Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Amerikansk politikk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-21, 07:42   #141
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Vi er allerede invitert på pizza, men jeg vurderer å bake brownies! For en gledens dag!

Spørsmål: Får det være tilskuere på innsettelsen eller er det avlyst pga covid?

Tror jeg hørte det er kun noen svært få.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 07:47   #142
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Jeg skjønner ikke greia med at avtroppende presidenter skal få benåde folk. Kan de benåde hvem som helst liksom? Seksualforbrytere og mordere?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 08:21   #143
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg skjønner ikke greia med at avtroppende presidenter skal få benåde folk. Kan de benåde hvem som helst liksom? Seksualforbrytere og mordere?

Yes, hvem de vil tror jeg, så lenge de er dømt av federale myndigheter. De kan ikke benåde noen som er dømt av en stat.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 08:25   #144
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.713
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Altså, på et underlig vis har vi overlevd fire år med Trump. Ikke uten arr og varige skader, men lell. Jeg GLEDER MEG til å omtale presidentskapet hans i preteritum.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 08:31   #145
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.719
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Altså, på et underlig vis har vi overlevd fire år med Trump. Ikke uten arr og varige skader, men lell. Jeg GLEDER MEG til å omtale presidentskapet hans i preteritum.

Dette!

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 08:32   #146
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Yes, hvem de vil tror jeg, så lenge de er dømt av federale myndigheter. De kan ikke benåde noen som er dømt av en stat.

But why??? For en dustete greie. De ble jo dømt fordi de har gjort noe ulovlig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 08:45   #147
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Altså, på et underlig vis har vi overlevd fire år med Trump. Ikke uten arr og varige skader, men lell. Jeg GLEDER MEG til å omtale presidentskapet hans i preteritum.

Don't jinx it!

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 09:09   #148
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Herregud, ikke jinxe!!

Banke i bordet umiddelbart, kast salt over skuldrene og alt dere kan komme på!!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 09:39   #149
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.719
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 09:40   #150
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Jeg skjønner heller ikke denne tradisjonen med at presidenter benåder folk på sine siste dager med makten. Høres ikke det bare ut som en kritikk mot eget rettsvesen? En ting er nå Trump, men alle har jo gjort dette.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 09:48   #151
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.713
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Don't jinx it!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Herregud, ikke jinxe!!

Banke i bordet umiddelbart, kast salt over skuldrene og alt dere kan komme på!!!

Sårri!
Visst er det rare tider, altså, men jeg har ikke trua på at dette kan gå på snørra nå.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 10:08   #152
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Hva ER denne tradisjonen med benåding, egentlig? Det har vel blitt gjort siden tidenes morgen, men hvorfor skjer det fremdeles? Det er jo et hån mot rettsvesenet!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 10:10   #153
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Flere har lurt på det ssmme, ja. Sorry.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 10:25   #154
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Flere har lurt på det ssmme, ja. Sorry.


Men ingen gir oss svaret?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 10:33   #155
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men ingen gir oss svaret?

Det er vel fordi det står i grunnloven (uten at de kanskje så for seg dagens bruk), og supreme court har bestemt at det skal tolkes på den måten det tolkes i dag.

Sitat:

The Supreme Court has made clear that, subject to the exception for impeachment, the president’s power to grant pardons is “unlimited,” with virtually no oversight or limiting role for Congress. In Ex parte Garland, which involved President Andrew Johnson’s pardon of a lawyer who had served in the legislature of the Confederacy, the court indicated that the president’s pardon power covers all federal offenses. The president can issue a pardon at any point after a crime is committed and before, during or after criminal proceedings have taken place. The president cannot, however, pardon someone for future crimes. A pardon covers both the offender’s conviction for the crime and the sentence for that crime.

Trump har vel brukt denne retten sjeldnere enn mange andre, men forskjellen er at han har benådet alle vennene sine. Men det er mange andre presidenter som har kontroversielle benådinger også, for eksempel Clinton.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 10:37   #156
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.099
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Jeg synes de benådningene er helt dust, men det er jo slik de ønsker å ha det. Så da så.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 10:38   #157
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men ingen gir oss svaret?

Det er ingen som har noen gode svar, antakelig.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 10:49   #158
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Podcasten 538 diskuterte dette for en stund siden. Det er noe med at også domstolene skal ha noen checks and balances og at urimelige dommer skal kunne oppheves.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 11:11   #159
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Amerikansk politikk

I følge min amerikanske kollega så kan staten dømme dem igjen, så det er nok en ganske stor mulighet for at f.eks Bannon er inne igjen i løpet av året (med flere som vil kle orange håper jeg)

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 11:35   #160
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Wild guess, men jeg tror Melania Trump trekker et lettelsens sukk i dag.

<- Min følelse i dag.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no