Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-13, 14:03   #101
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

. Det spiller vel egentlig ingen rolle når en starter med forberedelser, m.m. for andre? Er det virkelig noe som er mer rett enn noe annet? Jeg bare spør, for av og til virker det som om enkelte vil overbevise andre om at det en selv gjør er riktig og tar det andre gjør og andres kommentarer som kritikk av en selv. Noe det ikke er?

Jeg skrev :"Det er september, for pokker!" i pakkekalendertråden, men det var mest humoristisk ment, ispedd litt . Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg tar det ikke som kritikk av mitt valg om å starte på julepresangene i desember at andre starter i september. Grunnen til at jeg blandet meg inn her, var bare at jeg ønsket å påpeke at det ikke nødvendigvis er slik at "godt med alt som er gjort"-menneskene er så mye mer avslappet enn "i siste liten"-menneskene, min erfaring er at det er motsatt.

Og hvis jeg lever og har helsa, (som bestemor sier) kommer jeg nok til å lage en julesinkesjusketråd ca. 5 desember, og da kan andre gjerne få komme inn der og himle over at jeg ikke har begynt før, det burde de jo ha god tid til også, i og med at de er ferdige med det meste innen den tid.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 14:21   #102
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg skrev :"Det er september, for pokker!" i pakkekalendertråden, men det var mest humoristisk ment, ispedd litt . Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg tar det ikke som kritikk av mitt valg om å starte på julepresangene i desember at andre starter i september. Grunnen til at jeg blandet meg inn her, var bare at jeg ønsket å påpeke at det ikke nødvendigvis er slik at "godt med alt som er gjort"-menneskene er så mye mer avslappet enn "i siste liten"-menneskene, min erfaring er at det er motsatt.

Og hvis jeg lever og har helsa, (som bestemor sier) kommer jeg nok til å lage en julesinkesjusketråd ca. 5 desember, og da kan andre gjerne få komme inn der og himle over at jeg ikke har begynt før, det burde de jo ha god tid til også, i og med at de er ferdige med det meste innen den tid.

Som jeg sa, spiller det noen rolle om en starter i desember, januar, september, eller når en måtte ønske å starte for andre? En gjør som en selv vil og syns er best for seg selv, eller? Det er dette jeg kommenterte og ikke om den ene typen er mer avslappet enn andre. Det vet jeg fint lite om. Og helsa er selvsagt viktigst.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 14:48   #103
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Folk må selvsagt gjøre det som passer de best og det som gleder dem. Men jeg synes handelsstanden kunne ventet med å tjene penger på alt som har med jul å gjøre til november iallefall.
Når store kjøpesentre må begynne å montere julebelysningen i september for å bli ferdig til jul, sier det litt om hvor enormt de satser på at folk skal legge igjen millioner for å "feire" jula.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 14:53   #104
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.601
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Forberedelser er forberedelser, og det er gøy.

Og noen ting TAR lang tid, om jeg ikke kjøper lam og legger til salting og henger til tørk nå, så BLIR det ikke tørt til jul. Det er starten på juleforberedelsene, rett og slett.

Jeg har også lyst å pynte treet litt tidlig, når vi alltid reiste bort i jula og kom tilbake over nyttår pleide vi pynte det et par uker før jul så vi skulle rekke å se det før vi dro.

Nå skal vi jo være hjemme, men at vi pynter det siste helga i alle fall er nok det seneste.

Vi har ikke jul allerede nå, selv om vi begynner å forberede den nei. Men det er greit å forberede den, kose oss, nyyyyyte det. Dvs, det er bare jeg som begynner enda, kjøtt, mat, og kalendergavesøking på ebay. Inkluderer mannen da, sånn etterhvert som han synes det er greit. Ungene lar vi vente, siden det ellers blir for lenge til jul for dem. Knerten har gledet seg til pakkekalenderen sånn siden mai eller noe sånn...nedtelling til jul er stas, men han får ikke begynne å telle ned enda, nei.

Men jeg får begynne å forberede, så slipper jeg styret i siste liten. I teorien i alle fall, i praksis kommer jeg sikkert til å ha mer til felles med de som føler seg hjemme i julesjusketråden, enn de som virkelig begynner tidlig, men jeg planlegger i alle fall å komme igang nå, for jeg BLIR stresset i desember ellers.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 15:37   #105
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.908
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Selv om jeg så smått har begynt juleplanlegging er jeg enig i at handelsstanden begynner for tidlig. Jeg har ikke julestemning nå og kommer ikke til å spise julemarsipan eller drikke julebrus før nærmere desember (men kjøpesentrene her pynter heldigvis ikke til jul før november, og da synes jeg det er greit). Julepynten kommer opp lille julaften og går ned igjen dagen før jobbstart. Jeg nyter både forberedelsene og selve julen. Vi har også en barnebursdag i begynnelsen av desember, så fram til da blir det jo litt begge deler før julestemningen tar av etter bursdagen.

Ellers tenker jeg at det er unødvendig å snakke om hvem som stresser mest eller minst, eller hvem som liker julen mest eller minst. Det viktigste er ikke når man starter eller hva man gjør, men at man gjør det som er viktig for en selv og familien sin. Vi liker å planlegge i god tid, vi liker å vente med julepynten til lille julaften og har ikke behov for ha alt av julestas framme hele desember, vi liker julekaker og baker mye til jul, vi liker pakkekalendere og vi liker at både voksne og barn får julegaver. Ingenting av det vi gjør er det minste stress. Om andre synes enkelte ting blir for mye, eller rett og slett er helt uinteressante, for dem og velger å kutte ut er det jo ikke noe problem. Man velger faktisk helt selv hva man ønsker å gjøre og når uten at man trenger å mene så mye om de som gjør det annerledes.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 16:47   #106
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Ellers tenker jeg at det er unødvendig å snakke om hvem som stresser mest eller minst, eller hvem som liker julen mest eller minst. Det viktigste er ikke når man starter eller hva man gjør, men at man gjør det som er viktig for en selv og familien sin. Vi liker å planlegge i god tid, vi liker å vente med julepynten til lille julaften og har ikke behov for ha alt av julestas framme hele desember, vi liker julekaker og baker mye til jul, vi liker pakkekalendere og vi liker at både voksne og barn får julegaver. Ingenting av det vi gjør er det minste stress. Om andre synes enkelte ting blir for mye, eller rett og slett er helt uinteressante, for dem og velger å kutte ut er det jo ikke noe problem. Man velger faktisk helt selv hva man ønsker å gjøre og når uten at man trenger å mene så mye om de som gjør det annerledes.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 17:15   #107
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.474
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Myria sier mye bra! Det eneste jeg gjør nå er å tenke litt på julegaver og kanskje handle noe etter hvert som høsten går. Julemat, søtt og brus kjøpes ikke før desember. Pynter lille julaften tenker jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 18:30   #108
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.360
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Alle må selvsagt gjøre det som passer dem best i- og for sine hjem - jeg kunne ikke brydd meg mindre, men handelsstandens julefeiring, som starter på sensommeren, synes jeg er klein.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 18:32   #109
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Alle må selvsagt gjøre det som passer dem best i- og for sine hjem - jeg kunne ikke brydd meg mindre, men handelsstandens julefeiring, som starter på sensommeren, synes jeg er klein.

Enig! Men det er egentlig en annen diskusjon.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 18:32   #110
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Selv om jeg så smått har begynt juleplanlegging er jeg enig i at handelsstanden begynner for tidlig. Jeg har ikke julestemning nå og kommer ikke til å spise julemarsipan eller drikke julebrus før nærmere desember (men kjøpesentrene her pynter heldigvis ikke til jul før november, og da synes jeg det er greit). Julepynten kommer opp lille julaften og går ned igjen dagen før jobbstart. Jeg nyter både forberedelsene og selve julen. Vi har også en barnebursdag i begynnelsen av desember, så fram til da blir det jo litt begge deler før julestemningen tar av etter bursdagen.

Ellers tenker jeg at det er unødvendig å snakke om hvem som stresser mest eller minst, eller hvem som liker julen mest eller minst. Det viktigste er ikke når man starter eller hva man gjør, men at man gjør det som er viktig for en selv og familien sin. Vi liker å planlegge i god tid, vi liker å vente med julepynten til lille julaften og har ikke behov for ha alt av julestas framme hele desember, vi liker julekaker og baker mye til jul, vi liker pakkekalendere og vi liker at både voksne og barn får julegaver. Ingenting av det vi gjør er det minste stress. Om andre synes enkelte ting blir for mye, eller rett og slett er helt uinteressante, for dem og velger å kutte ut er det jo ikke noe problem. Man velger faktisk helt selv hva man ønsker å gjøre og når uten at man trenger å mene så mye om de som gjør det annerledes.

Nemlig.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 18:33   #111
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.360
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Enig! Men det er egentlig en annen diskusjon.

Ikke på FP. Her skal tråder spore av i større eller mindre grad.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 18:35   #112
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Ikke på FP. Her skal tråder spore av i større eller mindre grad.

Ja, det er sant.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 20:38   #113
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Som jeg sa, spiller det noen rolle om en starter i desember, januar, september, eller når en måtte ønske å starte for andre? En gjør som en selv vil og syns er best for seg selv, eller? Det er dette jeg kommenterte og ikke om den ene typen er mer avslappet enn andre. Det vet jeg fint lite om. Og helsa er selvsagt viktigst.

Leser du at jeg ikke mener at folk bør gjøre som de selv vil? Og hvis det beste er at folk får gjøre som de selv vil, hvorfor får ikke jeg kommentere og mene det jeg vil, hm?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 21:25   #114
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.908
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Det er forskjell på å si "sånn gjør jeg det" og å si "sånn gjør jeg det og alle som gjør slik har ikke et avslappet forhold til ting og er ikke i stand til å nyte øyeblikket". Det hadde vært mer fruktbart å skrive hvorfor man selv velger sånn heller enn å rakke ned på de som velger slik.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 21:31   #115
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Seriøst Myria? "Rakke ned på"? Det synes jeg kanskje var litt voldsomt. Jeg har i grunnen ikke merket noe til noen nedrakking fra noen her, men jeg blir ikke fornærmet av at andre kommenterer mitt forhold til juleforbereldelser. For jeg vet jo at jeg egentlig har rett

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 21:36   #116
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er forskjell på å si "sånn gjør jeg det" og å si "sånn gjør jeg det og alle som gjør slik har ikke et avslappet forhold til ting og er ikke i stand til å nyte øyeblikket". Det hadde vært mer fruktbart å skrive hvorfor man selv velger sånn heller enn å rakke ned på de som velger slik.

Nedrakking faktisk. Tror du lever i en vennligere verden enn meg om små gisp av vantrohet blir klassifisert som nedrakking. Nedrakking tenker jeg er mer sånn:

Har dere begynt på juleforberedelser allerede? Hva er feil på dere? Har dere ikke selvtillit nok til å stå i mot handelsstanden? Er dere julehorer som ikke har vett til å ha et bra liv? Dere bør skamme dere!

Anyways.
Jeg er julehore i så fall. Jeg driver og planlegger julemiddagen.
Og tenker at i år skal vi ha gås med karamelliserte poteter. Ikke hatt det før, så trenger tips til tilbehør.
Rødkål og ripsgele? Søtpotetstappe? Rosenkål?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 21:42   #117
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.601
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg planlegger også middagen, eller egentlig "er det gjennomførbart å lage det med tre kokeplater, siden den fjerde er død, når man skal ha:
Pinnekjøtt
Svinemør
Poteter
Kålrabistappe
Surkål
Antakelig også rødkål.

Men ja, for møren ligger sammen med kjøttet, under potetene (som dampes) koker surkålen og rådkålen, nei søren, den potetpanna den var ikke til indikjson, såden ga vi vel vekk, da er der ikke like mye rom under til det, vel, kålrota får være der da, og så får de to siste koke på den siste plata, det går jo det ettersom jeg kommer til å gå for butikk-kjøpt i pose. Ja, sant, det går? (Mamma bruker noe sånn som 7 plater til jul, men da har hun i tillegg svineribbe, og da altså saus, rødkål og surkål hjemmelaget så det trenger egne gryter og enda noe til, tror jeg...

Alternativet er å kjøpe en ny koketopp, men det hadde jeg tenkt å vente med til vi en eller annen gang, helst innen fem år? tar kjøkkenet....

Nettopp sørget for at pinnekjøttet havnet i saltlake (og hadde kokt for lite, så jeg noterer meg i boken at jeg må lage mer neste år, posjon to står ute til kjøling nå og blir slått over i morgen tidlig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 21:42   #118
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Rødkål er i hvert fall veldig godt til gås, Esme. Og jeg innbiller meg å ha fått epler og svisker og sånt til?

Jeg er også der at jeg gisper litt, men det er kanskje mest fordi jeg hvert år vil være tidlig ute, og så blir det ikke helt sånn. Det har noe for seg å spre gaveutgiftene litt, så jeg skal prøve å tenke på det i oktober eller noe. Foreløpig er det eneste vi vet at vi helst vil være hjemme, i stedet for å slepe to tette, vogn, bagasje og gaver over fjellet, så gjenstår det å se hvem som kommer hit. Graden av planlegging av mat o.l. avhenger av akkurat det. Jeg regner med å måtte jobbe masse før jul og i romjulen, heldigvis har jeg en mann i perm som kan fikse og ordne.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 21:44   #119
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.908
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Det blir litt flisespikkeri å fokusere på ordvalget synes jeg da, men det var uansett ikke en fullt så sterk mening lagt i ordet fra min side i allefall. Jeg får bare bittelitt bakoversveis av negative kommentarer i en tråd som egentlig handler om koselige juleforberedelser.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 21:46   #120
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.908
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Gås høres forresten veldig godt ut og jeg har flere ganger tenkt at det bør innføres som romjulsmiddag, i allefall testes ut et år. Som selve julemiddagen tror jeg ikke noen får rokke ved kalkunen vår.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no