Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-22, 10:42   #741
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.211
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jeg mangler egentlig bare vann, og kanskje litt mer mat. Bor rett ved et stort tjern så vann er kanskje ikke så viktig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 10:49   #742
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.595
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Du kjøpte sikkert i forbindelse med at det var en stor kampanje og start på holdningsarbeidet med at vi alle burde ha et beredskapslager hjemme. Jeg synes akkurat jeg så at kampanjen startet i 2018. Det kan jo stemme emd at de går ut på dato i disse dager hvis jodtablettene holder i fire år.

Skjønner mannens følelser aver at noen antyder han er gammel. Husker selv hvordan optikeren myste på fødselsåret mitt og sa noe om lesebriller sist Jeg ble dødelig fornærmet over antydningene til at jeg begynner å bli gammel.

Sikkert da ja, et kan stemme greit med alderen på både mann og piller det.

Ikke at vi har fått i hus alt på listen enda, men et pr pakker ekstra med knekkebrød kom i hus denne uken, sammen med et par pakker havregryn (beredskapslager fordi enda en testet positivt for Korona, greit å ha mat til noen dager)
Følte meg nesen som en prepper, med to doble pakker knekkebrød, to pakker havregryn, en pakke eller to med hermetisk skinke... Vurderte om jeg burde foredle handlingen over to butikker

Men hvregrynet er allerede i bruk, så jeg bør kjøpe inn ENDA mer av det når jeg handler til helgen... Det går MYE havregryn hjemme hos oss,, og av dsmme grunn står det en del liter melk p åden handlelisten til helga. (Burde jeg ha tørrmelk-pulver til å ha i havregrya sammen med vannet i bredskapslagere tro? hjelper det på smaken?? Havregryn med VANN er liksom ikke helt det samme... )

Om ikke annet så kjøper jeg melk som er holdbar til sommeren da (Laktosefritt, pga ei jetne eller to som har det bedre i magen på den måten)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 10:51   #743
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jeg må kjøpe mer vann. Jeg har ikke kjøpt jodtabletter, siden alle i husstanden er over 18 år, men det føles likevel litt ugreit nå. Men jeg vil ikke kjøpe når det er så utsolgt som det er nå, og gjøre at folk med små barn ikke får tak i.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 10:51   #744
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Hmm, nå ble jeg usikker, egentlig er det bare ungene som trenger å ta jod tabletter om jeg leser infoen hos statens strålevern rett?

https://dsa.no/atomberedskap/jodtabletter

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 10:53   #745
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.048
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Hmm, nå ble jeg usikker, egentlig er det bare ungene som trenger å ta jod tabletter om jeg leser infoen hos statens strålevern rett?

https://dsa.no/atomberedskap/jodtabletter

Ja.
Men ved en evt hendelse vil det bli gitt tydelig beskjed. Både om AT det skal tas og HVEM som skal ta.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 10:54   #746
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Hmm, nå ble jeg usikker, egentlig er det bare ungene som trenger å ta jod tabletter om jeg leser infoen hos statens strålevern rett?

https://dsa.no/atomberedskap/jodtabletter

Ja, det er derfor jeg ikke har kjøpt. Selv om jeg har lest denne infoen fra Statens strålevern (jada, VET at de ikke heter det lenger) mange ganger i jobbsammenheng de siste årene.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 10:57   #747
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.825
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Hva er bivirkningene av å ta jod tabletter ? Kan det skade noe i kroppen å ta en så stor dose ?

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 10:57   #748
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.824
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

At ikke sprit og vin står på beredskapslisten??? Vi har mye stående, ingen som drikker lengre. Kan jo bli en alternativ inntektskilde på svartebørsen, for folk kommer jo til å tømme minibankene, så betaling får vi.

Jeg er på spriten vår som hard valuta.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 10:59   #749
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Visstnok mer hvis man er eldre. Og babyer skal bare ha en dose, tror jeg det var?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 11:08   #750
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jo, ja, poenget var at de selges i pakke på alt for mange, og det er litt teit når folk flest har 2-5 til overs og mange ikke får tak i.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 11:14   #751
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jo, ja, poenget var at de selges i pakke på alt for mange, og det er litt teit når folk flest har 2-5 til overs og mange ikke får tak i.


Ja, rart at det ikke selges i mindre forpakningen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 11:22   #752
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.180
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jeg er superforberedt og hadde godt med jod til tross for at jeg ikke trenger det selv, sjekket med barna mine, hadde visst kjøpt til de også for et par år siden.
Nå har jeg sendt mail til Kirkens Bymisjon for å høre om de trenger, og gjør de ikke det skal jeg gå videre på listen min over mulige mottakere.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 11:57   #753
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.738
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?


(Kilde: youtube.com)

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 12:09   #754
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.180
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

I snart to år har jeg jobbet en del med planlegging av feltøvelsen under Arctic RHEIN 2022 som er en CBRNE-øvelse, gitt av EU til Norge der feltøvelsen skal foregå om et par måneder. Det ble med ett skremmende aktuelt.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 12:15   #755
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Der var det et par ukjente forkortelser... Fortelle mer?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 12:30   #756
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.834
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

En ekspert på nrk sa at dersom det ble en atomulykke i Ukraina, var det lite sannsynlig at man trengte jodtabletter i Norge. Tablettene skulle bare tas etter informasjon fra myndighetene.
Her i Bergen leste jeg at jodtabletter nå sendes ut til alle skole og barnehager. Da er vi i hvertfall sikret for de yngste.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 12:31   #757
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.290
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jo, ja, poenget var at de selges i pakke på alt for mange, og det er litt teit når folk flest har 2-5 til overs og mange ikke får tak i.

Jeg har avtalt å kjøpe sammen med ei venninne. Hun har også to barn, da har vi fem doser hver fordelt på to barn og en voksen. Det burde holde.

Så et apotek i nærheten har inne, så skal se om jeg er heldig når jeg har veiene forbi der om en liten time.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 12:32   #758
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.180
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Det er en nasjonal helseøvelse med flere deløvelser der det skal øves på beredskapsledelse innenfor helsesektoren, samt operativt personell som skal yte helsehjelp under en CBRNE-hendelse.
Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap og Direktoratet for strålevern og atomberedskap er oppdragsgivere.
De ulike helseforetakene har fått ulike ansvarsområder, f.eks Helse sørøst har kompetanseprogrammet og Helse Nord har den store feltøvelsen.
CBRNE står for kjemiske stoffer (C), biologiske agens (B), radioaktiv stråling (R), kjernefysisk stråling (N) og brannfarlige/eksplosive kjemikalier (E).

Øvelsen er som sagt nasjonal og involverer:
• Helsedirektoratet
• Regionale helseforetak
• Helseforetak
• Statsforvaltere
• Kommuner

Operativt personell
• Personell i prehospitale tjenester
• Akuttmottakspersonell
• Kommunalt helsepersonell

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 12:33   #759
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.595
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Kommunene er bedt om å sjekke at de har, og kan distribuere til de som trenger på kort varsel.

Jeg satser på at de ikke må ha med gyldig utløpsdato da, det vil renske markedet, men sikre at de har, og har greie rutiner på det, det er lurt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 12:34   #760
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Så spennende! Beredskapsarbeid er så viktig, og så undervurdert, siden det gjøres i håp om at det for evig til skal ligge i en skuff, men samtidig skal holdes oppdatert.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no