Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det galt å arrangere konfirmasjon 1. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-16, 19:04   #21
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Jeg bryr meg definitivt om sånt. Arbeidernes dag har vært og er en viktig dag for markering av arbeideres rettigheter (og etter denne regjeringen har fått holdt på en stund, vil vi i enda større grad skjønne at vi ikke kan ta noe i vårt svært så arbeidstakervennlige arbeidsliv for gitt, og da vil sikkert flere inspireres til å legge bort riva denne dagen :rant: ). Så jeg synes ikke det er å vise respekt for dagens innhold at konfirmasjon blir lagt til 1. mai.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 19:39   #22
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.014
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Jeg synes heller ikke at det bør arrangeres konfirmasjoner på 1. mai, uavhengig av om det er humanistisk eller kirkelig. HEF her i byen arrangerer alltid konfirmasjon første lørdag i mai, bortsett fra hvis dette er 1. mai - da blir det andre lørdag. Jeg vet ikke om det er kirkelige konfirmasjoner her på søndag, men det vil jeg nesten tro.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 20:01   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.035
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Min far har 1. mai som sin viktigste helligdag. Og dette er av tingene som virkelig opprører ham. Han skifter ikke dekk på bilen på langfredag, f.eks. Så han forventer litt gjensidig respekt.

Og jeg er enig med ham.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 20:58   #24
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.935
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Jeg synes også det er unødvendig og litt uhøflig å legge konfirmasjon til 1.mai. Her var det borgerlig konfirmasjon forrige helg og det er kirkelig, både 5. og 8. mai. Der er da nok dager å ta av.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 21:15   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Jeg har ingen prinsipielle motforestillinger, men tenker at det er litt upraktisk, siden det er en dag flere enn ellers vil ha andre planer.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 21:31   #26
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.073
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Men det er no også ein sjanse til å preike til mange om solidaritet og rettigheter, og sånn sett når kirka lenger ut med budskapet enn om det ikkje var konfirmasjon då.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 21:56   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.648
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Da jeg ble konfirmert ble det kjørt to runder med konformasjon lørdag og søndag alle helgene i mai, og det begynte med vår 30.4 så det var helt sikkert to runder 1. mai også, noe jeg nå når det tas opp synes er dum og feil bruk av dagen, men ikke tenkte på da.

(den kriken har nå fordelt på høst og vårkonfirmanter slik at de ikke TRENGER kjøre 4 store grupper til konformasjon 4-5 helger på rad...dekker et stort geografisk område og mange skolekretser nemlig)

Jeg ser av oversikten at også her jeg bor nå er 1 av årest 7 konfirmasjonsgudstjenetser lagt til førstkommende søndag.
Når de klarer tre runder på en lørdag neste uke, kunne de tatt to på søndagen der og sluppet denne synes jeg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 23:45   #28
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1. mai?

Det spiller ingen rolle for meg, men her har ikke hef konfirmasjon 1.mai selv om de egentlig har første helga i mai som konfirmasjonshelg.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 01:55   #29
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.111
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det har ikke falt meg inn og jeg kunne vel ikke brydd meg mindre.

Helt enig! Og i tillegg synes jeg bøndene kan la være å spre møkk dagen før og samme dag. :miljøskadd:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 09:35   #30
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.207
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det har ikke falt meg inn og jeg kunne vel ikke brydd meg mindre.

Samme her.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 09:36   #31
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.560
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Helt enig! Og i tillegg synes jeg bøndene kan la være å spre møkk dagen før og samme dag. :miljøskadd:

Det gjør også de aller fleste
Lar være å spre møkk på 1.mai altså.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 09:51   #32
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.604
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det gjør også de aller fleste
Lar være å spre møkk på 1.mai altså.

Men det er fortsatt en god del som gjør det. Demonstrativt.

Det er nok helger å ta av i april/mai, så akkurat den dagen trenger man ikke å arrangere konfirmasjon, noe mer enn man gjør det på 17.mai.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 10:06   #33
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.111
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det gjør også de aller fleste
Lar være å spre møkk på 1.mai altså.

Langt i fra! Her sprer de møkk som bare det, for å demonstrere at 1. mai er arbeidernes dag og ikke bøndenes dag.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 10:20   #34
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.560
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Langt i fra! Her sprer de møkk som bare det, for å demonstrere at 1. mai er arbeidernes dag og ikke bøndenes dag.

Joda. Folk er folk i alle yrkesgrupper.
Men hvorfor er det egentlig så galt? Jeg har aldri hatt fri på 1.mai så nei. Dagen er ikke for meg. Hva gjør det egentlig om bonden jobber 1.mai? Greier ikke folk å gå i tog selv om det lukter møkk? Blir du provosert av at naboen raker Hagen også? Jeg steller fjøs. Også på 1.mai. Bør jeg la være? Hva er det med møkkaspredning som er så ille akkurat 1.mai?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 10:25   #35
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.560
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1. mai?

De fleste som sprer møkk på 1.mai gjør det fordi det var det som sto på arbeidsplanen. Været er lagelig og møkka må ut. Som yrkesgruppe har vi sjelden den luksusen det er å kunne velge en arbeidsoppgave bort fordi det ikke passer andre. Noen ytters få kjører møkk på trass. Men de fleste gjør det fordi det var den dagen det passet.
Skal man hoppe over møkk kjøring alle dager det kan plage folk blir det lite møkk ut.
Været og jorda skal være lagelig og da er vinduet for kjøring ganske smalt mange steder.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 10:32   #36
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1. mai?

1 mai er en viktig dag, men jeg hadde nok ikke reagert tror jeg.
Her er det ingen gudstjeneste eller konfirmasjon 1 mai. De begynner fra torsdag den 5 mai og to helger etter.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 10:37   #37
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1. mai?

Eg er med Katta her, men når eg lese denne tråden kan det virke som 1.mai er en symboltung dag i Norge. Er den virkelig det? Eg tenker at samfunnet vårt er slik at få reagere på dekkskifte langfredag, enda færre på konfirmasjon eller hagearbeid 1.mai.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 10:59   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det gjør også de aller fleste
Lar være å spre møkk på 1.mai altså.

Da er bøndene i "din bygd" hyggeligere enn de var i "min bygd," for å si det slik.

Her har det, fra gammelt av, vært stort klasseskille mellom bøndene og arbeiderne. Det var nesten tradisjon at arbeiderne gikk i tog første mai, mens bøndene spredde møkk, nærmest så de demonstrerte mot hverandre.

Jeg er vokst opp i "arbeiderfamilie," hvor begge mine foreldres foreldre tilhørte husmannsstanden, og foreldrene mine måtte jobbe på åker og i fjøs fra de var små. Første mai sto sterkt i disse familiene, og mor mi snakket bittert hele livet om bøndene som demonstrativt spredde møkk på arbeidernes dag.

Bøndene her i området er nok nærmere arbeiderklassen i dag enn de var den gang, for å si det slik.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 30-04-16 kl 11:10.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 11:38   #39
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.560
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Da er bøndene i "din bygd" hyggeligere enn de var i "min bygd," for å si det slik.

Her har det, fra gammelt av, vært stort klasseskille mellom bøndene og arbeiderne. Det var nesten tradisjon at arbeiderne gikk i tog første mai, mens bøndene spredde møkk, nærmest så de demonstrerte mot hverandre.

Jeg er vokst opp i "arbeiderfamilie," hvor begge mine foreldres foreldre tilhørte husmannsstanden, og foreldrene mine måtte jobbe på åker og i fjøs fra de var små. Første mai sto sterkt i disse familiene, og mor mi snakket bittert hele livet om bøndene som demonstrativt spredde møkk på arbeidernes dag.

Bøndene her i området er nok nærmere arbeiderklassen i dag enn de var den gang, for å si det slik.

Hovedårsaken til manglende møkkspreing her er mest klimabetinget. Vi har snø

Men jeg er kjent med konflikten og den fascinerer meg. Som akademikerdatter har jeg en fot i hver leir. Og med godt innblikk i den andre siden ser jeg at for de fleste spres det (i dag) møkk på 1.mai med bismak. For mange har jo fulle jo ber utenom og MÅ bruke slike fridager. Noen få gjør det symbolsk for å markere at man ikke har fri. Men tolkningen du har, men å spre møkk på arbeidernes dag har jeg ikke hørt før. Ser helt klart et det er symboltungt. Og særlig for tidligere generasjoner. De fleste som mener møkk kjøring ikke skal skje på 1.mai i dag mener det fordi fridagen blir ødelagt av lukt. De kan ta seg en bolle. En kjemisk framstilt en.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 12:03   #40
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1. mai?

Lukta plager meg ikke - det er lukta av vår.

(Men det er noe møkk - pun intended - å være ute på lekeplassen med ungene i barnehagen på den tida av året - herre, vi flyr jo og sjekker bleiene på dem i hytt og vær, før det går opp for en av oss at eh... Stemmer... )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no