på engelsk?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Gode tanker. Jeg bør bli flinkere til sånt. Det er bare å huske på det,da.

Vi kaller det «blåklokkehilsen» på min jobb.
Når vi er såå hyggelige og høflig i mail, men vil helst be mottaker om å dra….

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 20:39   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.491
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Lite hensiktsmessig måte" på engelsk?

En kollega mente at hun kunne høre på tastene mine , hvor hardt jeg trykket, hvis jeg egentlig undertrykket det jeg skrev høflige ord...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 22:27   #26
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.229
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: "Lite hensiktsmessig måte" på engelsk?

Ah...jeg har fått et smørblidt, ordrikt og overhøflig standardformular jeg nå må sende til folk som melder seg ut av organisasjonen jeg jobber i istedenfor å bare bekrefte at de nå er utmeldt.
Norsk organisasjon. Jeg er nok veldig kald og effektiv som person.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no