Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehoder

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-08, 23:55   #1
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehoder

Jeg liker dårlig måten markedet skiller jente- og gutterklær. Jeg liker ikke å måtte forlate gutteavdelingen og gå over i jenteavdelingen for å finne røde vanter til sønnen min. Derimot liker jeg fargerike klær som både gutter og jenter kan bruke. Klær som ikke har spiderman, camostoff, prinsessekroner, dødningehoder og blomster på brystet. Gjerne klær som er ensfargede, prikkete, stripete med sterke farger. Hvor handler dere slike klær?

Jeg har fortsatt ikke funnet en klesbutikk som ikke deler opp i jente- og gutteklær. (Opplys meg gjerne!) Men jeg har funnet et par butikker som fører klær som er mer kjønnsnøytrale og fargerike. Vi handler mye hos Hanna Andersson og noe hos Polarn o pyret.

Kan jo vise fram noen bilder for å vise stilen jeg liker. Det er vanskelig å se av klærne, men dette er altså min sønn. Ikledd body fra Hanna Andersson.


Jakke fra H.A (gammelt bilde)


Nok en jakke fra H.A (piratskoene er ikke innkjøpt av meg )


PO.P


PO.P


H.A


Dere har sikkert skjønt tegninga. Forslag til andre alternativer, gjerne rimeligere enn de jeg har nevnt?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008

Sist redigert av Irma : 21-01-08 kl 00:01.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 00:00   #2
Oyoy
Alltid våken
 
Oyoy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 187
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Her var en med helt lik smak som meg ja.
Men, jeg har ennå ikke funnet noe særlig med butikker som ikke deler opp i jente og gutteklær. De kunne i alle fall hatt en unisex-knapp å trykke på.

Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 00:05   #3
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Ellers har IdaT en del fint:

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 00:08   #4
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Katvig og IdaT har endel fint synes jeg.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 00:09   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Jeg har handlet mye IdaT, MeeToo og Molo. Masse fint.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 00:09   #6
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Nå i disse retro-tider synes jeg det er masse unisex. Jeg har handlet en del, det meste hos diverse nettbutikker. Her er noen merker som har mye unisex:

Moonkids
Plastisock
og selvfølgelig
Katvig

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 00:14   #7
Oyoy
Alltid våken
 
Oyoy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 187
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Jeg er så lei retro. Vi har bodd i Katvig og Ida t og litt annet retroinspirert tøy i over ett år nå. Molo liker jeg, og en del av merkene over og, men retroklærne deres er det ikke mye av i skapet her lenger.
Nå er jeg litt over på Apamann, MiniAture, Memini, Levi's gensere og bukser o.l

Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 00:27   #8
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Jeg liker heller ikke klær med dødningshoder etc på.
Men jeg liker heller ikke sterke farger og striper/prikker.

Duse varme farger liker jeg, jordfarger etc.

Noe striper blir det jo, og nå som guttene får mulighet til å velge selv, så blir det fort noen drager, disney figurer, spiderman etc.

Katvig og polarn og pyret blir for stripete og rotete for meg.

De klærna som jeg virkelig liker er desverre for dyre at jeg vil kjøpe dem.
Husker aldri hvem merke det er heller.

Fant masse fint da jeg var i Italia, så når jeg skal dit igjen til våren så blir det handling.
Rimelig merke og.

Her går det mest i name it, mexx, exit, cubus og H&M.
Synes det er vanskelig å finne klær etter MIN smak, men nå er det jo ikke bare jeg som bestemmer, ungene har som sagt blitt store nok til å ha en mening om den saken desverre, hehehe.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 00:30   #9
Oyoy
Alltid våken
 
Oyoy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 187
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Mala har forresten kjønnsnøytrale klær, med masse friske farger og mønstre på.

Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 01:21   #10
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

nå er det vel og merke lenge siden jeg var på klesparty med Lingon & Blåbær, men her har er det muligheter, og dette er klær som varer lenge, og som kan gå i arv (sies det) fra søster til bror og omvendt. det er ikke de billigste barneklærne, men pengene er jo på en måte spart litt inn hvis man kan bruke de om igjen.
De kjører noe sånt som basisplagg og basisfarger, hvor fargene går igjen år etter år, og dermed kan du "bygge på " kolleksjonen din, uten at alt kræsjer i farger..
Lykke til..

Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 08:54   #11
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Jeg har tidligere likt Exit (lenge siden jeg handlet der nå), Obaibi/Okaidi (bl.a. Oslo City, Aker brygge og Stovner senter) og PoP. Den første og siste kjenner du til. Obaibi/Okaidi har rødt, oransje og brunt i gutteavdelingen.

Obaibi/Okaidi: http://www.idgroup.com

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 09:00   #12
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Synes jeg finner mye fint på Lindex jeg.
Sønnen min har ikke et eneste plagg med dødningehode på, og jeg kjøper det meste av klærne på Lindex.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 09:38   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Synes jeg finner mye fint på Lindex jeg.
Sønnen min har ikke et eneste plagg med dødningehode på, og jeg kjøper det meste av klærne på Lindex.

Helt enig. Exit har også hatt mye fint (kanskje særlig til små babyer), men jeg har ikke vært like fornøyd i det siste.

Jeg gidder ikke kjøpe dyre merkeklær til frøkna. (Grensa for dyrt går før Polarn & Pyret for meg, og den maritime stilen de til dels har der, er grusom.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 09:46   #14
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Liker disse kjolene, men de er ikke helt i storesøsters smak. Hun er veldig glad i prinsessetrykk, ponnyer og glitterglam...

http://www.alveskogen.com/LilleAlv%20fleece.html

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 09:53   #15
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødninge

Bennetton har også endel klassisk i hvertfall, uten masse trykk på.
NoaNoa har også mye fint hvis man liker stilen dems. Og hos Zara kan man finne noe sprekt.
Melkers (i Theresesgate vel) hadde mye bra, nå er det en stund siden jeg var der.
Også Nøstebarn da, der er det jo ingen kjønnsdeling.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 10:26   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Jeg er veldig fornøyd med at Lindex har masse enkle klær, med noen striper meg her og der. Vi har en god del derfra.

Ja, og så er vi så heldige at besteforeldrene til poden går bananas når de er utenlands, så han har fått mye fint. (Og det er ikke mye dødningehoder ute og går, de har skjønt såpasse.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 10:32   #17
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Jeg er helt enig, det er så upraktisk å skulle ha veldig kjønnsspesifikke klær når man håper på flere barn som kan arve.

Har forøvrig ingen tips, men så går Rabalder kledt i det meste unntatt kjoler og rosa rysjebluser. Rosa pysjamas går helt fint til gutt (den er arvet), selv om jeg kanskje ikke kommer til å sende den med ham i barnehagen...

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 20:01   #18
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Synes man kan finne mye klassiske klær på vanlige kjedebutikker, om man bare ser etter. Kjøper mye på H&M vi, og det går i cord, skjorter, vester, et.c. til lillebror, og skjørt, topper, bukser, et.c. som ikke nødvendigvis har så mye dill på seg. Moren min kjøper en del på Exit. Kan finne noe på Lindex og Kappahl også. For mye retro er heller ikke min smak da. Skiller mellom 70-talls og generelt klassisk snitt. Men liker Ida T, litt Katvig, men ellers generelt klassisk snitt på en del ting. Mange nettbutikker som har det, spesielt i Danmark.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 20:07   #19
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.431
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Jeg handler en del på www.babyclothes.se der har de mye fargerikt og ikke så kjønnsdelt eller voldsomt. Jeg kjøper mye Katvig, IdaT, Moon, Plasticsocks og PoP til Junior (og nå til småen ).

HA klærne og guttungen var helt skjønne. Hvilken nettbutikk er dette...?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 20:12   #20
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Slike tråder - med slike linker - ER SKUMLE!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no