Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo på farta

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-09, 10:52   #61
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Man kan vel ikke spise pølse med cøliaki heller, så den ville jeg ikke skyldt på. Skulle tatt seg ut å bli nekta pølse av en eller annen samvittighetsfull bensinstasjonsperson.

hva mener du med det? Skal vi ikke få spise pølse heller, bare fordi vi har cølaiki? Hæh? Hæh?! De fleste wiener- og grillpølser er glutenfrie. Grillpølser styrer jeg unna fordi de ligger sammen emd gluten-ting på grillen. Wienerpløser kan være kontaminert ved at de bruker samme pølseklypa på pølsene som på brødene og lompene, men jeg tar sjansen en gang i mellom, i alle fall.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 10:52   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Man kan vel ikke spise pølse med cøliaki heller, så den ville jeg ikke skyldt på. Skulle tatt seg ut å bli nekta pølse av en eller annen samvittighetsfull bensinstasjonsperson.

Jo, pølser kan man spise når man har cøliaki. Man tåler jo potetmel.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 10:52   #63
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Og beklager trådkupping! Men jeg har sympati med "mat-på-farta-problemer". Det er ikke alltid lett, nei.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 10:55   #64
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Ah - potetmel? Skjønner. Dere vil vel ikke tro at jeg har lest innholdsfortegnelsen i all mat jeg har spist i flere år nei? :stirrer blindt på karbotallet:

  Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 22:25   #65
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

De har ofte sånne ferdigsalat på bensinstasjoner også. Det er også fine, man kan bare spise rundt evt. pasta
(ikke hvis man har cøliaki da, det er faktisk vanskeligere i farta enn lavkarbo synes jeg)

Lavkarbo: "kan jeg få dette uten brød/ris/potet/hva-har-du. Jepp, bare papiret går greit"
Cøliaki: "Hvordan er dette stekt? Hva har dere stekt det sammen med? Tilberedes det annen mat der? Hva da? Hva med soyaoljen? Og nei, den salaten dere har lagt brød oppå kan han ikke spise selv om dere tar med brødet når dere går (hørte dere overhodet etter da jeg sa han ikke kunne spise produkter med mel?). Hva annet har dere på grillen sa du? Og hva er det i den marinaden? Jeg tror vi tar bakt potet med mais fra boks, jeg "

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 22:30   #66
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Oi, jeg ante ikke at cøliaki var så "følsomt". Jeg trodde det var bare å være litt forsiktig, jeg. Det er mye man ikke vet.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 22:38   #67
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jo, pølser kan man spise når man har cøliaki. Man tåler jo potetmel.

Ja, men den ligger vel ofte sammen med annen mat på bensinstasjoner, og redskapene de bruker kan være brukt til andre ting.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 22:40   #68
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Ja det er sant, men Smilefjes trodde ikke cøliakere kunne spise pølser - punktum. Og det kan de jo.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 22:54   #69
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Det er enkelte pølser det kan være hvetemel i, tror jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 23:00   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Det har jeg aldri vært ute for, og jeg har sikkert lest på ALT av pølser i alle butikker pga. mine tidligere år som lavkarber. Det er potetmel som brukes, men jeg skal ikke være for skråsikker her. Men det må dreie seg om et veldig fåtall altså.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no