Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Farge ull fra Janus?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-08, 18:33   #141
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Kan jeg dele opp pulveret da?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 18:34   #142
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Noen pulver kommer jo i dobbelpakke. Det burde jo gå

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 20:32   #143
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Det var jo ikke pulver, det var flaske. Men hadde mer enn nok ull til å farge det som trengtes. Spent på resultatet. Forvasker en vask som skal bli brun nå. I morgen står en grønn og en lilla vask for tur.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 22:47   #144
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Jeg har farget Janusull på 60 grader jeg. Den gang det ikke fantes Nitorfarger som gikk på 40 grader.

Stikka; du kan fint farge ull og bomull sammen, jeg ville heller gjort det enn å begynne å dele opp fargene, det blir bare ball. Men ulla og bomullen får selvsagt ikke samme farge.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 22:51   #145
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Vasker ut overskuddsfargen på den brune ulle jeg har farget nå. Måtte titte litt før jeg satte igang maskinen. Fargen ble knallfin. Håper den er like fin når den er ferdig og tørr.

Tusen takk for at du satte meg på tanken, Zol.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 22:56   #146
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.


Tusen takk for at du satte meg på tanken, Zol.

Bare hyggelig

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 23:20   #147
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Finnes det salg på ullundertøy noe sted nå? *har lyst til å farge*

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 21:19   #148
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Farga ein ladning i dag.
Konklusjon:
Janus tar farge fint
Ullfrotté frå Iris tar ikkje farge fint. Dvs. nuppane tok farge, så det ser litt snålt ut, men pyttsann

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 21:37   #149
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Sv: Farge ull fra Janus?

har lestet helle tråden men fikk ikke det med meg:
hva heter farge dere kjøpte? hvor kan den kjøpes? den som kan brukes på ull og bomull.
Kan den brukes på en par converse sko??
hvordan brukes den?

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 22:39   #150
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Noen som har prøvd å farge de ull/bomullsklærne fra cubus?

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 22:41   #151
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Ja det gjorde jeg et annet år Wix. Og muligens nå også? SJekk lilla eller brun haug fra meg. Det blir annen farge inni en utenpå.

Og generelt; ikke bruk den fargen fra Herdin (?)uten fiksermiddel. Storebrors longser mister farge når han tisser i dem . Skal farge på nytt i morgen og håper all farge fikseres da .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 00:31   #152
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Jeg farget en jakke til meg selv i dag, sammen med noe ullundertøy. Var overbevist om at jakka var laget av ren ull, men det var den ikke.
Akryl tar ikke farge gitt.

Går det ann å farge den på nytt med farge for akryl tror dere?

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 21:29   #153
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Da har jeg farget om de ulykksalige grønne plaggene som fikk batikkmønster dersom de fikk vann/tiss/fukt på seg. Nå brukte jeg den jeg har farget lilla og brun i før, og den er jeg superfornøyd med. Det er altså Herdins natural fibre. Den nye grønnfargen ble også tusen ganger bedre enn den forrige;

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 08:09   #154
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Herdins natural fibre.

Jeg skulle kjøpe denne fargen. Var på Clas Ohlson. Leste på pakken, og der stod det at du måtte kjøpe Herdins Salt også, men det var de tomme for.
Kan man bruke vanlig salt også?

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 08:44   #155
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Noen som har prøvd å farge de ull/bomullsklærne fra cubus?

Jepp. Kantene tok mindre farge. Farget alt brunt. Kantene ble beige. Pass på at tøyet er skikkelig vått når du skal farge.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 09:21   #156
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Jeg skulle kjøpe denne fargen. Var på Clas Ohlson. Leste på pakken, og der stod det at du måtte kjøpe Herdins Salt også, men det var de tomme for.
Kan man bruke vanlig salt også?

Jeg bruker alltid vanlig salt. Hvorfor betale mer enn man må lizzåm?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 23:10   #157
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

De i butikken påstår at Herdins saltet er mildere mot vaskemaskinen.

De i butikken hører jeg ikke på.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 23:11   #158
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Jeg får ikke tanken på oransje ull ut av hodet. Fant en hvit body jeg hadde glemt å farge, og trenger strengt tatt en ekstra pysj til både stor og liten .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 23:14   #159
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Æsj, jeg skjønner ikke hva jeg gjør i denne tråden engang. Jeg er jo livredd for å farge igjen.. Hmm, har likevel noe lyseblå prinseull jeg gjerne skulle sett i grønt. Går det bra om jeg tar de på 40 grader med Herdins naturfiber og salt?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 23:16   #160
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Ja det går glimrende kokosbolle. Bare husk at knapper og glidelåser (og sømmer) forblir blå eller hvite. Velg en mørk grønnfarge.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no