Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bekymret for smørmangel?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Har du kjøpt det smøret du skal ha?
Ja, jeg har sikret meg. 17 11,56%
Nei, jeg bryr meg ikke. 93 63,27%
Bruker alternativer som Margarin og Cocosa. 23 15,65%
Smør? 14 9,52%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-11, 15:36   #201
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Det er litt urettferdig, for jeg har vært i 8 matbutikker siden lørdag, og enda ikke funnet mer enn en pk Kviteseidsmør. Pluss de usaltede da, men de teller jeg ikke med for det er vanskelig til vanlig også.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 15:54   #202
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Lavkarboister! Slutt med dette tullet og la meg få mitt smør til julebaksten!

Aldri i verden! :tarsmørpakkaunderarmenogløper:

Fra spøk til revolver, jeg er ikke bekymret, jeg bruker nok langt mindre smør enn de fleste lavkarbere. Dessuten, jeg trenger jo ikke smør til baksten, for jeg baker ikke annet enn pepperkaker med barna. De nøyer seg med pepperkaker og den deigen er kjøpt inn allerede :lat:.

Til matlaging går det helt fint å bruke oljer og evt. Cocosa, eller prøve seg på å lage smør selv da, men så desperat blir jeg nok ikke.

Har ikke sett en tom smørhylle her enda jeg, men nå har jeg ikke vært i butikken siden lørdag.

Dessuten, alle dere som tror vi propper i oss bacon, fløte og smør, dere tar feil. Det er rene råvarer som kjøtt, fisk, kylling, grønnsaker, nøtter og bær, samt noe fløte, smør, rømme og cottage cheese som er kostholdet. Jeg har aldri spist så sunt og godt som nå jeg.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 15:57   #203
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Etter å ha lest denne tråden tenkte jeg at jeg skulle hamstre en hel pakke smør neste gang jeg var innom butikken. Det klarte jeg å glemme, så kan vel konstatere at jeg ikke er så veldig bekymret.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 16:00   #204
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Dessuten, alle dere som tror vi propper i oss bacon, fløte og smør, dere tar feil. Det er rene råvarer som kjøtt, fisk, kylling, grønnsaker, nøtter og bær, samt noe fløte, smør, rømme og cottage cheese som er kostholdet. Jeg har aldri spist så sunt og godt som nå jeg.

Kanskje vi skal skylde på glasuren til rosa-cupcake-bloggerne i stede?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 16:06   #205
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Kanskje vi skal skylde på glasuren til rosa-cupcake-bloggerne i stede?

Jeg skrev faktisk noe om det i det innlegget du quotet, men jeg slettet det før jeg postet.

Det går nok ikke lite smør i en sånn glasur nei.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 16:52   #206
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Dessuten, alle dere som tror vi propper i oss bacon, fløte og smør, dere tar feil. Det er rene råvarer som kjøtt, fisk, kylling, grønnsaker, nøtter og bær, samt noe fløte, smør, rømme og cottage cheese som er kostholdet. Jeg har aldri spist så sunt og godt som nå jeg.

Det er ikke til å komme bort fra at det er noen retninger som sverger til mest mulig fett selv om ikke du gjør det.

Men jeg tror ikke dette er hovedårsaken til smørmangelen, kanskje ikke en bitteliten årsak engang.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 17:13   #207
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er ikke til å komme bort fra at det er noen retninger som sverger til mest mulig fett selv om ikke du gjør det.

Men jeg tror ikke dette er hovedårsaken til smørmangelen, kanskje ikke en bitteliten årsak engang.

Jeg er på streng lavkarbo, men føler at jeg klarer å balansere fettinntaket med forskjellige typer fett, altså både animalsk og vegetabilsk. Man kan spise mye fett ved å spise en avocado eller nøtter av noe slag, samt oljer (raps, oliven) f.eks.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 17:16   #208
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Min lokale Kiwi hadde masse smør av alle typer idag

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 17:19   #209
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Før var det jo sånn at margarin var sunt og bruk av melkefett var syndig. Dette bildet er jo nyansert en smule av nyere forskning. Selv om det fortsatt er en del uenighet på området er det nok fler som gjør som meg, og bruker smør i stede for margarin til daglig. Jeg er vel så langt fra lavkarbo som du kan komme, men jeg er ikke redd for å bruke fett i maten, og bruker ekte smør både når jeg baker og når jeg smører mat. I annen matlaging foretrekker jeg derimot rapsolje og olivenolje. Jeg har inntrykk av at mange tenker som meg å dette ormådet, og at dette er noe av årsaken til økt forbruk av fete melkeprodukter?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 17:35   #210
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg har ikke klart å finne smør i noen butikker enda. Og nå kjenner jeg faktisk at jeg begynner å bli litt oppgitt og frustrert. Siste gang jeg spør i butikken også om de får inn. Ble møtt av en noe gretten dame i dag som tydeligvis var lei av det spørsmålet.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 17:40   #211
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Smør??

Hvorfor mååå man ha smør? Jeg har ikke fått bakt på et par år og måttet "bake" i butikken dette lille vi har hatt av kaker så det årnær sæ..... har et håp om å lage krumkaker og kakemenn i år, men det blir fint jul uten også.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 17:42   #212
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Har ikke merket noe til smørmangelen,men så baker jeg ikke og smør til brødskiva/knekkebrødet det hadde de på Obs.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 17:45   #213
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg vurderer å begynne videresalg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 17:47   #214
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Smør??

Hvorfor mååå man ha smør? Jeg har ikke fått bakt på et par år og måttet "bake" i butikken dette lille vi har hatt av kaker så det årnær sæ..... har et håp om å lage krumkaker og kakemenn i år, men det blir fint jul uten også.

Jeg klarer meg også fint uten å bake, men kjenner jeg får litt husmorangst når facebookbekjente legger ut bilder allerede nå av både 3 og 4 sorter i kakeboksene allerede. Stakkars de, de må spise gamle kaker i jula. Eller lager de kaker i flere omganger slik at utskeielsene i jula varer i flere måneder?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 17:59   #215
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Bryr meg ikke, vi bruker kun margarin her i huset. Til julebaksten bruker vi Melange (det lille vi baker, nesten ingen som spiser småkaker til jul her i huset).

Det er nok fordi dere bruker Melange.


Sist redigert av Hyacinth : 22-11-11 kl 18:07.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 18:47   #216
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg vurderer å begynne videresalg.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 18:57   #217
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Smør??

Hvorfor mååå man ha smør? Jeg har ikke fått bakt på et par år og måttet "bake" i butikken dette lille vi har hatt av kaker så det årnær sæ..... har et håp om å lage krumkaker og kakemenn i år, men det blir fint jul uten også.

De beste kjøpekaken finner jeg hos den lokale bakeren, men tror neppe de får lettere tak i smør enn andre.

Busy, mange sorter egner seg til frysing ; )

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 19:01   #218
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Men mitt høyt skattede Kviteseidsmør er ikke å oppdrive!

Er det bra? Det var alt de hadde på obs i dag, og jeg tok en pakke for sikkerhets skyld. Har ikke brukt det før, tar alltid den vanlige til baking. Nå har jeg i hvert fall en ½ kilo. Ser ut til at Bremykt er lettere å finne.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 19:20   #219
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Er det bra?

Bra og bra, jeg synes det smaker nydelig mellom knekkebrødet og osten, mens mannen min, for eksempel, hater det. Til matlaging ellers bruker jeg mye Bremyk eller vanlig meierismør.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 19:21   #220
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Å, jeg gleder meg til flatbrød, fenalår og setersmør!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no