Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-12, 11:39   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Nå er det ti år siden jeg tok lappen som 18-åring og da endte vi opp på 14000 for hele greia. En voksen bekjent av meg tar den nå og tror h*n kommer til å bruke 40.000 på det. Jeg fikk helt hakeslepp og tenkte at det kan da umulig være vanlig?

Så derfor spør jeg dere.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 11:42   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Det var veldig stor forskjell i pris, etter at dei innførte moms på køyretimar. Eg veit søstera mi endte opp med eit mykje dyrare sertifikat enn eg. Men eg trur ikkje forskjellen var så stor.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 11:43   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Altså, jeg er klar over at det er en god del mer obligatoriske ting nå, men 40.000?? :må begynne å spare til ungene skjønner jeg:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 11:45   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

40-50 000, ja.

Det er svinedyrt, og selv om jeg ikke hadde mange kjøretimer, så var det så utrolig mange kurs, moduler og obligatoriske greier at det var helt aldeles vilt.

1600,- for å sitte på i mørke?
3200,- for å kjøre ut i Norhordland?
800,- for å lære at man skal ringe 113 og legge folk i stabilt sideleie av en fyr som sier: Eg kan'skje så mye om førstehjælp...
Glattkjøringen var 5000,- og i det hele tatt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 11:46   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Bare det obligatoriske koster mellom 25 og 30.000,- (og sikkert enda mer noen steder) og da spørs det jo hvor mye man har tilgang til å øvingskjøre privat. Jeg synes ikke 40.000,- høres usannsynlig ut.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 11:46   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Det er derfor jeg ikke har lappen, fordi det er så forferdelig lett å komme på noe annet gøy jeg heller vil bruke 50 000 på.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 11:47   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Å milde moses, her må jeg visst spare ja.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 11:49   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Joda, det er nok en ganske vanlig pris. En kjøretime koster i Oslo ca 600, mørkekjøring 1800, glattkjøring 4400, forbikjøring 2400, langkjøring 6600, førerprøve 2800, førstehjelp 750, teoribok 250, teoriprøve 500, praktisk prøve 890 og utstedelse av sertifikatet 230.

Så uten en eneste kjøretime er du oppe i over 20.000,-

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 11:51   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jaggu har det forandra seg. Jeg husker min kjøreskole hadde en pakke med alt man trengte av de obligatoriske tingene og ti kjøretimer for 13000,-. Så hadde jeg et par kjøretimer ekstra for å ha prøveoppkjøring.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 11:51   #10
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jeg betalte 12 000 for min!!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 11:54   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Er det noe jeg virkelig angrer på her i livet, er det at jeg ikke tok førerkort da jeg var yngre og barnløs og rikere.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 11:56   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jeg brukte minst 30.000 for 9 år siden. Men jeg hadde "tusenvis" av timer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 11:57   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er det noe jeg virkelig angrer på her i livet, er det at jeg ikke tok førerkort da jeg var yngre og barnløs og rikere.

Jeg angrer ikke. De pengene jeg hadde som yngre og barnløs brukte jeg på veldig mye fint, lange reiser for eksempel. Hadde jeg tatt lappen da hadde jeg jo ikke brukt den til noe, og jeg hadde sikkert ikke vært en særlig trygg sjåfør. Nå tok jeg lappen når jeg trengte den, hadde råd til den og har blitt en trygg sjåfør. Å regne ut hvor mye penger jeg brukte er en helt meningsløs øvelse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 11:59   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg angrer ikke. De pengene jeg hadde som yngre og barnløs brukte jeg på veldig mye fint, lange reiser for eksempel. Hadde jeg tatt lappen da hadde jeg jo ikke brukt den til noe, og jeg hadde sikkert ikke vært en særlig trygg sjåfør. Nå tok jeg lappen når jeg trengte den, hadde råd til den og har blitt en trygg sjåfør. Å regne ut hvor mye penger jeg brukte er en helt meningsløs øvelse.

Jeg var 31 år når jeg fikk lappen, og jeg er veldig glad for at jeg tok den når jeg gjorde det. Jeg er helt enig i det du skriver her!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 12:02   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jeg er enig med Tallullah at det er det lureste når forutsetningene var slik.

Jeg tok lappen da jeg var 18 og kjørte bil nesten daglig etter det, så sånn sett har jeg hatt god bruk for lappen og synes ikke jeg har blitt en dårligere sjåfør enn om jeg hadde kjørt opp nå, men om jeg hadde tatt lappen og latt være å bruke bil i flere år er det klart man blir utrent og utrygg.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 12:03   #16
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Forskjellen på dere to og meg er jo at dere har hatt muligheten når behovet har kommet i voksen alder, om jeg forstår dere rett. Jeg trenger førerkort nå, og har på ingen måte økonomisk mulighet til det. Jeg kunne med fordel ha brukt de 30.000 ++ jeg brukte på hest da jeg var 22 på førerkort i stedet, og hatt et ubeskrivelig mye enklere liv i dag.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 12:04   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jeg har en venninne som er like gammel som meg, dvs 41 år. Hun tok lappen når hun var 18, jeg som nevnt når jeg var 31 år. Jeg har kjørt MYE mer enn henne på de ni årene jeg har hatt lappen. Hun kjører veldig lite, jeg kjører mye.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 12:05   #18
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jeg tok lappen i 1988 :knirk: og betalte vel ca 9.000. Nå begynner det å bli dyrt, gitt.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 12:05   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

ar 18 og kjørte bil nesten daglig etter det, så sånn sett har jeg hatt god bruk for lappen og synes ikke jeg har blitt en dårligere sjåfør enn om jeg hadde kjørt opp nå, men om jeg hadde tatt lappen og latt være å bruke bil i flere år er det klart man blir utrent og utrygg.

Ja, hadde jeg hatt tilgang på bil og bruk for å kjøre da jeg var 18 hadde jeg selvsagt ikke blitt en mindre trygg sjåfør. Jeg tenkte mer på at jeg mest sannsynlig hadde kjørt bil tre ganger fra jeg var 18 til jeg var 30 om jeg tok lappen da. Jeg har et par venninner som gjorde det, og de kjører ikke i dag i det hele tatt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 12:06   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Forskjellen på dere to og meg er jo at dere har hatt muligheten når behovet har kommet i voksen alder. Jeg trenger førerkort nå, og har på ingen måte økonomisk mulighet til det. Jeg kunne med fordel ha brukt de 30.000 ++ jeg brukte på hest da jeg var 22 på førerkort i stedet, og hatt et ubeskrivelig mye enklere liv i dag.

Jeg tok lappen frivillig under tvang fordi mannen min ville at jeg skulle ha lappen. Han var vel lei av å være sjåføren min etter 12-13 år. Men det er jo klart at økonomien hadde noe å si. Hadde jeg vært alene for eksempel så hadde jeg jo aldri klart det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no