Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Nokon som kan litt om diverse diettar?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-07, 13:18   #41
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nokon som kan litt om diverse diettar?

Så flott at det går så bra Syrin!

Jeg har også lest en del om lavkarbo og hvor bra denne typen mat er for diabetikere og alle som er insulinresistente (mange flere enn hva vi tror). Egentlig så tror jeg at det er mat som er bra for oss alle, gjerne iblandet litt sunt vett. Jeg har lest Paulúns bok som jeg syns er bedre enn Fedons. Jeg vet ikke om den finnes oversatt til norsk.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 20:27   #42
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nokon som kan litt om diverse diettar?

Interessant lesing!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 20:59   #43
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nokon som kan litt om diverse diettar?

Jeg vil anbefale deg og ta en tur til Naturopat.

Har klippet fra norke naturopaters landsforbund http://www.naturopatforbundet.no/default.asp?fid=1001

Naturopat


Naturopati er en helhetlig behandlingsform hvor målet er å støtte kroppens selvhelbredende evner til å gjenopprette balanse og bli kvitt avfallstoffer. Ved hjelp av naturopatens unike kompetanse innen ernæring, kostholdsveiledning, vitamin- og mineralterapi, urtemedisin, blomstermedisin, fotsoneterapi, øreakupunktur hjelper naturopaten til med å rette opp ubalanser. Dette kan øke kroppens evner til å forebygge og bekjempe sykdom. En naturopat benytter seg blant annet av følgende behandlingsmetoder:

En naturopat tilbyr individuelle råd til den enkelte klient, ut ifra en meget grundig kartlegging rundt symptomer, sykdom, livsstil, arv, stress, miljø og tilgjenglige analyser. Deretter setter naturopaten sammen et individuelt behandlingsopplegg som inkluderer kostendringer, tilskudd av urtemedisiner, vitaminer, mineraler og essensielle fettsyrer der dette er nødvendig. Naturopaten legger stor vekt på at pasienten selv blir involvert i prosessen frem mot bedre helse, noe som gir større mulighet for varig bedring.
Urtemedisin, fotsoneterapi, øreakupunktur og Bachs blomstermedisin bruker naturopaten i kombinasjon med ernæringsterapi / kostholdsveiledning, eller som selvstendige behandlingsverktøy.
Ernæringsundervisningen i naturopatstudiet ved NAN er den mest omfattende av sitt slag i Norge og gir grunnlaget for brobygging mellom naturmedisin og det etablerte helsevesenet gjennom sin akademiske og forskningsbaserte tilnærming.
Naturopater har kompetanse i orientalsk medisin ogTradisjonell Kinesisk Medisinsk tankegang. Naturopaten benytter dette til å se sammenhenger og tilrettelegge terapiformer.
Naturopaten har tilgang til uliketestmetoder som bl.a. kan gi informasjon om pasientens ernæringsstatus og ubalanse i kroppen.

Naturopatiens historie

Naturopati bygger på tanker av Hippokrates og ble opprinnelig systematisert av munken Kneipp, som valgte å inkludere alle kjente naturlige teknikker og metoder i sine kursteder. Ideer ble senere tilført av franskmannen Bernard, den tyske homeopaten Scheel og amerikaneren Benjamin mot slutten av 1800-tallet.
Benjamin er kjent for de tre tesene han utviklet, om at alle former for sykdom har samme årsak, at kroppen alltid vil arbeide for at individet har det best mulig, og at kroppen har selvhelbredende krefter som setter den i stand til å finne sunnhet og helse.
Behandlingsformen hadde stor utbredelse rundt det forrige århundreskiftet, men mistet sin popularitet som følge av fremveksten av mer teknisk legevitenskap. Den har igjen fått økt oppmerksomhet de siste årene, særlig fordi den setter den enkelte og det naturlige i fokus.

Jeg har selv 3 av 5 års naturopatutdannelse fra NAN , men har permisjon derifra på ubestemt tid.
Skulle gjerne ha satt meg ned og kommet med råd til deg,men det har jeg dessverre ikke nok energi til for øyeblikket.
Men anbefaler deg å ta med datteren din til en naturopat for å få hjelp. Naturopater har 5 åring utdannelse med bl.a medisin grunnfag.


Naturopater i Hordaland:

NaturopatiSenteret
Senter for helhetsbehandling
Laila Auestad Lilleskog
Høyland, 5378 Klokkarvik
Tlf. 93066840
www.naturopatisenteret.no
post@naturopatisenteret.no

TALI personlig trening og behandling
Laila Auestad Lilleskog
Søråsbråtet 9
5235 RÅDAL
E-post: laila@tali.no
www.tali.no


Lykke til!! Håper dere finner noen som kan hjelpe!!

  Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 21:26   #44
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nokon som kan litt om diverse diettar?

Tutta: tusen takk skal du ha; eg er av natur ein svært jordnær sjel som er skeptisk til alternativ medisin. Det vesle eg veit om Naturopat er derimot ikkje spesielt sært eller underlig, så rådet ditt er ikkje så dumt! Hverken cøliaki eller diabetes kan kurerast, men det var nok ikkje det du meinte heller Det er godt mulig at ein sjølv kan bidra til å hjelpe kroppen til å handtere sjukdommane på ein god måte. Stress er f.eks noko som påverkar blodsukkeret.

Når det er sagt: det går veldig fint med oss Jenta er frisk og sprek. Cøliaki merkar vi ingenting til (så lenge ho et glutenfritt), og diabetesen har vi sånn rimelig kontroll på i alle fall. Ho gjer alt det samme som alle andre barn, og sjukdommane har ikkje hovedfokus i familien

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no