Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Den store kalkuntråden

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-12, 23:22   #201
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

To kalkuner ligger og koser seg under whiskyhåndkle.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 23:28   #202
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Jeg skal forsøke meg på kalkunbryst for første gang i morgen, gruer meg fryktelig. Hadde glemt ta opp brystene også før i dag tidlig. Hvis det er noen som har tips til ting man bør unngå så rop gjerne ut. Matlaging er en av de tingene som får meg til å føle meg som et null(og det er ikke fordi mann og barn klager, men fordi jeg selv alltid føler det blir mislykket).

Brystene tiner sikkert til i morgen. Hvis ikke kan du ta dem litt ut og legge dem på benken en stund.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 23:48   #203
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Dere må ikke grue dere! Det er bare en fugl eller en bit av den. Dette fikser vi!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 23:51   #204
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Jeg har en 6 kilos kalkun som ikke er i nærheten av å være tint enda. Kan den stå på kjøkkenbenken til i morgen eller er ikke det helt bra? Jeg er skeptisk til å la ting stå framme men jeg tror ikke den tiner til i morgen inni kjøleskapet.

Sist jeg hadde kalkun på den størrelsen var den ikke helt tint etter 3 døgn. Denne jeg har nå kjøpte jeg i går siden de var tom for kalkunbryst.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 23:54   #205
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Min 8-kilos er nå stappet med smør under skinnet, tørket og krydret og står pent i kjøleskapet i kjelleren. I morgen blir det pensling med urtesmør hver time mens den steker. Stuffingen er klar,potetene skrelt, rosenkålen renset, og kraft kokt på innmat som kattene spiste opp etterpå. Bare Waldorfen igjen.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 00:01   #206
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Hvis den ikke er tint, så kan den selvsagt stå ute. Den skal stekes på mer enn 100 C.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 00:27   #207
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Takk for svar Harriet.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 01:18   #208
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Min kalkun er heller ikke tint. Den har stått i kjøleskapet siden torsdag, men er faktisk ganske stivfrossen fortsatt. Lar den stå på benken i natt, og er den frossen i morgen formiddag blir det biff til nyttårsmiddag og kalkun 1.nyttårsdag. Ergelig i såfall, men biff er også godt og vi har førsteklasses kjøtt.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 12:21   #209
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Når vi har hatt skikkelig store kalkuner så tiner de rett og slett ikke i kjøleskapet, som er stilt inn på ganske lav temperatur. Jeg pleier å sette dem i kjelleren der det er kjøligere enn i resten av huset, men ikke full romtemperatur, så går tiningen fortere. Tre-fire-fem dager sånn halvtint i kjøleskapet er jo ikke nødvendligvis så bra heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 12:30   #210
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Pleier dere å skylle fuglen innvendig for å få bort blodrester? Fuglen er fortsatt litt frossen innvendig, men begynner å nærme seg tint.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 12:36   #211
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

En stk monsterfugl er godt plassert i ovnen, og alt tilbehør er forberedt så langt det går. Desserten også. (Pavlovabunn dekket med smeltet hvit sjokolade. Skal fylles med pisket krem, hjemmelaget TYKK vaniljesaus og fersk ananas og druer. )

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 12:51   #212
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

"Kyllingen" er ordentlig godt smurt inn med urtesmør, og står bare og venter på bror, som skal ha oppi stuffingen. Jeg skal bare lage kokosklementinmarshmallowsalat, og den bør helst ikke stå for lenge.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 12:58   #213
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Kalkunen har vært i ovnen over en time, og lukter godt. Jeg er litt redd for å ikke ha brukt nok urtesmør, så jeg må nok etterpensle litt, kjenner jeg. Første del av Jamie Oliver-potet-forberedelser er gjort, har forholdsvis god tid til resten, men det er litt annet som skal fikses her også, så nå håper jeg vesla sover en stund så mannen kan svosjevaske litt. Jeg er kun kokk og bordansvarlig i dag.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 17:13   #214
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Vi skal ha Hellstrøms kalkun. Vi kjøpte den i dag - dyp frossen...så det blir sein middag i kveld.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 17:23   #215
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Vi skal ha kalkunbrystfilet. Uten ben. Steker to stykker på 1.2 kg hver. Litt usikker på grader så de står på 170C og 68 grader på termometeret. *Hjelp*.
Satser på at det går fint. Vi skal ha fløtegratinerte poteter til og de skal også stå en time i ovnen etterpå så stekene pakkes inn i folie + håndklær når de er ferdig stekt. Satser på at det går fint.

Kalkun tør jeg ikke å prøve meg på.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 17:24   #216
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Vi skal ha Hellstrøms kalkun. Vi kjøpte den i dag - dyp frossen...så det blir sein middag i kveld.

Eh. Det blir finnbiffgryte... Kalkun får tine til i morgen....

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 17:59   #217
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Vi skal ha kalkunbrystfilet. Uten ben. Steker to stykker på 1.2 kg hver. Litt usikker på grader så de står på 170C og 68 grader på termometeret. *Hjelp*.
Satser på at det går fint. Vi skal ha fløtegratinerte poteter til og de skal også stå en time i ovnen etterpå så stekene pakkes inn i folie + håndklær når de er ferdig stekt. Satser på at det går fint.

Kalkun tør jeg ikke å prøve meg på.

Jeg steiker to fileter på tilsammen 1,2 kg. Har ovnen på 180C og håpar at resten går av seg selv, for jeg har ikke steketermometer. satser på at de trenger ca en time.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 22:10   #218
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Filetene ble helt perfekt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 10:36   #219
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Vi spiste kalkun og tilbehør til den store gullmedalje i går, og har fremdeles hauger igjen. Vi har mer rester enn hva vi klarte å spise i går. Jeg må lære meg å beregne mengder.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 10:56   #220
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Vi spiste kalkun og tilbehør til den store gullmedalje i går, og har fremdeles hauger igjen. Vi har mer rester enn hva vi klarte å spise i går. Jeg må lære meg å beregne mengder.

Har samme problem her gitt...

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ertesalat, kalkun, stuffing, waldorfsalat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no