Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Glutenfri fiskegrateng

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-09, 16:51   #1
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Spørsmål

Glutenfri fiskegrateng

Noen som har en god oppskrift?

  Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 17:48   #2
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glutenfri fiskegrateng

Jeg trekker sei i ti - femten minutterstid, koker makaroni litt kortere enn anbefalt på pakken... så lager jeg hvit saus av smør, salt, pepper, muskat, litt buljong(toro er glutenfri), hvit ost og rød semper og sper med melk - har oppi et pisket egg på slutten.

Har fisken og makaronien i sausen, heller det i ildfast form, strør over enten med griljermel fra shär eller ost (barnas favoritt) - steker i ovnen i en halv times tid - førti min. (ca 225 grader, midt i ovnen)

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 17:50   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri fiskegrateng

Jeg bruker bare helt vanlig oppskrift jeg, fra Ingrid Espelid Hovig-kokeboka
Bare at jeg skifter ut melkeproduktene med sojaprodukter (jeg bruker ikke buljong), og makaroniene med glutenfri makaroni, også har jeg enten glutenfritt brødrasp fra eget brød, eller jeg bruker noe glutenfri kruskakli-aktige-greier (som jeg er tom for så får ikke sjekket - tror det var noe bokhvetegreier) på toppen. Og melet bytter jeg med hva jeg nå måtte ha for hånden av glutenfritt finmel. Du kan kjøpe en pose med lys glutenfri melmiks fra Toro f.eks, det er ikke så mye heller i posen.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 17:54   #4
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Glutenfri fiskegrateng

Når jeg lager vanlig grateng så lager jeg saus på meljevning - oppfører det glutenfrie melet seg på samme måte? Altså slik at jeg kan smelte smør og jevne med glutenfritt mel?

  Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 17:56   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri fiskegrateng

mnjemn.... nja
Av og til, hvis det er i godt humør og sånt

Neida, det funker greit. Du kan jo evt. prøve samme metoden med Maizenna eller potetmel som du sikkert har i hus, og se om det funker. Så slipper du å kjøpe noe mel.
(NB: ikke hvis pakken er åpnet og står vedsiden av åpne melposer)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 17:58   #6
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glutenfri fiskegrateng

Jeg synes det oppfører seg ganske likt... men det krever litt mer røring for at det ikke skal klumpe seg.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no