Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Retro kjøleskap

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-10, 12:39   #1
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Retro kjøleskap

Vi skal bygge hus, og jeg ligger å planlegger kjøkken om nettene i stedet for å sove.

Jeg fant dette tøffe kjøleskapet og oppvaskmaskin i 50-tallsstil da jeg googlet litt i går kveld. Jeg får ikke til å legge inn bildene, men det går bra med linker, sant?

http://www.rikall.no/Directory/Image...in_615_310.jpg

http://www.rikall.no/Directory/Image...in_615_310.jpg

Men er det vanskelig å få resten av kjøkkenet til å passe denne stilen? Jeg ser for meg at et enkelt, hvitt kjøkken er bra nok. Og må jeg ta hensyn til stua, eller kan jeg gjøre som planlagt der. Lys tapet på veggene, lyse møbler og litt duse farger her og der.

Mannen mente at det var altfor dyrt, men jeg kan heller gå ned i standard på badet hvis jeg får drømmekjøkkenet mitt.

Og vil jeg være lei av det om 5 år?

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 12:40   #2
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Retro kjøleskap

Og, blir det helt feil med integrert kaffemaskin og mikro?

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 12:42   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.767
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retro kjøleskap

Jeg har planlagt tre nye kjøkken - alle fra Ikea. Dette er derfor langt fra min verden. Du tenker kjøleskapet og oppvaskmaskinen i samme farge? Jeg synes de var kjempekule, men ville nok ikke valgt de hjemme. (og spes ikke i rosa )
Vi valgte å ikke ha noen integrerte hvitevarer fordi vi ville ha fleksibilitet, men det kommer jo an på hvor god plass dere har. (vi pusset opp et kjøkken i et gammelt hus og måtte derfor forholde oss til et trangt rom).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 12:46   #4
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Retro kjøleskap

Fordel med resten integrert eller samme stil? Tror det. Enkelt hvitt kjøkken blir vel fint til? Veldig stilige

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 12:53   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retro kjøleskap

Jeg kunne godt tenkt meg et slikt kjøleskap, men oppvaskmaskina har jeg heller villet hatt innebygd. - Kjøleskapet er så stilig at det fortjener å skinne alene!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 12:55   #6
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Retro kjøleskap

Resten må vel bli integrert ja, det funker det? Og kjøleskap og oppvaskmaskin bør vel være i samme farge. Jeg er veldig glad i lyserosa, men jeg tror jeg skal ta hensyn til min bedre halvdel og velge en annen farge. Kanskje den blåfargen som var på oppvaskmaskinene jeg linket til. Jeg er mest glad i duse farger, så det blir ikke rødt eller oransj, selv om det ser veldig kult ut på bildene.

Kanskje jeg må finne noen barstoler i samme stil også. Går og googler.

Men, blondie. Jeg kan vel ha et hvitt kjøkken fra IKEA sammen med disse hvitevarene, eller blir det helt feil?

Jeg er ikke spesielt god på interiør, så jeg har litt angst for å bli misfornøyd med hele huset.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 12:56   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retro kjøleskap

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg kunne godt tenkt meg et slikt kjøleskap, men oppvaskmaskina har jeg heller villet hatt innebygd. - Kjøleskapet er så stilig at det fortjener å skinne alene!

Enig!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 12:57   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.767
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retro kjøleskap

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Men, blondie. Jeg kan vel ha et hvitt kjøkken fra IKEA sammen med disse hvitevarene, eller blir det helt feil?

Nei, det synes jeg ikke. Selv har vi Lidingø og jeg er forelsket. Det har den gamle stilen vi var på jakt etter.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 12:57   #9
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Retro kjøleskap

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg kunne godt tenkt meg et slikt kjøleskap, men oppvaskmaskina har jeg heller villet hatt innebygd. - Kjøleskapet er så stilig at det fortjener å skinne alene!

Du har kanskje et poeng, men oppvaskmaskina var jo så kul.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:00   #10
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Retro kjøleskap

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nei, det synes jeg ikke. Selv har vi Lidingø og jeg er forelsket. Det har den gamle stilen vi var på jakt etter.

Det er det kjøkkenet jeg liker best på IKEA. Men storesøster har det og svigerinne har nettopp bestilt det. Blir det dumt å ha likens da?
Svoger har kontakter i Sigdal, så han kan hjelpe oss med en god pris. Jeg tror likevel det blir langt dyrere enn IKEA.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:02   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.767
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retro kjøleskap

Ikea-kjøkken er det jo såpass mange som har at jeg ikke synes det blir rart. Det dere må finne ut av er jo om dere synes det blir kjedelig å se det samme overalt. Vi valgte Ståt på hytta og når svigers og søster dro til med samme nesten samtidig, så kjente jeg at jeg syntes det ble litt kjedelig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:04   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retro kjøleskap

Jeg synes ikke nødvendigvis at kjøkkenet behøver å være gammeldags, jeg synes det er knallkult med et sånt kjøleskap til et høyglanskjøkken også.

Et gult et eller noe sånt. Oppvaskmaskina var også kul, men det blir litt sånn 'overmatching' synes jeg. Hold deg til kjøleskapet. Kanskje kan du heller kjøpe deg en Kitchen Aid kjøkkenmaskin i samme farge, evt i en annen knæsj farge.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:04   #13
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retro kjøleskap

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg kunne godt tenkt meg et slikt kjøleskap, men oppvaskmaskina har jeg heller villet hatt innebygd. - Kjøleskapet er så stilig at det fortjener å skinne alene!

Så enig!

Sjekk ut kjøkkenet i denne bloggen: :BO

Bildet er tatt fra bloggen hennes, skroller du nedover på siden jeg linket finner du endel inspirasjon.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:06   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.767
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retro kjøleskap

Men en annen ting. Det kjøleskapet der er da utrolig lite?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:09   #15
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retro kjøleskap

Skulle jeg hatt mikro kunne den vært bygd inn, kaffemaskin ville jeg ikke hatt slik. En bra kaffemaskin tåler også godt å stå alene på benken.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:11   #16
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Retro kjøleskap

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg synes ikke nødvendigvis at kjøkkenet behøver å være gammeldags, jeg synes det er knallkult med et sånt kjøleskap til et høyglanskjøkken også.

Et gult et eller noe sånt. Oppvaskmaskina var også kul, men det blir litt sånn 'overmatching' synes jeg. Hold deg til kjøleskapet. Kanskje kan du heller kjøpe deg en Kitchen Aid kjøkkenmaskin i samme farge, evt i en annen knæsj farge.

Enig! Jeg ville droppet oppvaskmaskinen og heller hatt den helintegrert. En Kitchen Aid kjøkkenmaskin eller blender hadde vært perfekt på benken sammen med et Smeg-kjøleskap

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:12   #17
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Retro kjøleskap

Overmatching ja, det høres ut som meg.
Jeg har allerede tenkt å ønske meg Kitchen Aid i 30-årsgave, så det kan vel hende det er nok med kjøleskapet da. Og Kitchen-Aid i en annen farge ja.

Det er så greit med flere meninger, jeg blir litt låst i tankene mine noen ganger. Ang.kjøkkeninnredning så tror jeg vi sjekker Sigdal først for å høre om pris, blir det for dyrt går vi til IKEA.

Vi har enda ikke stukket spaden i jorda, så jeg har noen måneder på å tenke på. mulig det blir noen søvnløse netter.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:14   #18
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.767
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retro kjøleskap

Kvik kan være et alternativ også.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:14   #19
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Retro kjøleskap

Vedr. Kitchen-Aid: Ville tatt hvit, lysegul, eller noe sånt. Den lyseblå fargen blir nydelig, men tror ikke det passer med rødt til.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:14   #20
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Retro kjøleskap

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Men en annen ting. Det kjøleskapet der er da utrolig lite?

Det er 1.78. Vi har akkurat samme størrelse i dag, og syns vi har nok plass. Men det er mange rundt oss som klager på små kjøleskap. Kanskje vi kan ha et reservekjøleskap på boden.

Kvik er også et alternativ ja.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no