Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvilken kake skal jeg lage?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-18, 08:27   #21
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Det må sies at jeg veldig sjelden følger oppskrifter slik de står. Men noen ting kan man endre på, og noen ikke. Og jeg er en middels ettertraktet kakebaker, kjenner jeg litt på nu som konfirmasjonstiden står for døren og jeg har fryseren full av kakebunner av diverse slag.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 08:31   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Å følge oppskriften nøyaktig er veldig essensielt for å få vellykkete kaker. Det fins unntak, men da skal en vite hva en driver med.

Jeg vet det. Men jeg har liksom bare tenkt at mer eple og gulrot gjør den saftigere...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 08:36   #23
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg vet det. Men jeg har liksom bare tenkt at mer eple og gulrot gjør den saftigere...

Men den er jo allerede saftig..? Og hvis du tilsetter mer fuktighet, så vil den jo trenge lenger steketid..? Evt. aldri bli skikkelig gjennomstekt..? Den kjennes jo litt fuktig ut når den er ferdigstekt også, men den «setter» seg etter et døgn i kjøleskap, eller enda lurere: i fryseboksen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 08:37   #24
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.448
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Ferdigpose med eplekake og en slik boks med krem. Enkeltpenkelt, god kake og bombesikker ifht smak og vellykkethet.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 08:38   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men den er jo allerede saftig..? Og hvis du tilsetter mer fuktighet, så vil den jo trenge lenger steketid..? Evt. aldri bli skikkelig gjennomstekt..? Den kjennes jo litt fuktig ut når den er ferdigstekt også, men den «setter» seg etter et døgn i kjøleskap, eller enda lurere: i fryseboksen.

I know, I know... men jeg har bare tenkt «enda saftigere»...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 08:38   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ferdigpose med eplekake og en slik boks med krem. Enkeltpenkelt, god kake og bombesikker ifht smak og vellykkethet.

Joda, men siden jeg selv har tilbudt meg, så er jeg for en gangs skyld motivert for å bake...

Men takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 08:42   #27
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Hva med en tiramisu? Det er vel innafor å ha på et kakebord?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 08:43   #28
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Om du f eks. skulle glemme en gulrotkake i ovnen, sånn at den har blitt litt overstekt og muligrns noe tørr i kantene, så kan den dynkes med Frokostjuice for å bli saftigere. Har jeg hørt. Det funker sikkert på kaker man vil ha max saftige også.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 08:46   #29
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.448
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Joda, men siden jeg selv har tilbudt meg, så er jeg for en gangs skyld motivert for å bake...

Men takk!

Men vis du ikke kan bake noe særlig og ikke liker kake selv er det kanskje greit å safe til en slik anledning?
Var mest det jeg tenkte på.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 09:05   #30
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Gjærbakst, da, liker du det bedre? En lekker klippekrans, feks?

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 09:47   #31
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg må være den eneste som ikke liker ROOM kaken Får den rett og slett ikke ned for å være høflig engang... Mulig det er sjokoladen blandet med frukt og grønt.

Jeg synes heller ikke den er god. Jeg får den fint ned altså, men sjokolade passer rett og slett ikke i en gulrotkake.

Hva med oreokake?
Eller gjærbakst?
Verdens beste?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 10:03   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men vis du ikke kan bake noe særlig og ikke liker kake selv er det kanskje greit å safe til en slik anledning?
Var mest det jeg tenkte på.

Joda, var en fin tanke. Men jeg tilbød meg, og jeg har lyst å bake. For en gangs skyld.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 10:04   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Gjærbakst, da, liker du det bedre? En lekker klippekrans, feks?

Nei, gjærbakst er om mulig enda verre enn kaker.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 10:10   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Tenker det blir gulrotkake. Det går nok helt fint hvis jeg gidder å måle opp andre ting enn mel og sukker.

Jeg er ikke SÅ elendig til å bake, egentlig. Jeg får alltid mye skryt for kakene mine. Problemet er bare at repertoaret mitt begrenser seg til gulrotkake og pavlova... Jeg laget en god ostekake for et par uker siden, men jeg har aldri noensinne bakt bløtkake, marsipankake, diverse sjokoladekaker, nøttebunner og sånt som mange liker. Mye av grunnen er ar jeg ikke synes det er noe godt. Ikke sånn at jeg brekker meg, men det gir meg ingenting (bortsett fra gode sjokoladekaker). Da mister jeg motivasjonen.

Gjærbakst gir meg enda mindre, og noe av grunnen er nok at jeg ikke kan spise det selv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 10:12   #35
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Det er mye fordi jeg ikke er noe kakespiser selv at jeg baker kaker. Skulle jeg bakt noe jeg ble fristet av, så hadde jeg jo trillet rundt i huset. Det er mye vanskeligere for meg å bake gjærbakst uten å smake...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 10:13   #36
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Sønnen min bakte oreokaken fra det søte liv til 14-årsdagen sin sist helg, den var veldig lett å lage, og hele kaken forsvant fra kakebordet. Han har aldri bakt en ting i hele sitt liv, så den er enkel altså.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 11:00   #37
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Skulle også inn og tipse om bollefoccacia (må ha tid til å bakes samme dag da for tørr gjærdeig er virkelig ikke det samme.) eller oreokake for det er noe av det enkleste jeg lager.

Jeg har heller ikke skjønt hva som er så spesielt med den ROOM gulrotkake for jeg synes det ble helt feil med sjokolade i den.
Vanlig gulrotkake er digg. Og det går helt fint å fryse den og ta den ut kvelden før og smøre på kremen dagen etter.

Om jeg er skikkelig giddalaus og skal lage kake så blir det kjøpesukkerbrød med vaniljekrem inni et lag og lys sjokoladesmørkrem inni neste lag + oppå og drysse kakestø over. Den er utrolig god og blir alltid tom på kakebord hos oss.

Takk for oppskrift, Frukt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 11:12   #38
Cabrel
Aktiv
 
Cabrel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 230
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Jeg synes heller ikke gulrotkaken fra ROOM er så god med sjokolade, men den er veldig god uten. Så jeg bare dropper sjokoladen, og får veldig mye skryt for god kake.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 11:24   #39
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Lag Mad Muff Pie. Enkelpenkelt, og seriøst digg.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 17:48   #40
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Hva med en rullekakebunn (sjokolade eller nøtter) som du fyller med krem, banan, hakket mørk sjokolade og ruller og bare dusjer noen kremdotter på?
Så kjapt og enkelt.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no