Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-10, 13:47   #81
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Så enkelt er det. Og så må fete folk slutte å være så såre på begrepsbruken. Særlig voksne mennesker som burde kunne klare å ha et reflektert og selvironisk forhold til seg selv og sitt fysiske ytre.

Nei, så enkelt er det ikke. Og du, folk som er overvektige vet det nok veldig godt sjøl uten å skulle kalles feit, altså. Jeg er ikke nærtagende på egne vegne, føler meg ikke truffet, jeg synes bare det er unødvendig og respektløst å omtale folk som feite.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:47   #82
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men siden du er villig til å bruke ordet om deg selv, så viser du jo at du synes at bruken av ordet er greit. Jeg omtaler ALDRI meg selv eller andre som feit.

Der er eg uenig. Sjøl om eg kan bruke det om meg sjøl betyr jo ikkje det at eg bruke det om andre eller syns det er et greit ord å bruke.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:48   #83
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.


Jeg tror imidlertid hun overdriver virkningen av selvoppfyllende sykdomsprofetier, hvor man setter seg ned som sykelig overvektig og sier: "Jeg er syk. Ikkeno å gjøre med." Jeg er også skeptisk til et rendyrket sykdomsperspektiv på rusavhengighet. Men jeg kunne aldri i verden sagt at vi ikke må la folk utdanne seg til kompetanse på rusavhengighet, at vi kun må fokusere på forebygging. Hva slags menneskesyn er det?



Hva er det hun er redd for? At dersom det finnes kompetanse på området, så vil plutselig ingen bry seg om kropp og helse lenger, fordi det da vil stå noen parat til å hjelpe når vektproblemet er et faktum? Er hun redd for et "spis først, få ekspertene til å hjelpe deg siden"-samfunn?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:48   #84
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Der er eg uenig. Sjøl om eg kan bruke det om meg sjøl betyr jo ikkje det at eg bruke det om andre eller syns det er et greit ord å bruke.

Hva er forskjellen? Enten er ordet ok eller så er det det ikke.

Hvorfor er du villig til å bruke ordet på deg selv, da?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:49   #85
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Der er eg uenig. Sjøl om eg kan bruke det om meg sjøl betyr jo ikkje det at eg bruke det om andre eller syns det er et greit ord å bruke.

For meg er det en uforståelig tankegang.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:51   #86
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva er forskjellen? Enten er ordet ok eller så er det det ikke.

Forskjellen går på sjølbilde. Om du forstår kva eg meiner. Eg er min egen verste kritiker og det er noko anna enn å bruke det ordet på andre.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:54   #87
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Korfor? Fordi eg følte meg tung, kvapsete, brukte 46 i bukser og følte meg ganske fæl og feit. Det var min følelse om meg sjøl. Kanskje feit er meir en følelse for meg?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:56   #88
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Forskjellen går på sjølbilde. Om du forstår kva eg meiner. Eg er min egen verste kritiker og det er noko anna enn å bruke det ordet på andre.

Jeg kaller meg selv kvisetryne, men ville ikke brukt det ordet i omtale av andre.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:58   #89
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Nei, så enkelt er det ikke. Og du, folk som er overvektige vet det nok veldig godt sjøl uten å skulle kalles feit, altså. Jeg er ikke nærtagende på egne vegne, føler meg ikke truffet, jeg synes bare det er unødvendig og respektløst å omtale folk som feite.

Ja, og nettopp derfor bør man kunne klare å se på det med et glimt i øyet. Skjønner ikke hva godt det kommer ut av å la seg hisse opp over Kari Jaqueson. Sett fra mitt ståsted ser hun ut som en som er nyfrelst på en eller annen slags slanke og trenefetisj og har vært det i 20 år. Ikke ulikt han der predikanten på TV2, ekkelt påtrengende. Egentlig en helt latterlig skikkelse. Men det hun sier om slanking er jo elementær bilologi. Er du fet og vil bli tynn, så lytt til henne. Er du fet og føler at det er trivelig så lukk øra. Erkjenn at du blir kvalm av gulrot og babyjogging og slikt tull! F.... off Jackeson, jeg er fet og det skal du gi b....e f...n i!

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 14:01   #90
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Så enkelt er det. Og så må fete folk slutte å være så såre på begrepsbruken. Særlig voksne mennesker som burde kunne klare å ha et reflektert og selvironisk forhold til seg selv og sitt fysiske ytre.

Gjør du deg bare til, eller har du virkelig ikke forstått at kropp og overvekt handler om mer enn et fysisk ytre?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Egentlig så skjønner jeg ikke det.

For de hun kritiserer (om man tenker på det som kritikk) så er det jo nettopp sofasliterne, ikke de som har andre grunner som gjør det vanskelig.

Og det er da drøssevis med sofaslitere som aldri kommer til å kunne kvitte seg med overvekten sin, selv om det skulle være "enkelt" i forhold til andre.

Eller mener dere med "gyldige overvektsgrunner" at sofasliterne bare kan ta seg sammen og så bli tynne?

Jeg reagerer fordi det ikke nyanseres og derfor skapes et bilde av at alle som er overvektige kan bare ta seg sammen og slutte å spise burgere og få den feite ræva si opp av sofaen. Du kan ikke se på noen om de har slitt med spiseforstyrrelser siden de var tretten. Dager uten krykker kan ikke noen se på meg at jeg har bekkenløsning. Stoffskifteproblemer gir ikke utslag i en stor turkis S i pannen på de som har det. Derfor så er det problematisk med generaliseringer av denne typen. Og det som stikker er ikke at Kari sier en litt dum ting, det som stikker er det å tenke på at menneskene jeg tar t-banen med på vei hjem fra jobben i dag har lest dette og bedømmer meg og andre overvektige ut fra denne "kunnskapen".

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 14:03   #91
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Jeg var feit. Ja, smellfeit. Sånn som folk snur seg etter på gata. Og jeg hadde et helt grusomt kosthold, et naturlig resultat av at jeg brukte mat som et redskap for selvskading. Tvangsspising kaller de det, visstnok. Jeg spiste bevisst den aller verste maten, fullt klar over hva den ville gjøre med meg, for å oppnå nettopp det alle andre vil unngå: Å bli så feit og ekkel at ingen vil ha noe med meg å gjøre, fordi jeg ikke var verdt noen ting. Jeg er rimelig sikker på at KJ ikke sikter til meg eller andre i samme situasjon når hun skriver dette. Eller, det er det jeg sier til meg selv så jeg ikke blir så sint.

Nå er jeg ikke feit lenger, nesten ikke overvektig heller, og jeg er evig takknemlig for at jeg fikk det verktøyet jeg trengte for å komme ned i akseptabel vekt. For det er der det ligger: Mennesker som sliter med overvekt uansett grad må få verktøy til å takle overvekten sin og hjelp til å gjøre noe med den. Vi trenger forståelse for dette, ikke fordømmelse. Først da kan vi faktisk få gjort noe med dette voksende samfunnsproblemet.

  Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 14:07   #92
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Kan dessverre for lite om bekkenløsning og spiseforstyrrelser. Så må melde pass der. Er det slik at bekkeløsning har en korelasjon til å akkumulere fedme? Eller er fete mer utsatt for det?

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 14:08   #93
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Hvis man ikke kan løpe, sykle, jogge, danse, gå på ski, trene aerobic og går med kroniske smerter, så er det hakket vanskeligere å forbrenne kalorier gjennom økt fysisk aktivitet og trening. Og nei, det later ikke til å være sånn at overvektige er mer utsatt for å få det i utgangspunktet.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 14:10   #94
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nå sier ikke jeg at det gjelder deg, eller andre her inne, men jeg syns det virker som det er mye fornektelse blant overvektige. Man sier at det ikke hjelper med bevelgelse, sier man siser sunt, men glemer å nevnte den posen med boller man også spiste, litt sånn utenfor.

Det er ingen som nekter på dette. Poenget er å finne ut hvorfor folk fortsetter å spise den posen med boller, leve i benektelse og gråte av skam når de ser seg i speilet samt la andre behandle seg som dritt fordi de føler seg mindre verdt som mennesker på grunn av vekten.

Bollene er ikke så gode at de forklarer mangelen på grep.

  Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 14:11   #95
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Tror jeg foreløpig bare holder meg til å på Irma, Divine og ingling.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 14:14   #96
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Hvis man ikke kan løpe, sykle, jogge, danse, gå på ski, trene aerobic og går med kroniske smerter, så er det hakket vanskeligere å forbrenne kalorier gjennom økt fysisk aktivitet og trening. Og nei, det later ikke til å være sånn at overvektige er mer utsatt for å få det i utgangspunktet.

Da burde jo rullestolbukere være i faresonen. De fleste rullestolbrukere jeg har sett er radmagre folk. Jo mer motorisert farkost, jo tynnere...Sikkert noen parametre jeg ikke får med der da, medisinering etc.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 14:18   #97
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg reagerer fordi det ikke nyanseres og derfor skapes et bilde av at alle som er overvektige kan bare ta seg sammen og slutte å spise burgere og få den feite ræva si opp av sofaen. Du kan ikke se på noen om de har slitt med spiseforstyrrelser siden de var tretten. Dager uten krykker kan ikke noen se på meg at jeg har bekkenløsning. Stoffskifteproblemer gir ikke utslag i en stor turkis S i pannen på de som har det. Derfor så er det problematisk med generaliseringer av denne typen. Og det som stikker er ikke at Kari sier en litt dum ting, det som stikker er det å tenke på at menneskene jeg tar t-banen med på vei hjem fra jobben i dag har lest dette og bedømmer meg og andre overvektige ut fra denne "kunnskapen".



Det KJ skriver i artikkelen sin stemmer så godt overens med de som bare kan spise litt sunnere mat og trene litt mer. Problemet er at det stempler alle overvektige som late og giddalause. For mange er det grunnen, men for mange er det bare en konsekvens av noe større.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 14:19   #98
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.


Bollene er ikke så gode at de forklarer mangelen på grep.


Veldig godt sagt. Og svært viktig å tenke på.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 14:30   #99
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er ingen som nekter på dette. Poenget er å finne ut hvorfor folk fortsetter å spise den posen med boller, leve i benektelse og gråte av skam når de ser seg i speilet samt la andre behandle seg som dritt fordi de føler seg mindre verdt som mennesker på grunn av vekten.

Bollene er ikke så gode at de forklarer mangelen på grep.

Jada, et godt poeng det. Men det blir litt som med negerdebatten. Man kan ikke sin mørk, farget, afrikaner, kenyaner. Eller muslim vs muhammedaner. Avsenderen kan til slutt ikke få frem et eneste poeng av frykt for at noen skal ta anstøt. Mottakeren bør også ta høyde for at avsenderens intensjoner ikke nødvendigvis er dem mottakeren oppfatter/ønsker å oppfatte.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 14:34   #100
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nå har jeg heller ikke reagert på dine uttalelser.

Uttalelsen din var ikke ment som et svar på at jeg trodde du snakket om mine uttalelser. Jeg brukte bare din setning for å spinne videre.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er ingen som nekter på dette. Poenget er å finne ut hvorfor folk fortsetter å spise den posen med boller, leve i benektelse og gråte av skam når de ser seg i speilet samt la andre behandle seg som dritt fordi de føler seg mindre verdt som mennesker på grunn av vekten.

Bollene er ikke så gode at de forklarer mangelen på grep.

Nå skjønner jeg ikke helt hvorfor det ser ut til at du prøver å dytte dette inn med teskje til meg, all den tid jeg har skrevet nøyaktig det samme i så godt som alle mine tidligere innlegg i tråden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no