Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tallerkener som gjør deg glad?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-23, 13:51   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tallerkener som gjør deg glad?

Jeg angrer meg ihjel på Teema fra Iittala. Mest av alt pga den rævva kvaliteten. Har klaget. Butikken er helt enig med meg, men ikke produsenten.

Når vi får nytt kjøkken, skal jeg bestille litt fra Indiska. Royal Copenhagen bruker vi ikke til hverdags. Burde kanskje det, men er redd for det. Teema ble jo kjempestygt ettee kort tid, så jeg er redd det skal skje med RC også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 14:07   #42
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tallerkener som gjør deg glad?

Wow, her var det mye fint. Takk for tips.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 14:41   #43
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.862
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tallerkener som gjør deg glad?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg angrer meg ihjel på Teema fra Iittala. Mest av alt pga den rævva kvaliteten. Har klaget. Butikken er helt enig med meg, men ikke produsenten.

Når vi får nytt kjøkken, skal jeg bestille litt fra Indiska. Royal Copenhagen bruker vi ikke til hverdags. Burde kanskje det, men er redd for det. Teema ble jo kjempestygt ettee kort tid, så jeg er redd det skal skje med RC også.

Vi har servise i hvitt type teema fra ittala. Lønsjtallerkner, frokostskåler og kaffekopper. Alt ble kjøpt i 1986. Det er ikke ripete og ikke avskallet. Brukes nær hver dag. Vi kjøpte middagstallerkner i 2002, de ga vi bort noen år senere fordi vi syntes de var for store.
Har Ittala gjort noe med kvaliteten etter 1990 en gang?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 14:44   #44
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tallerkener som gjør deg glad?

Jeg har bare noen skåler av Teema, men de holder veldig godt. Er det bare tallerkner som blir stygge?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 14:46   #45
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tallerkner som gjør deg glad?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg blir veldig glad av mine Marimekko Siirtolapuutarha middagstallerkner. Har hatt dem i to år nå, og liker dem bare bedre og bedre! Har asjettene på bildet også. Siden de ikke har noen farger i seg selv synes jeg de passer veldig fint i kombinasjon med annet servise i sterke farger.

Disse skulle jeg også anbefale!

Syns også at disse Iittalla-tallerknene er kule, og de passer godt til ensfargede ting i knallfarger:

https://www.kitchentime.no/p/oiva-to...-helle-ametyst

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 14:59   #46
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tallerkener som gjør deg glad?

Litt irriterende at noen dro opp denne tråden igjen. Nå har jeg ikke råd til nye tallerkner, men så mye fint! De fra Indiska har jeg kjøpt enkelte deler av i gave til datteren. Solsikkene fra Marimekko har jeg allerede siklet på!

Har suppeskåler og krus fra Teema. Har ikke merket at det er dårlig kvalitet på dem?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 15:24   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tallerkener som gjør deg glad?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Vi har servise i hvitt type teema fra ittala. Lønsjtallerkner, frokostskåler og kaffekopper. Alt ble kjøpt i 1986. Det er ikke ripete og ikke avskallet. Brukes nær hver dag. Vi kjøpte middagstallerkner i 2002, de ga vi bort noen år senere fordi vi syntes de var for store.
Har Ittala gjort noe med kvaliteten etter 1990 en gang?

Vet ikke, men min lokale Kitch’n har gitt beskjed til produsenten om at det ikke er bra nok. De har fått mange klager.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 15:25   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tallerkener som gjør deg glad?

Det er jo mulig vi gjør noe feil, da. Det er det jeg er litt redd for.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 15:32   #49
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tallerkener som gjør deg glad?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Vi har servise i hvitt type teema fra ittala. Lønsjtallerkner, frokostskåler og kaffekopper. Alt ble kjøpt i 1986. Det er ikke ripete og ikke avskallet. Brukes nær hver dag. Vi kjøpte middagstallerkner i 2002, de ga vi bort noen år senere fordi vi syntes de var for store.
Har Ittala gjort noe med kvaliteten etter 1990 en gang?

All emalje og overflatebehandling har endret seg enormt siden 80-tallet. Det var jo ymse miljøgifter og stoffer som ga ekstremt god kvalitet på slike overflater, men som er forbudt å bruke nå. Det gjelder det meste innenfor forbrukervarer.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 22:30   #50
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.862
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tallerkener som gjør deg glad?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

All emalje og overflatebehandling har endret seg enormt siden 80-tallet. Det var jo ymse miljøgifter og stoffer som ga ekstremt god kvalitet på slike overflater, men som er forbudt å bruke nå. Det gjelder det meste innenfor forbrukervarer.

Åja, og uff. Det blir vel ikke bedre om jeg kaster dem håper jeg. Så vidt jeg har klart å forstå så er det vanligvis ikke skadelig å bruke dem, eller tar jeg feil?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-23, 08:07   #51
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Smil

Sv: Tallerkener som gjør deg glad?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Åja, og uff. Det blir vel ikke bedre om jeg kaster dem håper jeg. Så vidt jeg har klart å forstå så er det vanligvis ikke skadelig å bruke dem, eller tar jeg feil?

Nei, det er ingen advarsel mot å bruke det som jeg vet. Jeg bruker mine vintage-serviser.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-23, 08:12   #52
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tallerkener som gjør deg glad?

Det må virkelig ha skjedd noe med teema de siste årene. Jeg kjøpte massevis av rød teema og i tillegg orange origo da jeg jobbet på Kitchn for 6-7 år siden, og det holdt virkelig bra på tross av daglig bruk.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-23, 08:51   #53
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tallerkener som gjør deg glad?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Nei, det er ingen advarsel mot å bruke det som jeg vet. Jeg bruker mine vintage-serviser.

Jeg også.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-23, 10:41   #54
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.862
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tallerkener som gjør deg glad?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Nei, det er ingen advarsel mot å bruke det som jeg vet. Jeg bruker mine vintage-serviser.

Takk for info. Vi, som i Helten, har arvet et gammelt middagservice fra rundt 1950. Vi bruker det ikke så mye og vasker det i oppvaskmaskinen. Jeg satser på at det også er okay å bruke. Det virker heller ikke spesielt slitt. Det er et sånt som har tolv deler av nesten alt, så det tar litt plass, men er fint da.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-23, 11:16   #55
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.158
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tallerkener som gjør deg glad?

Jeg synes tallerkner med farger og mønster er så pent, men jeg fikser dårlig å spise på de.
Det må være hvitt og rolig slik at maten spiller hovedrollen og det ikke blir rot og visuell støy når jeg skal spise.
Jeg prøver å utfordre meg selv, og har ønsket meg og fått Lucie Kaas, Arne Claussens Lotus med grått og øver meg på at det går fint å spise på disse.

https://www.tilbords.no/borddekking/...ken-28-cm-gra/

Jeg ønsket meg disse mest på grunn av at jeg etterhvert har fått en bra samling med Cathrineholmgreier i ulike farger og størrelser, og det er så stiiiiiiilig å dekke bordet i helhet med Lotus.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-23, 11:22   #56
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.158
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tallerkener som gjør deg glad?

Jeg hadde egentlig lyst på de med mintgrønn Lotus, men kjente at det ble for meget, så det ble grå.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-23, 11:27   #57
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tallerkener som gjør deg glad?

Skulle jeg ønsket meg noe annet enn det jeg har, hadde det blitt Stig Lindberg Salix fra Gustavsberg. Synes de er nydelige.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-23, 11:29   #58
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tallerkener som gjør deg glad?

Så mange fine tallerkner!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no